Twee dezelfde monitoren verschillende resoluties!?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• coenboy
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 27-08 12:09
Ik heb twee dezelfde curved monitoren van Samsung aangesloten op mijn pc namelijk: Samsung lc24f396fhuxen. Ik heb een van de twee monitoren met een HDMI kabel aangesloten en de andere met een HDMI naar DVI kabel maar op de een of andere manier is de monitor met de verloopkabel volgens Windows 1920x1200p en de andere monitor met de HDMI kabel 1920x1080p. De monitor met de verloopkabel ziet er ook een stuk minder scherp uit en als ik de resolutie op 1920x1080 zet krijg ik zwarte balken aan de boven en onderkant. Iemand een idee hoe dit kan? Moet ik een andere verloopkabel hebben?

Beste antwoord (via coenboy op 28-09-2019 14:38)

Verwijderd

En als je even de kabels omdraait?

Dus testen

Monitor 1 HDMI
Monitor 2 dvi.

En dan

Monitor 1 dvi
Monitor 2 HDMI.

En dan de resultaten vergelijken

Alle reacties

• Elcappucino
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-07-2024
Hier bij Tweakers verwachten we een redelijke eigen inbreng qua oplossingen. Wat heb je zelf al geprobeerd?
- Waar heb je het op aangesloten?
- Waar bewerk je de schermresolutie GPU/scherm?
- Kabels verwisseld?

Probeer niet het werk alleen aan de Tweakers over te laten maar probeer ook zelf wat mogelijke dingen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als je even de kabels omdraait?

Dus testen

Monitor 1 HDMI
Monitor 2 dvi.

En dan

Monitor 1 dvi
Monitor 2 HDMI.

En dan de resultaten vergelijken

• coenboy
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 27-08 12:09
Heb de kabels verwisseld en toen weer terug gewisseld en nu is de resolutie hetzelfde bij allebei. Heb gezien dat bij apparaatbeheer mijn oude monitoren (dit zijn de nieuwe) nog stonden ingesteld en dat daarom de resolutie niet klopte. Bedankt @Emielvanputten !

Verwijderd

Super.

En eigenlijk verwachte ik dat je door het wisselen van de dvi kabel naar een andere monitor de resolutie zag verspringen naar de monitor.
En dus het verloopstuk als schuldige kon aanwijzen..

Maar dit is ook een goed resultaat hoor

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

Wat dit in Consumentenelektronica Aankoopadvies doet is me even een raadsel. Monitoren vallen sowieso niet onder Consumentenelektronica maar onder Harde Waren. Aangezien het ook geen aankoopadvies betreft lijkt Videokaarten en Beeldschermen me een betere plek.

CEA > VB

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1