Vraag

• Chielemans
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-05 15:00
Ik zoek een?
android smartphone

Wat is je budget?
Max ongeveer €200,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Is voor middelbare scholiere. Kijkt er graag Netflix op, muziekje onderweg. Schooldingen (rooster enzo), whatsapp, youtube, instagram, etc. Veelvuldig gebruik dus. Speelt geen zware games.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb een vergelijking gedaan op zes toestellen. G7 Power heb ik af laten vallen vanwege de toch wel erg matige grafische prestaties. Toestellen zonder jack voor koptelefoon zijn ook afgevallen. Ik heb de volgende vier toestellen over:
pricewatch: Samsung Galaxy A40 Zwart
Voordelen: snel, OLED-scherm, goede updates. Samsung als merk doet het goed bij haar klasgenoten.
Nadelen: Samsung Bloatware. minste accu van de vier (3100mA)

pricewatch: Xiaomi Mi A2 Lite (4GB intern, 64GB opslag) Blauw
Voordelen: Android One, goede accu, snel toestel,
Nadelen: Al meer dan een jaar oud (juli 2018 op de markt), de notch, mogelijk wifiproblemen, micro-usb

pricewatch: Xiaomi Redmi Note 7 (4GB ram, 64GB opslag) Zwart
Voordelen: grootte, goede accu, USB-C, dualsim-slot ook uitbreidbaar met sd-kaart
Nadelen: wat oudere processor, MIUI, is best groot voor 11-jarige handjes, accu niet te vervangen indien nodig, camera steekt uit.. hoeveel last heb je daarvan?

pricewatch: Huawei P Smart (2019) Zwart

Voordelen: Prijs/kwaliteit is goed, snel
Nadelen: conflict met Trump..., micro-usb, bloatware, accu niet vervangbaar 3GB geheugen

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik neig bij bovenstaande toestellen naar de Samsung Galaxy A40. Hebben jullie op basis van deze lijst nog aanvullingen of overwegingen? Eventueel nog toestellen die ik mis? Ik weet niet waarom precies, maar de Nokia's heb ik er niet bijgezet. Zou ik die toch moeten overwegen? Toestel moet stevig zijn, liefst goede en lange support qua updates. En redelijke accuduur, zodat hij een dag meekan van 6:45 tot 21:00u.

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:27

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

pricewatch: Xiaomi Mi A3 64GB Blauw

Maybe iets meer uitgeven en gaan voor de Mi A3. Die is net uit. Android One. Deel van de nadelen van de Mi A2 Lite zijn opgelost. Notch is een teardrop. Grotere accu dan de A2.

Zelf zou ik alles van Huawei ontwijken, wat je terecht opmerkt vanwege Trump.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:40
Is er merk voorkeur wegens wat andere klasgenoten hebben? Denk ook dat de Samsung een veilige keuze is, misschien de A50?
Nokia is Android One met 3 jaar updates vanaf release toestel. Reviews zeggen dat ze erg stevig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sieben580
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-05 09:29
De xiaomi mi A3 zou ik inderdaad ook eerder overwegen dan de Mi A2 lite. Je kan de Mi A3 trouwens ook op amazon.de kopen voor 192 euro.
Edit: Nokia is ook wel een goed merk voor gsm geworden en krijgt inderdaad frequent updates volgens mij.

[ Voor 28% gewijzigd door Sieben580 op 29-09-2019 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chielemans
Dank voor de reacties! Ik ben de A3 nu aan het vergelijken met de Samsung. Denk dat het een keuze tussen die twee wordt. Mooie tip trouwens ook om te shoppen op Amazon.de. Nogmaals dank!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:27

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Chielemans schreef op zondag 29 september 2019 @ 14:21:
Dank voor de reacties! Ik ben de A3 nu aan het vergelijken met de Samsung. Denk dat het een keuze tussen die twee wordt. Mooie tip trouwens ook om te shoppen op Amazon.de. Nogmaals dank!
Weet niet in hoeverre er een hoesje gebruikt gaat worden maar dat is nog wel een dingetje. Omdat die Xiaomi zo nieuw is. De beschikbaarheid van cases is wat minder.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sieben580
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-05 09:29
Chielemans schreef op zondag 29 september 2019 @ 14:21:
Mooie tip trouwens ook om te shoppen op Amazon.de. Nogmaals dank!
Ik heb amazon.de al vaak gebruikt en ben wel zeer tevreden hierover en ook over hun klantenservice, maar lees hier wel precies wat minder reviews op tweakers zelf. De prijs valt bij de andere webshops van tweakers eigenlijk ook wel goed mee dus je moet een beetje zien of die 15 euro bijvoorbeeld zoveel uitmaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 29-05 23:46
Touchdomex schreef op zondag 29 september 2019 @ 14:28:
[...]

Weet niet in hoeverre er een hoesje gebruikt gaat worden maar dat is nog wel een dingetje. Omdat die Xiaomi zo nieuw is. De beschikbaarheid van cases is wat minder.
Als ik zoek ''Xiaomi A3 Case'' krijg ik volgens Ali 40'000+ resultaten :+ . Nee maar er zijn echt veel cases voor de Xiaomi Mi A3 te vinden op AliExpress (of andere Aziatische sites)

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chielemans
Ook mooie tips, dank! Zal inderdaad even de hoesjes goed bekijken. Moet overigens half oktober allemaal rond zijn, hoop dat aliexpress snel verstuurt in dat geval.
Pagina: 1