[CAR] Bluetooth voor Renault Twingo

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• John Dude
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-06 20:31
Hallo,

Ik heb een Renault Twingo (2012) waar ik geen Bluetooth in heb. Ik zou dit wel graag willen want dan kan ik mijn telefoon audio via de auto laten afspelen. Ik heb wel een RCA ingang (rood, wit) waarbij ik via die ingang mijn telefoon kan verbinden. Maar ik zou dit liever wireless willen. Nu heb ik gezien dat je bluetooth sticks heb die je aan je aux ingang kan verbinden. Is dit een goeie manier om dit te regelen? Hoe zit dat precies met ingangen bij RCA? Moet je altijd rood en wit verbinden? Want veel van de bluetooth sticks hebben alleen maar een aux ingang, heb je dan niet mono audio? Sorry, ben niet zo goed met dit soort shit.

Bedankt.

Beste antwoord (via John Dude op 29-09-2019 15:21)

• Helgie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02-07-2021

Helgie

Misantroop

John Dude schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 16:11:
[...]

Dat lijkt me een mooie optie maar ik zit er niet echt op te wachten om shit aan me radio te gaan solderen. In plaats van et voila word het meer et malbouffe. 8)7

Ik moet dus gewoon een bluetooth adapter hebben die ik via rca kan aansluiten. Alleen weet ik niet hoe ik dat met stroom ga doen.
Ben jij nou een tweaker? :P
Dan zou ik iets als dit halen: https://www.banggood.com/...s=search&cur_warehouse=CN

Dan nog een kabeltje van 3,5mm naar tulpstekkers van dit ding naar je radio doen en een USB-kabel om het ding op te laden, die kan je dan gelijk weer in je sigarettenaansteker pluggen, want die heeft al een USB-poort erop zitten :)

Hypocrites must die

Alle reacties

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Met onderstaand apparaatje kan je je autoradio via bluetooth verbinden met je telefoon.

https://www.megekko.nl/pr...1rHAvrEAYYAiABEgKby_D_BwE

Maar dan één op 12 volt :)

[ Voor 35% gewijzigd door Ernemmer op 28-09-2019 16:09 ]

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ernemmer schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 15:43:
Met onderstaand apparaatje kan je je autoradio via bluetooth verbinden met je telefoon.

https://www.megekko.nl/pr...1rHAvrEAYYAiABEgKby_D_BwE
Type stroomvoorziening
Netstroom

Zal TS dus niet helemaal helpen.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• tzzz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06:45
Of iets als de Xiaomi Roidmi 3S? pricewatch: Xiaomi Roidmi 3S FM Transmitter

• Helgie

Helgie

Misantroop

https://www.banggood.com/...s=search&cur_warehouse=CN

Deze zou je ook nog netjes kunnen wegwerken. Tulpstekkers in de radio doen, rode draad aan de geschakelde stroom van de radio solderen en de zwarte draad naar een aardepunt ( dus gewoon het chassis.) Dan hoef je er nog niets van te zien ook, en dan hoef je hem ook niet handmatig aan of uit te zetten.
Geluidskwaliteit van FM transmitters is in mijn ervaring wel ruk though :X

[ Voor 27% gewijzigd door Helgie op 28-09-2019 15:47 ]

Hypocrites must die

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:05

Croga

The Unreasonable Man

- Die Logitech gaat niet werken; niet bedoelt voor in de auto.
- Die Xiaomi is zwaar twijfelachtig. Geluidskwaliteit gaat bagger zijn tenzij hij zich niks aan trekt van de wettelijke beperkingen in zendkracht
- Die banggood is grappig maar heeft geen interface om te verbinden. Ik verwacht dan ook dat het maar een half apparaat is.

pricewatch: Parrot MKi9000
is de goedkoopste zinnige optie die zeker werkt. En er is een reden waarom die geen €8 of €39 is.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

True schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 15:45:
[...]

Type stroomvoorziening
Netstroom

Zal TS dus niet helemaal helpen.
Dat maakt niet uit, want dat ding wordt gevoed door een adapter op netstroom. In de handleiding staat niet wat de input is van dat ding, maar dat staat natuurlijk wel op de adapter.

Dat ding zal prima werken, als je een 12 volts sigaretten adapter koopt met de juiste input voor die BT ontvanger.

Het kan wel, maar niet out of the box.

Ey!! Macarena \o/

• Helgie

Helgie

Misantroop

Croga schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 15:49:

- Die banggood is grappig maar heeft geen interface om te verbinden. Ik verwacht dan ook dat het maar een half apparaat is.

is de goedkoopste zinnige optie die zeker werkt. En er is een reden waarom die geen €8 of €39 is.
Nee, daar ben ik het mee oneens. Dat BT ding dat ik post heeft geen interface nodig omdat het gewoon open is. Je verbind je telefoon ermee, hoeft geen wachtwoord of code in te voeren, en het ding stuurt geluid gewoon door naar de tulpstekkers. Heb ik in mijn eigen auto ook gebruikt, werkt helemaal prima.

Hetgeen wat jij linkt daarentegen is een carkit, niet bedoeld om muziek af te spelen via AUX en zal dat waarschijnlijk ook niet kunnen.

Wat de prijs betreft; ja, die is laag, maar wat is het nu helemaal? Een simpele universele BT-chip die met honderdduizenden gelijk geproduceerd wordt en een DAC waarvoor hetzelfde geldt. Dan nog wat plastic, een PCB en wat draadjes en je bent er.

Er is geen enkele reden dat dit meer zou moeten kosten. Die Parrot-krengen zijn altijd al overpriced geweest.
Als TS overweg kan met een soldeerijzer dan kan dit voor een paar euro gefikst worden.

Hypocrites must die

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Croga schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 15:49:
- Die Logitech gaat niet werken; niet bedoelt voor in de auto.
- Die Xiaomi is zwaar twijfelachtig. Geluidskwaliteit gaat bagger zijn tenzij hij zich niks aan trekt van de wettelijke beperkingen in zendkracht

Ik heb de Roidmi en ik kan je vertellen - die geluidskwaliteit is echt beduveld goed. Bij mij in een Jaguar S-type van 2005 geen kraakje te horen, geweldig geluid gelijk aan een CD afspelen.

Toch zou ik hem in dit geval niet aanraden. Neem een bluetooth ontvanger die op de RCA ingangen gaat. Die moet je inderdaad rood/wit aansluiten, das geen probleem, jack naar RCA kabeltje en gaan.

Als je dat uit china haalt hoeft dat niet meer dan 10-15 euro te kosten en daar merk je kwa geluidskwaliteit niks van. Het zijn juist de Parrots die hun eigen ingebouwde versterker gebruiken die in mijn ervaring lagere geluidskwaliteit uitspugen.

Ja, de parrot speelt wel muziek af, maar is echt een gigantische waste of money als je de belmogelijkheden niet intressant vind.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 28-09-2019 15:57 ]

• John Dude
Bedankt, ik heb trouwens nog een vraag. Zou ik via bluetooth AL mijn telefoon audio kunnen horen via de auto, zoals navigatie enz of is het alleen via music apps? Ik heb zelf ook al gekeken naar die logitech. Daar moeten dan wel weer wat kabels tussen komen+stroom. Maar ik heb al een Iottie Phone houder aangesloten en die gaat al via mijn sigarettenaansteker (deze dus: https://vmcs.b-cdn.net/wp...sh-Windshield-Mount-5.png)

Dus die Xiaomi Roidmi word dan lastig.

• Helgie

Helgie

Misantroop

Anoniem: 472287 schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 15:56:
[...]

Ik heb de Roidmi en ik kan je vertellen - die geluidskwaliteit is echt beduveld goed. Bij mij in een Jaguar S-type van 2005 geen kraakje te horen, geweldig geluid gelijk aan een CD afspelen.

Toch zou ik hem in dit geval niet aanraden. Neem een bluetooth ontvanger die op de RCA ingangen gaat. Die moet je inderdaad rood/wit aansluiten, das geen probleem, jack naar RCA kabeltje en gaan.

Als je dat uit china haalt hoeft dat niet meer dan 10-15 euro te kosten en daar merk je kwa geluidskwaliteit niks van. Het zijn juist de Parrots die hun eigen ingebouwde versterker gebruiken die in mijn ervaring lagere geluidskwaliteit uitspugen.

Ja, de parrot speelt wel muziek af, maar is echt een gigantische waste of money als je de belmogelijkheden niet intressant vind.
Waar ik nog even aan toe wil voegen dat het het handigste is om zo'n bluetooth-ontvanger op de geschakelde stroom van de radio aan te sluiten. Ik kan je uit ervaring vertellen dat je het heel snel zat wordt om zo'n kreng constant op te laden en elke keer dat je de auto instapt aan te moeten zetten. Als 'ie samen met de radio aan gaat hoef je 'm nooit op te laden of aan te zetten. Het plastic omhulsel ergens achter de radio plakken met dubbelzijdig tape en je ziet of merkt er niets meer van :)

Hypocrites must die

• Helgie

Helgie

Misantroop

John Dude schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 16:02:
Bedankt, ik heb trouwens nog een vraag. Zou ik via bluetooth AL mijn telefoon audio kunnen horen via de auto, zoals navigatie enz of is het alleen via music apps? Ik heb zelf ook al gekeken naar die logitech. Daar moeten dan wel weer wat kabels tussen komen+stroom. Maar ik heb al een Iottie Phone houder aangesloten en die gaat al via mijn sigarettenaansteker (deze dus: https://vmcs.b-cdn.net/wp...sh-Windshield-Mount-5.png)

Dus die Xiaomi Roidmi word dan lastig.
In principe wordt alle audio van je telefoon over de BT-verbinding gestuurd ( als de ontvanger daar ondersteuning voor heeft, maar dat is tegenwoordig praktisch overal zo mee) dus je zou gewoon alles wat vanuit je telefoon komt over de speakers van je auto horen.

Ik heb in mijn eigen auto zo'n adapter als die ik hierboven poste geplaatst. Even de radio eruit, twee draadjes solderen, netjes wegwerken achter de radio, et voila :) Geen gekloot met kabels, opladen, handmatig aan- of uitzetten, nee, gewoon net zoals het af fabriek zou zijn. Veruit de mooiste oplossing, en ook nog eens lekker goedkoop.

Hypocrites must die

• John Dude
Helgie schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 16:06:
[...]

In principe wordt alle audio van je telefoon over de BT-verbinding gestuurd ( als de ontvanger daar ondersteuning voor heeft, maar dat is tegenwoordig praktisch overal zo mee) dus je zou gewoon alles wat vanuit je telefoon komt over de speakers van je auto horen.

Ik heb in mijn eigen auto zo'n adapter als die ik hierboven poste geplaatst. Even de radio eruit, twee draadjes solderen, netjes wegwerken achter de radio, et voila :) Geen gekloot met kabels, opladen, handmatig aan- of uitzetten, nee, gewoon net zoals het af fabriek zou zijn. Veruit de mooiste oplossing, en ook nog eens lekker goedkoop.
Dat lijkt me een mooie optie maar ik zit er niet echt op te wachten om shit aan me radio te gaan solderen. In plaats van et voila word het meer et malbouffe. 8)7

Ik moet dus gewoon een bluetooth adapter hebben die ik via rca kan aansluiten. Alleen weet ik niet hoe ik dat met stroom ga doen.

Ik zou dus gewoon deze kunnen doen:

https://www.bol.com/nl/p/...TkqDWeZPV8khoCstsQAvD_BwE

Plus deze:

https://www.bol.com/nl/p/...ca-male/9200000082638901/

Maar dan krijg je wel een soort kabel grabbelton.

[ Voor 20% gewijzigd door John Dude op 28-09-2019 16:15 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Helgie

Helgie

Misantroop

John Dude schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 16:11:
[...]

Dan zou ik iets als dit halen: https://www.banggood.com/...s=search&cur_warehouse=CN

Dan nog een kabeltje van 3,5mm naar tulpstekkers van dit ding naar je radio doen en een USB-kabel om het ding op te laden, die kan je dan gelijk weer in je sigarettenaansteker pluggen, want die heeft al een USB-poort erop zitten :)

Hypocrites must die

• John Dude
Helgie schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 16:14:
[...]

Haha, ik denk dat dit wellicht de beste optie is (voor nu). Dat logitech ding is dan wel idioot groot vergeleken met andere opties. Betekent het dan ook dat dit opstart het moment als de radio aangaat? (dus geen gezeik met opladen en apart opstarten)

Wat is trouwens het voordeel om het via RCA te doen en niet gewoon via de male to male plug die met de BlitzWolf komt?

[ Voor 13% gewijzigd door John Dude op 28-09-2019 16:30 ]

• Helgie

Helgie

Misantroop

John Dude schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 16:20:
[...]

Haha, ik denk dat dit wellicht de beste optie is (voor nu). Dat logitech ding is dan wel idioot groot vergeleken met andere opties. Betekent het dan ook dat dit opstart het moment als de radio aangaat? (dus geen gezeik met opladen en apart opstarten)

Wat is trouwens het voordeel om het via RCA te doen en niet gewoon via de male to male plug die met de BlitzWolf komt?
Die van mij moest ik altijd handmatig aanzetten, daarom heb ik het later achter de radio ingebouwd :+ werd het nogal snel zat om steeds het ding aan te moeten zetten. Die tulpstekkers zei ik omdat ik meende dat je radio tulpstekkers als AUX-ingang had :) Als dat niet zo is heeft het geen enkele meerwaarde, dan kan je beter het meegeleverde kabeltje gebruiken.

Hypocrites must die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Dude
Hallo!

Even een update. Ik heb de Blitzwolf via aux/rca verbonden aan mijn auto. Even BT aanzetten en verbinden. Werkt top, alleen...

Nu is het probleem dat ik bijna niks hoor. Het verbinden werkt, ik switch mijn auto geluid naar AUX, gaat allemaal goed. Maar het volume is zo super zacht dat ik bijna niks hoor. Ik vermoed dat de telefoon de auto ziet als een koptelefoon. Waardoor het volume super zacht is (als ik terug switch naar FM Radio wordt ik weggeblazen.)

Hoe los ik dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Laatst online: 26-06 00:58

EMP

Krulloos!

Volume op je telefoon op max zetten. Heb ik ook als ik mijn telefoon via bluetooth met mijn radio verbind.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Dude
EMP schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 18:13:
Volume op je telefoon op max zetten. Heb ik ook als ik mijn telefoon via bluetooth met mijn radio verbind.
Al geprobeerd. Heb alles wat ik kon op max gezet. Het haalde niks uit.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cmXcuaQ.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door John Dude op 03-10-2019 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Laatst online: 26-06 00:58

EMP

Krulloos!

Heb je een stereotoren thuis? Even proberen de blitzwolf daar op aan te sluiten en kijken of ligt aan het volume dat uit de blitzwolf komt, of aan hoe de autoradio met de AUX input omgaat.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Dude
Ik kan verder niks vinden over hoe mijn auto de radio regelt dat een aanwijzing zou kunnen zijn waarom het zo zacht is via aux. Ik heb wel een AV receiver maar de ingang voor telefoons is 6.35mm.
Pagina: 1