Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• rikze
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-11-2020
Geen beeld samsung via receiver onkyo
Net nieuwe tv UE55RU8000. Aangesloten via av receiver onkyo tx-nr545. Geluid maar geen beeld. Rechtstreeks aanslyiten op Telenet decoder geen probleem. Hoe kan ik de receiver terug gebruiken?

Alvast bedankt.

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09:14
(jarig!)
M7 schien even in de HDMI instellingen kijken, HDMI CEC inschakelen?
Zowel op je tv en in de AVR, en neem aan dat je de HDMI ARC van de tv gebruikt?
SUCCES.

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-11 12:52
Heb je toevallig een tweede tv in huis waarmee je kunt testen. Ik heb vroeger een ervaring gehad dat het HDMI board van onkyo defect was geraakt. recentelijk heb ik hier nog over gelezen dat iemand anders dat had bij een huidig model.

de manier van aansluiten is vrij standaard en hiermee lijkt mij ook niks mis. de ARC instellingen lijken mij niet van toepassing op dit probleem, Mijn Samsung tv schakelde het automatisch in en dat zal in jouw geval ook zijn wanneer het mogelijk is.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-11 14:59

FeaR

In GoT we trust

Marcievg schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 17:14:
Ik heb vroeger een ervaring gehad dat het HDMI board van onkyo defect was geraakt. recentelijk heb ik hier nog over gelezen dat iemand anders dat had bij een huidig model.
Als je een dood HDMI board hebt dan heb je over het algemeen geen beeld en geluid meer over HDMI en geen geluid over S/PDIF. Analoge ingangen zullen het nog wel doen (ander board).

@rikze neem Het algemeen beleid #quickstart eens door. De TS laat nu nog wat vragen open staan. Zo neem ik aan dat je de Digicoder met HDMI aan hebt gesloten op een ingang van de Onkyo, maar dat is een gok. Heb je ook een andere bron geprobeerd of heb je alleen problemen met de Digicoder? Andere TV om te testen is ook een optie of desnoods een PC-monitor (die hebben veelal ook HDMI In). Kabel wel in de HDMI Out gestoken van de Onkyo? HDMI kabel al eens in een andere HDMI In van de TV gedaan? Eventueel de HDMI kabel ook gewisseld om een defecte kabel uit te sluiten? Heb je wel beeld als je de OSD/GUI oproept? Onkyo al eens reset naar Factory Defaults? Dat laatste zou niet nodig moeten zijn maar als last resort.

Ik zou juist HDMI CEC uitschakelen als je wilt Trouble Shooten. Dan heb je geen zin in protocollen die devices voor je uit- dan wel aanzetten.

[ Voor 10% gewijzigd door FeaR op 28-09-2019 17:43 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-11 12:52
@FeaR in mijn ervaring had enkel nog geluid. Mijn apparatuur was met hdmi aangesloten maar de receiver gaf geen geen beeld door. Dit is gerepareerd als een defect hdmi board en hierna was het probleem verholpen.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

• rikze
En hoeveel kost dat ongeveer. Alles aangesloten volgens protocol. Geluid heb ik wel. Ook via radio. Zou het aan de hdmi kabel kunnen liggen of het board. Heb wel 3 hdmi kabels geprobeerd

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-11 08:26

SeatRider

Hips don't lie

Als het om niet al te veel HDMI apparaten gaat kun je ook nog overwegen ze allemaal rechtstreeks op je TV aan te sluiten, en dan via SPDIF naar je Onkyo receiver te gaan.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• rikze
Spdif? Sorry hoor leek die haar broer een beetje probeert te helpen. Via Telenet rechtstreeks geen probleem. Via optische geluid via boxen via radiozenders op decoder ook geen probleem enkel dat beeld hé

• rikze
Even opgezocht spdif ook enkel geluid

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-11 08:26

SeatRider

Hips don't lie

rikze schreef op maandag 30 september 2019 @ 14:20:
Even opgezocht spdif ook enkel geluid
Ja klopt. Je sluit de Telenet decoder aan op je TV, beeld loopt dus "rechtstreeks", je koppelt dan alleen geluid "terug" naar de Onkyo receiver.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-11 14:59

FeaR

In GoT we trust

rikze schreef op maandag 30 september 2019 @ 14:00:
En hoeveel kost dat ongeveer. Alles aangesloten volgens protocol. Geluid heb ik wel. Ook via radio. Zou het aan de hdmi kabel kunnen liggen of het board. Heb wel 3 hdmi kabels geprobeerd
Een nieuw HDMI board ben je nu iets van 300 euro voor kwijt geloof ik. De verlengde garantie die Onkyo heeft gegeven is voorbij (sinds begin dit jaar). Overigens zou ik het geld er niet aan uitgeven aangezien er gevallen bekend zijn dan een nieuw HDMI Board ook weer de geest heeft gegeven, dan kan je bezig blijven. Maar ik denk niet dat het HDMI board kapot is, dan zou je ook geen geluid via S/PDIF moeten hebben. Is de receiver al eens getest op een andere monitor? Een andere bron? Is het OSD wel zichtbaar? Onkyo al eens reset?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• rikze
Nee nog niet zou het dan opgelost zijn met een nieuwe hdmi? Reset nee hoe doe ik dat? Zou hij moeten ge update worden?
Pagina: 1