EzviZ Husky camera beveiliging en benadering vraag

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Anoniem: 1226606

Topicstarter
Hallo allemaal.

Ik ben begonnen met het installeren van een ip camera van Ezviz. Ik krijg het prima voor elkaar maar heb twee vragen. Ten eerste hoe benader ik deze camera op mijn pc. Ik kan hem wel via mij Ios app zien.
En ten tweede hoe kan ik zien of hij goed beveiligd is.
De handleiding is nogal onduidelijk en ik krijg er niet echt een vinger achter.
Mijn idee is, de camera benaderen via het web (ip adres) en dan kijken of ik op een of andere manier in kan loggen.
Maar hoe? Ik ben google al een tijdje aan het uitputten maar met Chinese tech valt het niet echt mee om info te vinden.
Kunnen jullie helpen?

Alvast bedankt,

Peter

Beste antwoord (via Anoniem: 1226606 op 26-10-2019 16:29)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Op de PC kun je de camera bekijken via RTSP. Instellen via de PC kan volgens mij niet en goed beveiligen kan ook niet echt.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1226606

Topicstarter
Het probleem is alleen dat ik geen ip adres kan vinden om deze camera te benaderen. Hij hangt in mijn netwerk maar is onzichtbaar. Dat is volgens mij best vreemd. Ik moet deze cam toch kunnen benaderen en een wachtwoord instellen? Ik ben een beetje een noob op dit gebied hoor, micchien is het allemaal wel logisch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brakkebenny
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-07 15:46
Iemand op dit forum geeft uitleg hoe je het via RTSP protocol kan doen, weet niet of dit ook van toepassing is op jouw cam.

EZVIZ Camera - No Web interface?

Mogelijk heb je hier ook iets aan: YouTube: How To... Ep.2 - Setup your EZVIZ Account & Cameras Using a Browser

Zie je de camera ook niet in de DHCP table van je router of als je, je netwerk scant met bijvoorbeeld https://www.advanced-ip-scanner.com/nl/?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Nee deze heeft geen webinterface zoals een normale IP camera.

productreview: EZVIZ Husky Air Full HD review door MadEgg zie deze review bijvoorbeeld.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Itrme
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-07 16:03
Voor het vinden van apparaten op je netwerk zou je ook de app "Fing" kunnen gebruiken, heb hem op de android telefoon. (Toevallig gisteren nog gebruikt i.v.m. configuratieproblemen van een 2e router :P )

Als je twijfelt aan de beveiliging, zou je de internet toegang van de camera kunnen blokkeren en met een VPN naar het thuisnetwerk kunnen werken. Volgens mij zou de app nog steeds verbinding moeten maken met de camera (Zolang je die eerst opgezet hebt) en je een VPN verbinding hebt. (Pin me er niet op vast, ik heb geen IP camera, ben wel op zoek :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
je doet er goed aan de ezviz router er ook tussen te zetten

https://www.ezviz.eu/nl/w3/

die kan je dan met een app makkelijk benaderen

• angeladylan
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19-01-2023
Heb de Husky cw3 gekocht. En wilde het monteren aan de muur, maar nu heb ik perongeluk de moer losgedraaid en nu ligt de camera met ar en al los. Heeft iemand een idee hoe de moer in de schroefdraad krijg? :)
Pagina: 1