Beste lezers,
Op dit moment heb ik een pc samengesteld die ik dit het topic met jullie wil delen.
Jullie advies en meningen hoor ik graag!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC wil ik gebruiken voor:
]Gaming zoals BF4, BF1 en later BF5 eventueel Race games.
Netflix, Youtube, lezen van krantenartikelen en het kijken naar Uitzending gemist en NOS. Ik heb namelijk geen TV.
Hobby`s zoals programmeren in Powershell en Cisco labs. Eventueel nog een extra VM draaien.
Huis, tuin en keukengebruik zoals surfen op Internet en wordt gebruik.
Software:
Office pakket met Visio 2016.
Zoals eerder vermeldt, de hobby`s en huis, tuin en keuken gebruik.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1000 euro exclusief verzendkosten. Indien mogelijk worden van de componenten van 1 of 2 webwinkels besteld.
De PC bouw ik zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja dit zijn opslag componenten
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik gebruik maken van de onderstaande Dell monitor. Deze heb ik nog niet gekocht. Op kantoor gebruik ik wel deze monitor en vind ik het prettig om hiernaar te kijken. De prijs van de monitor staat los van de pc zelf
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat naar Intel maar op dit moment zijn de processors van AMD interessanter.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb geen idee welke videokaart ik het beste kan kopen. Omdat ik een 34 inch monitor wil gebruiken heb ik een zware videokaart nodig.
Gamen op 1080p is voor mij prima, 4K is Nice To Have.
Nu lees ik dat Asus Radeon RX5700-8G in de aanbieding is kan ik beter een andere kaart gebruiken.
Ik heb nu 550 Watt voeding geselecteerd. Kan ik beter voor een zwaardere voeding gaan?
600 Watt wordt voor deze videokaart aanbevolen
De systeemkast komt onder het bureau te staan.
Ga je overklokken?
Neen
Wat verwacht je van ons?
Checken of de componenten voldoen aan mijn eisen en wensen en dat ik een stabiele pc heb samengesteld.
Is dit een goede videokaart? kan ik toch beter een andere videokaart en/of voeding gebruiken?
Past de videokaart is mijn gekozen systeemkast?
Volgens mij is 16 GB voldoende werkbeheugen? Zijn deze reepjes goed of kan ik beter voor een andere merk kiezen?
Ik vind voldoende koeling en airflow belangrijk. Vandaar dat ik de Scythe Mugen 5 PCGH Edition wil kopen. Geluid is voor mij minder van belang.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Op dit moment heb ik een pc samengesteld die ik dit het topic met jullie wil delen.
Jullie advies en meningen hoor ik graag!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC wil ik gebruiken voor:
]Gaming zoals BF4, BF1 en later BF5 eventueel Race games.
Netflix, Youtube, lezen van krantenartikelen en het kijken naar Uitzending gemist en NOS. Ik heb namelijk geen TV.
Hobby`s zoals programmeren in Powershell en Cisco labs. Eventueel nog een extra VM draaien.
Huis, tuin en keukengebruik zoals surfen op Internet en wordt gebruik.
Software:
Office pakket met Visio 2016.
Zoals eerder vermeldt, de hobby`s en huis, tuin en keuken gebruik.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1000 euro exclusief verzendkosten. Indien mogelijk worden van de componenten van 1 of 2 webwinkels besteld.
De PC bouw ik zelf.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 195,- | € 195,- |
| 1 | Moederborden | MSI B450 Tomahawk MAX | € 108,50 | € 108,50 |
| 1 | Videokaarten | Asus Radeon RX5700-8G | € 295,- | € 295,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C - Dark TG | € 80,50 | € 80,50 |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 50,74 | € 50,74 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 88,90 | € 88,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM550x (2018) Zwart | € 86,- | € 86,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 904,64 | ||
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja dit zijn opslag componenten
| 1 | Interne harde schijven | WD Green HDD, 3TB | € 78,89 | € 78,89 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 850 EVO 250GB | € 88,94 | € 88,94 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 167,83 | ||
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik gebruik maken van de onderstaande Dell monitor. Deze heb ik nog niet gekocht. Op kantoor gebruik ik wel deze monitor en vind ik het prettig om hiernaar te kijken. De prijs van de monitor staat los van de pc zelf
| 1 | Monitoren | Dell UltraSharp U3415W Zilver, Zwart | € 638,19 | € 638,19 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 638,19 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat naar Intel maar op dit moment zijn de processors van AMD interessanter.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb geen idee welke videokaart ik het beste kan kopen. Omdat ik een 34 inch monitor wil gebruiken heb ik een zware videokaart nodig.
Gamen op 1080p is voor mij prima, 4K is Nice To Have.
Nu lees ik dat Asus Radeon RX5700-8G in de aanbieding is kan ik beter een andere kaart gebruiken.
Ik heb nu 550 Watt voeding geselecteerd. Kan ik beter voor een zwaardere voeding gaan?
600 Watt wordt voor deze videokaart aanbevolen
De systeemkast komt onder het bureau te staan.
Ga je overklokken?
Neen
Wat verwacht je van ons?
Checken of de componenten voldoen aan mijn eisen en wensen en dat ik een stabiele pc heb samengesteld.
Is dit een goede videokaart? kan ik toch beter een andere videokaart en/of voeding gebruiken?
Past de videokaart is mijn gekozen systeemkast?
Volgens mij is 16 GB voldoende werkbeheugen? Zijn deze reepjes goed of kan ik beter voor een andere merk kiezen?
Ik vind voldoende koeling en airflow belangrijk. Vandaar dat ik de Scythe Mugen 5 PCGH Edition wil kopen. Geluid is voor mij minder van belang.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Eng en streng