[LED] Panasonic TX-55CXM710 MediaMarkt garantie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Samsonait
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-08 10:22

Samsonait

Lekker weertje, he?

Topicstarter
Beste Tweakers,

3 weken geleden viel mij op dat mijn trouwe Panasonic ineens 3 witte vlekken in het scherm had, deze werd duidelijker bij een witter contrast en werd vager bij een donker contrast.
Vermoeden is de backlight pf iets dergelijks.

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/LZFxlGDVR0Q/maxresdefault.jpg

Bovenstaand heeft het wat van, alleen heb ik 3 van die bolletjes aan de rechterkant, bovenstaande foto is niet van mij.

TV op 27.08.2016 gekocht, nu heb ik "maar" 2 jaar garantie op het toestel maar de verwachte levensduur voor apparaten boen de €1000,- euro is 6 jaar volgens de consumentenbond.

Ik heb de Panasonic toen gekocht voor een €1272,01. Vanochtend in Leeuwarden geweest en de Panasonic aangeboden met de mededeling dat het paneel buiten mijn schuld om is stuk gegaan, heb hem altijd aan de wand gehangen, heeft 1 verhuizing meegemaakt en ben er super zuinig mee.

In mijn ogen een ondeugdelijk product. Nu komt de MediaMarkt (MM) met het volgende verhaal:

Ja sorrie meneer, waarschijnlijk gaat hij niet worden gerepareerd. Panasonic levert geen onderdelen meer en crediteert bijna alle Panasonic TV's die wij ze aanbieden omdat ze geen onderdelen leveren. U krijgt dan de dagwaarde van het toestel. We kunnen hier niets aan doen.
Dat betekend:

Aankoopdatum: 27-08-2016
Datum Defect: 28-09-2019
Aannamedatum: 28-09-2019
Verkoopprijs: €1272,01
Restwaarde: €618,34

Naar mijn weten is een fabrikant verplicht volgens de EU normen om onderdelen te leveren, en lijkt me dit meer een conflict tussen de MediaMarkt en Panasonic. Bijvoorbeeld dat ze een bult garantie inkopen en te vaak claimen. En dat MediaMarkt nu moet bij betalen. En misschien heb ik het verkeerd, en hebben (Cool Blue, BCC en noem ze maar op dezelfde problemen met Panasonic)
Long story short, ze verkopen geen Panasonic meer bij de MediaMarkt omdat ze ontevreden zijn met het merk.

Ik heb hier verder helemaal niets aan, ik bij de TV gekocht bij de MediaMarkt, ik heb hun het geld voor de Panasonic gegeven. Dat ze nu een conflict hebben met Panasonic kan ik toch niets aan doen? De Panasonic moet gewoon gerepareerd worden.

Ik hoor over 1,5 week iets van de MM, zeggen ze. Heeft een van jullie tweakers hier ervaring mee, en wat zijn mijn rechten? Ik ga niet zomaar 50% van mijn TV afschrijven in 3 jaar omdat de Mediamarkt en Panasonic hun periode hebben 8)7

Ik hoor graag jullie gedachten.

Groeten, Noël!

-edit, typo's e.d.

[ Voor 5% gewijzigd door Samsonait op 28-09-2019 15:56 ]

Wie niet wegklikt is gezien!

Beste antwoord (via Samsonait op 29-09-2019 18:28)

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:19
De Consumentenbond hanteert de richtlijnen van Uneto-Vni, deze richtlijnen zijn nergens op gebaseerd. Je hebt recht op een deugdelijk product, hier voldoet jouw tv momenteel niet aan.

Je moet de verkoper eerst de gelegenheid bieden om de tv te repareren, wanneer dit niet mogelijk is dient de verkoper jou een gelijkwaardig vervangend product aan te bieden waar jij akkoord mee gaat of jouw aankoopbedrag wordt gecrediteerd. Wanneer ze dit niet kunnen of willen dan heb jij het recht om de koop te ontbinden. Op het moment dat ze hier ook geen gehoor aan geven kun je gaan dagvaarden. Zorg er voor dat je zoveel mogelijk zaken zwart op wit hebt.

Je hebt een lange adem nodig maar uiteindelijk kun je jouw recht halen. Zie voor meer info gelijkaardige topics in het shopping forum.

Alle reacties

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:06

FeaR

In GoT we trust

Garantie mag in Shopping Forum, TB > SF.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Samsonait

Samsonait

Lekker weertje, he?

Topicstarter
FeaR schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 15:50:
Garantie mag in Shopping Forum, TB > SF.
Akkoord, zal hem daar plaatsen. Of verplaats jij hem?
n.v.m hij staat er al. Thanks! en excuses ;-)

[ Voor 11% gewijzigd door Samsonait op 28-09-2019 15:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:04

Theo

moederbord

Je geeft zelf aan dat de economische verwachting is dat de TV 6 jaren mee zal gaan waarmee je ongeveer 200 euro per jaar af wil schrijven op de TV. Het bod van de Mediamarkt ligt compleet in deze lijn; zij geven je de halve nieuwwaarde voor deze TV die op de helft zit van z'n levensduur.

Niks mis mee dus.

Bonuspuntje. Met dat geld kun jij twee dingen doen. Dezelfde TV op Marktplaats halen voor minder dan 600 euro. OF een nieuwe TV kopen met exact dezelfde specs als jouw huidige TV (dus NIET groter/beter/luxer) voor minder dan 1200 euro.
In beide gevallen zul je minder dan 200 euro per jaar aan afschrijving hebben; en in beide gevallen ga je er dus op vooruit.

Bod van de MM is dus netjes en acceptabel.

7400 Wp op het dak

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:22

EiT

Je kan er voor kiezen om de TV te blijven gebruiken. Je ziet het voornamelijk als je er op let.

Onze Panasonic 55CX700 heeft dit ook, een maand of 2 terug begon het met 1 na 2 dagen 3 en nu zijn het er 16.

Misschien een slechte serie?

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:19
De Consumentenbond hanteert de richtlijnen van Uneto-Vni, deze richtlijnen zijn nergens op gebaseerd. Je hebt recht op een deugdelijk product, hier voldoet jouw tv momenteel niet aan.

Je moet de verkoper eerst de gelegenheid bieden om de tv te repareren, wanneer dit niet mogelijk is dient de verkoper jou een gelijkwaardig vervangend product aan te bieden waar jij akkoord mee gaat of jouw aankoopbedrag wordt gecrediteerd. Wanneer ze dit niet kunnen of willen dan heb jij het recht om de koop te ontbinden. Op het moment dat ze hier ook geen gehoor aan geven kun je gaan dagvaarden. Zorg er voor dat je zoveel mogelijk zaken zwart op wit hebt.

Je hebt een lange adem nodig maar uiteindelijk kun je jouw recht halen. Zie voor meer info gelijkaardige topics in het shopping forum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

rdejongjr

Gnome

Lol, de lenzen knikkeren van de leds af, goede reparateur wip het ding open en lijmt ze weer vast met een druppel uv lijm, 75-150 euro aan arbeid?

Dat panasonic niet repareert of onderdelen kan leveren hoeft niet te betekenen dat het niet gwfuxt kan worden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Samsonait

Samsonait

Lekker weertje, he?

Topicstarter
Thanks voor alle reacties.

@Theo Ik snap best dat het een redelijk bedrag is. Maar blij ben ik er niet mee. Zoals @rdejongjr ook al aangeeft. HEt is gewoon een lenz die eraf is geknikkerd. En YouTube toont filmpjes waarin ze het vrij makkelijk repareren alleen moet het hele paneel uit elkaar. Iets waar ik geen ervaring mee heb en zo ook niet ga doen. Als dit wel bij een andere partij te doen is overweeg ik dit nog wel.

@Freshouttheoven Thanks voor je advies, ik wacht even bericht van de MM af en hou dit topic up-to-date. Ben gewoon niet zo sterk in dat juridische verhaal. Wat bedoel je met een gelijkwaardig vervangend product? Iets met dezelfde specs, of van de zelfde prijs categorie. ;-)

En @Theo, ik heb ook al eens zitten kijken bij Vraag & Aanbod, staat voor dat geld best leuk spul tussen. Bedankt voor de tip!

@EiT Dat is geen optie, ik ga niet naar van die lampen kijken. Ik heb dit toestel gekocht omdat hij zo goed gereviewed is door o.a. AVForum en Tweakers. Ben zeer tevreden met deze Panasonic. Alleen dit is ff jammer. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flooperke
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-08 00:33
*knip* Een topic kicken met een verkapte advertentie is niet de bedoeling op Tweakers.

[ Voor 116% gewijzigd door Yorinn op 01-01-2020 23:22 ]

Pagina: 1