Vraag

• Sieben580
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10-05 12:58
Ik zoek een? Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zit op het moment eigenlijk te twijfelen tussen de Asus zenfone 6, de Oneplus 7T en misschien ook eventueel de Oneplus 7pro die misschien in prijs gaat zakken omdat de 7T pro bijna uitkomt.

Ik heb op het moment een OnePlus 3T waar ik eigenlijk wel blij mee ben, maar ik merk toch wel dat hij trager begint te worden, de camera niet meer zo goed is in vergelijking met de nieuwere gsm's en vooral de batterij die toch wel fel achteruit is gegaan.

Wat is je budget?
Rond de 600 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
- Goede batterij --> hierdoor leun ik meer aan tegen de asus zenfone 6 met zijn 5000mah batterij in vergelijking met maar 3800 mah in de Oneplus 7T
- Goede camera, maar moet ook niet de beste zijn zoals die van de pixel
- Snelle gsm --> ik heb graag de nieuwste specs.
- Geheugen van 128 gb
- Pure android of toch in de buurt--> de xiaomi mi 9T pro lijkt mij ook een heel goede gsm, maar de software zegt mij gewoon veel minder

Ik gebruik mijn gsm denk ik zoals de meeste mensen deze gebruikt, voor te interneten, sociale media, youtube, netflix, wat gamen af en toe.

Welke vragen heb je hier nog over?
Mijn vraag is nu gewoon wat is jullie menig? Welke zouden jullie kiezen of hebben jullie nog andere voorstellen of smartphone's die binnenkort uitkomen waar ik best op wacht.

[ Voor 12% gewijzigd door Sieben580 op 28-09-2019 16:48 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06:38
Volgens mij heeft de Asus niet zo een goed update beleid als OnePlus, en ook niet de stilte slider aan de zijkant, plus minder mooi scherm. Wat vind jij belangrijk?

• Sieben580
@swhnld Update beleid is inderdaad minder als die van OnePlus volgens mij, maar wel al beter dan dat het was denk ik.
Ik heb gewoon graag een snelle gsm die ook wel redelijk lang snel blijft en een goede batterij heeft.
Het scherm vind ik wel een moeilijke eigenlijk. Ik zou zeker wel het verschil merken tussen het amoled scherm en de 90hz refresh rate in vergelijking met het IPS paneel van de asus. Ik denk alleen dat ik dit niet zo erg zou vinden eerlijk gezegd, maarja dat zeg ik nu natuurlijk. Ik heb beide nog nooit in mijn handen gehad.
De slider had ik nog niet zo over nagedacht eigenlijk, maar ik zou dit wel kunnen missen volgens mij.
Het is gewoon een moeilijke keuze vind ik, want het grote voordeel van de asus vind ik dan weer dat er geen notch is die in de weg zit.

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:58
Plus die heeft een super camera!

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

• swhnld
Er zijn nog wel meer verschillen, alleen de 7t staat nog niet in de Pricewatch:
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1372646;1372100/

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Je weet ook dat de aanschaf van de ZenFone 6 redelijk lastig is?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Sieben580
@CLB Ik woon in België dus voor mij niet echt een probleem om deze te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sieben580
Ik vind het nog altijd een moeilijke keuze, want ik de OnePlus 7T lijkt mij een top telefoon, maar de batterij stelt redelijk wat revieuwers precies wel teleur, dit heeft de asus zenfone dan weer helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Je zou kunnen kijken of je een vergelijkingssite vind met de statistieken van de accu bij gebruik. Als de telefoonsoftware niet geoptimaliseerd is kan een 500mah batterij slechter presteren dan een 3800 mah batterij, en ook per situatie is er verschil. Cijfertjes zeggen niet alles.

Verder, stel met beide doe je makkelijk 1 dag (OP 1,3 dag en Asus 1,6 dag bij zwaar gebruik), laat je dan alsnog elke nacht op, en maakt het dan iets uit dat de Asus op papier 0,3 dag langer mee gaat?
Pagina: 1