Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het belangrijkste is fotobewerking.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tot € 1000
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen randapparatuur zoals monitor, toetsenbord en muis
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor Lightroom wordt 16GB intern geheugen en een grafische kaart met minimaal 4GB aangeraden, maar ook andere fotobewerkingsprogramma's gebruiken steeds vaker de grafische kaart. Ik gebruik nu bijvoorbeeld ook Luminar en heb ook met ON1 gewerkt. Voor een budget build werd ergens dan een GTX1650 aangeraden en daarom heb ik die maar in mijn lijst gezet.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor de grafische kaart zit ik te denken aan NVidia, omdat die speciale creator drivers heeft en ik had eens gelezen dat de oudere versies van Lightroom geoptimaliseert zijn voor NVidia. Maar als iemand andere informatie heeft dan sta ik ook open voor een ander merk.
Deze lijst was ik al eerder begonnen toen ik dacht dat m-ATX ook nog kon, maar het moet echt kleiner.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het moet een klein systeem zijn dat op het bureau in onze woonkamer komt te staan en daarom ook graag erg stil. Het uiterlijk is zeker heel belangrijk en het liefst zo klein mogelijk.
Ga je overklokken?
Nee, ik ben niet van plan over te klokken
Wat verwacht je van ons?[i]
Graag advies over alles in mijn lijst, want het enige dat echt vast staat is dat het een mooi, zeer klein, stil systeem moet worden met 16GB intern geheugen en een grafische kaart met minimaal 4GB geheugen. De node 304 vind ik er wel mooi uit zien, maar als iemand nog een kleiner systeem weet dan zou dat mooi zijn.
Het belangrijkste is fotobewerking.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tot € 1000
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen randapparatuur zoals monitor, toetsenbord en muis
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor Lightroom wordt 16GB intern geheugen en een grafische kaart met minimaal 4GB aangeraden, maar ook andere fotobewerkingsprogramma's gebruiken steeds vaker de grafische kaart. Ik gebruik nu bijvoorbeeld ook Luminar en heb ook met ON1 gewerkt. Voor een budget build werd ergens dan een GTX1650 aangeraden en daarom heb ik die maar in mijn lijst gezet.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor de grafische kaart zit ik te denken aan NVidia, omdat die speciale creator drivers heeft en ik had eens gelezen dat de oudere versies van Lightroom geoptimaliseert zijn voor NVidia. Maar als iemand andere informatie heeft dan sta ik ook open voor een ander merk.
Deze lijst was ik al eerder begonnen toen ik dacht dat m-ATX ook nog kon, maar het moet echt kleiner.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het moet een klein systeem zijn dat op het bureau in onze woonkamer komt te staan en daarom ook graag erg stil. Het uiterlijk is zeker heel belangrijk en het liefst zo klein mogelijk.
Ga je overklokken?
Nee, ik ben niet van plan over te klokken
Wat verwacht je van ons?[i]
Graag advies over alles in mijn lijst, want het enige dat echt vast staat is dat het een mooi, zeer klein, stil systeem moet worden met 16GB intern geheugen en een grafische kaart met minimaal 4GB geheugen. De node 304 vind ik er wel mooi uit zien, maar als iemand nog een kleiner systeem weet dan zou dat mooi zijn.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 195,- | € 195,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Aorus B450 I Pro WiFi | € 117,- | € 117,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GTX 1650 Mini ITX OC 4G | € 160,- | € 160,- |
| 1 | Interne harde schijven | WD Blue 3,5" (64MB cache, 5400rpm), 4TB | € 94,90 | € 94,90 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Node 304 Zwart | € 74,05 | € 74,05 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 88,90 | € 88,90 |
| 1 | Voedingen | be quiet! System Power 9 400W | € 41,90 | € 41,90 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 500GB | € 65,36 | € 65,36 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 837,11 | ||