iPhone vol - Systeem gebruikt 80% van opslagcapaciteit

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-06 19:10
Mijn iPhone is op dit moment niet erg bruikbaar meer. Hij is traag, wordt erg warm en heeft vrijwel geen beschikbare osplag meer. Als ik kijk waardoor de opslag wordt gebruikt dan is dat voor meer dan 80% het "Systeem".

Ik heb veel gezocht, maar het is niet heel erg duidelijk hoe ik de gebruikte ruimte door het systeem kan verminderen. Ik lees hier en daar dat bijv. What's App data daaronder wordt geschaart, maar echt duidelijk is het niet.

Het maken van een backup met iTunes lukt niet. iTunes begint er wel aan, maar hij wordt nooit voltooid.

Iemand een suggestie hoe dit op te lossen, anders dan het opnieuw instellen van de iPhone ?

---------------------------------------
iPhone 7, 32 GB, iOS 12.4.1

Alle reacties

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:19
Backup naar Icloud, heb je niet genoeg opslagruimte daar, even upgraden naar 50gb kost je 99 cent kan je gelijk weer uitzetten. Alles wissen en backup terugzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wouter36 schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 14:32:
Alles wissen en backup terugzetten.
Gezien er op dit moment wat fout gaat op de telefoon zou ik niet meteen de backup terugzetten. Eerst eens kijken of het probleem met een verse iOS opgelost is. Daarna kun je pas vergelijken met een teruggezette backup.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Piet400 schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 13:47:
Mijn iPhone is op dit moment niet erg bruikbaar meer. Hij is traag, wordt erg warm en heeft vrijwel geen beschikbare osplag meer. Als ik kijk waardoor de opslag wordt gebruikt dan is dat voor meer dan 80% het "Systeem".

Ik heb veel gezocht, maar het is niet heel erg duidelijk hoe ik de gebruikte ruimte door het systeem kan verminderen. Ik lees hier en daar dat bijv. What's App data daaronder wordt geschaart, maar echt duidelijk is het niet.

Het maken van een backup met iTunes lukt niet. iTunes begint er wel aan, maar hij wordt nooit voltooid.

Iemand een suggestie hoe dit op te lossen, anders dan het opnieuw instellen van de iPhone ?

---------------------------------------
iPhone 7, 32 GB, iOS 12.4.1
Ga je niet naar iOS13 ?
(13.1.1) mijn 7 even nagekeken. 5.19GB Systeem

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Piet400
Een backup maken met iCloud (na een upgrade van de (capaciteit) is inderdaad wel een optie,maar wat sypie zegt zit ook wat in.

Uiteraard wil ik graag upgraden naar 13.1.1 om te kijken of de problemen dan nog steeds aanblijven.
De download van 13.1.1 is op het toestel binnen gehaald, maar hij wil niet installeren, waarschijnlijk door ruimte gebrek.

De ruimte die door het systeem nu wordt ingenomen is zo'n 25 GB, naarnaast ruim 2 GB voor de laatste iOS versie, die dus niet installeerd.

Het mooiste zou zijn om erachter te komen waarom de systeemopslag zo groot is en wat daar dan allemaal in zit. maar ook na het nodige speurwerk op internet zijn daar veel verschillende verhalen over.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

kijk je apps en video's eens na
algemeen = iphone-opslag

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Azmodann
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18:27
Installeer 3uTools , gratis voor windows.
Start het programma , ga naar tools ---> clean garbage.

Je kan tevens ook een backup maken met dat programma.

• Piet400
Mooi tooltje 3uTools.
Helaas viel er weinig garbage op te ruimen, maar 1 Mb.

Met het maken van een backup heb ik hetzelfde probleem als dat ik dit via iTunes doe. Hij geeft wel aan te starten, maar er wordt geen Kb. weggeschreven.

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:35
Staan er wat apps op die je tijdelijk kan weggooien om wat ruimte te maken?

• Piet400
Ben er druk mee bezig, maar het schiet niet heel erg op.
Heb zojuist nog 1 GB aan muziek verwijderd.

Het systeem neemt nu bijna 26 GB in beslag, de apps die erop staan nemen maar een zeer klein deel van de totale hoeveelheid gebruikte capaciteit in beslag. zal toch nog wat ruimen, om te proberen zoveel mogelijk ruimte beschikbaar te krijgen.

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-06 08:21
Voordat je een backup probeert te maken, doe eens eerst synchroniseren met iTunes op je computer.
Dat zorgt ervoor dat alle foutlogs worden geleegd en verplaatst en wist het een en ander van de ‘systeem’ gedeelte op de iPhone en creëert zodoende ook ruimte op de iPhone. Daarna zou je je iPhone wel moeten kunnen updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
Heb ik zojuist gedaan, maar dit maakt helaas geen verschil.

Nu bij het uitvoeren van de backup is de status in iTunes: Backing up 'iPhone'.
Daaronder staat: iTunes is preparing to update the software on this iPhone.

De status veranderd verder niet meer, ongeacht hoe lang ik wacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Heb je al eens contact gezocht met Apple support? Die hebben me een keer heel goed geholpen toen mijn iCloud vol zat om onverklaarbare reden. Die kunnen soms een stuk meer dan wij.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
Goed plan, zal eens een poging wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-06 18:14

amx

Wouter36 schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 14:32:
Backup naar Icloud, heb je niet genoeg opslagruimte daar, even upgraden naar 50gb kost je 99 cent kan je gelijk weer uitzetten. Alles wissen en backup terugzetten.
Ik weet niet of het echt handig is om het gelijk weer uit te zetten, en daarna alles te wissen.ben je je backup ook kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
amx schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 20:29:
[...]

Ik weet niet of het echt handig is om het gelijk weer uit te zetten, en daarna alles te wissen.ben je je backup ook kwijt.
Als je bij Apple een abonnement ergens op neemt en gelijk weer uitzet, loopt dat abonnement 1 maand door, voor welke je tevens al betaald hebt.
Ik begrijp best dat andere instanties en services bij annuleren ook gelijk de toegang ontzeggen, maar Apple is niet zo.
Daarom is bovenstaand advies geen verkeerde, en ben je die backup pas over een maand kwijt, die meer dan genoeg is om ff een restore te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-06 18:14

amx

Nee hoor, je krijgt je geld terug en je bestanden worden niet meteen verwijderd, maar je abonnement is direct weer 5 GB.

Inderdaad goed geregeld en je kan het weer opwaarderen en daarna alsnog de backup terugzetten.

Anders kon je iedere maand opwaarderen, meteen weer afzeggen en de rest van de maand 50GB gebruiken.

Kost Apple veel te veel moeite om te controleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:05
Tartarus schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 20:33:
[...]

Als je bij Apple een abonnement ergens op neemt en gelijk weer uitzet, loopt dat abonnement 1 maand door, voor welke je tevens al betaald hebt.
Ik begrijp best dat andere instanties en services bij annuleren ook gelijk de toegang ontzeggen, maar Apple is niet zo.
Daarom is bovenstaand advies geen verkeerde, en ben je die backup pas over een maand kwijt, die meer dan genoeg is om ff een restore te doen.
Gevaarlijke uitspraak aangezien bijvoorbeeld je abonnement voor Apple Arcade wel direct gestopt wordt als je deze opzegt.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
icloud-upgrade aanvragen is een in-app aankoop
niet meer refundable, en loopt de maand uit.
Juist om bovenstaande te voorkomen ( door het misbruik )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
FreshMaker schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 20:45:
icloud-upgrade aanvragen is een in-app aankoop
niet meer refundable, en loopt de maand uit.
Juist om bovenstaande te voorkomen ( door het misbruik )
SgtElPotato schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 20:43:
[...]

Gevaarlijke uitspraak aangezien bijvoorbeeld je abonnement voor Apple Arcade wel direct gestopt wordt als je deze opzegt.
amx schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 20:40:
Nee hoor, je krijgt je geld terug en je bestanden worden niet meteen verwijderd, maar je abonnement is direct weer 5 GB.

Inderdaad goed geregeld en je kan het weer opwaarderen en daarna alsnog de backup terugzetten.

Anders kon je iedere maand opwaarderen, meteen weer afzeggen en de rest van de maand 50GB gebruiken.

Kost Apple veel te veel moeite om te controleren
Ah, okay. Ik heb dit destijds met proef-abonnementen wel zo gedaan, dus ik veronderstelde dat het bij betaalde abonnementen niet veel anders zou zijn.
Pagina: 1