Toon posts:

Chello Installatie | :(

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik had vandaag een installatie afspraak staan bij chello :( tussen 12:00 en 17:00. Ik dus vrij genomen van me werk en de hele middag met dit mooie weer zitten wachtten tot de monteur eens langs zou komen! Om 17:30 was er dus niemand langs geweest, ook geen telfoontje gehad ofzo dat ze niet kwamen helemaal niks :r.

Ik dus de costumer service gebeld om 19:00. Kreeg een aardige dame aan de lijn die het ook erg vervelend vond. Ze heeft nu een nieuwe afspraak gemaakt voor 2 augustus tussen 12:00 en 17:00 en er voor gezorgd dat ik die installatie gratis krijg!
Nu maar hopen dat die 2 augustus komt anders ben ik het echt zat....wat duurt zo'n middag lang als je op iets moet wachtten.

PS: Heeft iemand het wel eens gehad dat een chello monteur het durfde te maken om voor de 2de keer niet te komen opdagen?

En kan je die monteur zelf niet opbellen op de dag zelf om te vragen hoe laat die ongeveer bij jou komt?

Greetz,
Maarten
Hilversum

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:22

Lordy79

Fundamentalist

hmm, bij mij (in Leeuwarden) kwamen ze op de eerste dag.

Je kunt gewoon assertief zijn en bellen waar ze blijven en je terug laten bellen. Gelukkig heb ik in Leeuwarden een prive-UPC-nummer wat ik van mijn monteur heb gehad, dus als ik storing heb, word ik meteen geholpen... >:)

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Verwijderd

Op maandag 30 juli 2001 20:29 schreef karss023 het volgende:
Ik had vandaag een installatie afspraak staan bij chello :( tussen 12:00 en 17:00. Ik dus vrij genomen van me werk en de hele middag met dit mooie weer zitten wachtten tot de monteur eens langs zou komen! Om 17:30 was er dus niemand langs geweest, ook geen telfoontje gehad ofzo dat ze niet kwamen helemaal niks :r.

Ik dus de costumer service gebeld om 19:00. Kreeg een aardige dame aan de lijn die het ook erg vervelend vond. Ze heeft nu een nieuwe afspraak gemaakt voor 2 augustus tussen 12:00 en 17:00 en er voor gezorgd dat ik die installatie gratis krijg!
Nu maar hopen dat die 2 augustus komt anders ben ik het echt zat....wat duurt zo'n middag lang als je op iets moet wachtten.

PS: Heeft iemand het wel eens gehad dat een chello monteur het durfde te maken om voor de 2de keer niet te komen opdagen?

En kan je die monteur zelf niet opbellen op de dag zelf om te vragen hoe laat die ongeveer bij jou komt?

Greetz,
Maarten
Hilversum
welkom bij de club :)
bij mij kwam eerst zo'n brakke installateur }:O
blijkt dat ie de kabeltjes allemaal verkeerd had gelegd |:(
5 installateurs later sturen ze eindelijk een goede.
pffff chello |:(

Verwijderd

Topicstarter
je laten terug bellen ja! dat ken ik dan hoor je ook weer niks :'(!

Verwijderd

Ik had ook Chello aangevraagd en ze zouden binnen 3 weken bellen om een installatie afspraak te maken na 2 maanden nix gehoord ik bellen waren ze onze gegevens kwijt geraakt bla bla enz enz en naar een half jaar kwam de monteur opdagen moest ik zelf de kabel gaan aanleggen @#$%@%#$ na een maand komt er een andre monteur die zegt oh heb je de kabel al liggen das makkelijk ik d8 bij mezelf DOH! ma goed na 7 maanden eindelijk Chello.

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:20
Wij hadden zo'n doe-het-zelf pakket (oude Gelrevision) :) , dus die man zette gewoon een doos met spullen neer, en toen ging ie weer weg :)

Verwijderd

hier was die toen gewoon op tijd en installeerde alles is al tijd geleden trouwens :+

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

bij mij belde die gast gewoon een uur vantevoren op of het goed was of ie al langs kwam :D

Hij was ook zo weer weg want Utp kabel enzo lag er al, hij hoefde alleen ff kabelmodem te installeren netwerkkaart en het werkte meteen.

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:08

rammes

koekebakker 1e klas

Op dinsdag 31 juli 2001 16:55 schreef _Hades_ het volgende:
Wij hadden zo'n doe-het-zelf pakket (oude Gelrevision) :) , dus die man zette gewoon een doos met spullen neer, en toen ging ie weer weg :)
heeft ie die gebracht!!! wow ik moest hem zelf ophalen! :P

Ik zou het doen!

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-08 21:03
ben nu al huiverig, ik ga verhuizen en ben benieuwd hoelang ik mag wachten voor ze de boel komen aansluiten. Het lijkt me eenvoudig zelf te doen maar er moet persé een monteur komen. kosten? 100 pieken

Verwijderd

Hmmz, ik absoluut geen nare ervaring met Chello installatie... Eerste telefoontje was afspraak geregeld. Monteur stond om 9 uur voor de deur ofsow en half uur later was alles geinstalleerd :)

Alleen jammer dat ik toen nog afgesloten was van het kabel-tv signaal... Volgende dag kwam er een ventje van de Eneco en die schakelde iets in de wijkkast zodat ik 's avond toen ik thuis kwam fijn met 180 kb/s kon downloaden :) En nu nog steeds -> nix minder dan lof voor Chello :)

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

chello monteur was bij mij keurig optijd en binnen 20 min weer weg :)

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:19
vaak ligt het niet aan de monteur hehehe kan het weten ;)
maar komen de orders nooit bij de monteur aan :(

Verwijderd

Topicstarter
heb vandaag nog de helpdesk gebeld en gecontroleerd of de afspraak er staat voor 2 augustus! Dat was in orde zeiden ze.

Ik vragen hoe laat ik hem kon verwachtten, ja meneer dat kunnen we niet zeggen hij komt gewoon tussen 12:00 en 17:00. Ik: dat zeiden jullie de vorige keer ook al en toen kwam die niet.

Dus bij chello zetten ze je gewoon op een dag neer terwijl er misschien al 9 mensen op die dag zijn ingepland en de monteur gaat gewoon naar 4 adressen waar die het dichtste bij zit !

:(:(:(:(

Als die donderdag niet komt gaat het echt klappen regenen hier in hilversum!

• Enforcer
  • Niet online
Zodra die monteur zun opdrachten ophaalt bij zun baas (jaja, dat magtie allemaal niet zelf bepalen waar die die dag exact zit qua installaties <life is hard>) gaat ie er gewoon naar toe en 'werkt ie al zun klanten af' ... letterlijk en figuurlijk ... en uiteraard kunnen ze niet zeggen hoe laat ie kan komen, want als jij een aantal ritjes op een dag moet doen en het zit een keer tegen (bij een klant, file, pech, auto-ongeluk, whatever) dan neem ik aan dat je ook niet kan bepalen hoe lang het duurt voordat je ergens op bestemming bent...
Lijkt mij vrij logisch allemaal ... wat een gezeur zeg ...

Verwijderd

Op dinsdag 31 juli 2001 22:31 schreef Master_of_HellSound het volgende:
Zodra die monteur zun opdrachten ophaalt bij zun baas (jaja, dat magtie allemaal niet zelf bepalen waar die die dag exact zit qua installaties <life is hard>) gaat ie er gewoon naar toe en 'werkt ie al zun klanten af' ... letterlijk en figuurlijk ... en uiteraard kunnen ze niet zeggen hoe laat ie kan komen, want als jij een aantal ritjes op een dag moet doen en het zit een keer tegen (bij een klant, file, pech, auto-ongeluk, whatever) dan neem ik aan dat je ook niet kan bepalen hoe lang het duurt voordat je ergens op bestemming bent...
Lijkt mij vrij logisch allemaal ... wat een gezeur zeg ...
gezeur?? nou er zijn gewoon mensen die al 3 afspraken hadden en ze zijn nooit op komen dagen dat is toch wel errug toevallig niet :? dan heb je wel een errug brakke smart als monteur zijnde moet ik zeggen |:(

• Enforcer
  • Niet online
Zucht... je weet blijkbaar niet hoe het er daar aan toe gaat ..
monteurs worden ingehuurd door een extern bedrijf... deze mensen hebben totaal niks met upc te maken behalve dat ze eens een internet installatie doen ... dus ga niet op die monteur lopen klagen want de administratie van upc die werkt gewoon totaal niet ... ga daar dan tegen klagen ..
Die monteur krijgt zoals ik hiervoor al zei gewoon zun opdrachten en die werktie persoonlijk af... mocht er toch iets niet lukken door zulk soort dingetjes dat het tegenzit dan zijn er altijd nog collega's en zeker zijn baas die dan zegt.. ik stuur een andere monteur om een installatie over te nemen of iets dergelijks...zodra er op die dag waar jij staat geen monteur staat ingepland voor een internet installatie wat blijkbaar door de chello administratie / helpdesk / whatever NIET of NIET GOED is doorgegeven dan lijkt het me ook vrij normaal dat er geen monteur komt ...

Verwijderd

Op dinsdag 31 juli 2001 22:42 schreef Master_of_HellSound het volgende:
Zucht... je weet blijkbaar niet hoe het er daar aan toe gaat ..
monteurs worden ingehuurd door een extern bedrijf... deze mensen hebben totaal niks met upc te maken behalve dat ze eens een internet installatie doen ... dus ga niet op die monteur lopen klagen want de administratie van upc die werkt gewoon totaal niet ... ga daar dan tegen klagen ..
Die monteur krijgt zoals ik hiervoor al zei gewoon zun opdrachten en die werktie persoonlijk af... mocht er toch iets niet lukken door zulk soort dingetjes dat het tegenzit dan zijn er altijd nog collega's en zeker zijn baas die dan zegt.. ik stuur een andere monteur om een installatie over te nemen of iets dergelijks...zodra er op die dag waar jij staat geen monteur staat ingepland voor een internet installatie wat blijkbaar door de chello administratie / helpdesk / whatever NIET of NIET GOED is doorgegeven dan lijkt het me ook vrij normaal dat er geen monteur komt ...
vraagje je zegt die monteurs werken voor een ander bedrijf waarom rijden ze dan met chello wagentjes rond.. trouwens ik heb niks te klagen over de monteurs maar jou mening is beetje geflatteerd ;) :+

• Enforcer
  • Niet online
Laten we zeggen .. ik ken die mensen erg goed :)
Hoe weet je in godsnaam dat ze in Chello wagentjes rijden .. je hebt 3x een afspraak gehad en 3x zijn die chello wagentjes niet komen opdagen .. vaag

Verwijderd

Op dinsdag 31 juli 2001 22:47 schreef Master_of_HellSound het volgende:
Laten we zeggen .. ik ken die mensen erg goed :)
Hoe weet je in godsnaam dat ze in Chello wagentjes rijden .. je hebt 3x een afspraak gehad en 3x zijn die chello wagentjes niet komen opdagen .. vaag
huh ik 3 x afspraak gehad ? hoe kom je daar bij ?? :+ maar ok zie ze altijd in van die buggies rond crossen vandaar :+

• Enforcer
  • Niet online
Ow.. dat was jij niet.. sorry dan .. :)
ikkuh raak ook wellus de kluts kwijt ..
Maaruh.. chello/upc bestaat uit meerdere afdelingen dus dat hoeft niet te betekenen dat zodra jij een upc/chello bus zie rijen dat het een internet installateur is :)

Verwijderd

Op dinsdag 31 juli 2001 22:53 schreef Master_of_HellSound het volgende:
Ow.. dat was jij niet.. sorry dan .. :)
ikkuh raak ook wellus de kluts kwijt ..
Maaruh.. chello/upc bestaat uit meerdere afdelingen dus dat hoeft niet te betekenen dat zodra jij een upc/chello bus zie rijen dat het een internet installateur is :)
maakt niet uit iedereen kan zich vergissen ;)
tis trouwens een smart geen bus verschil is wel wat groter :+
hmmz vaag waarom rijden die dan in een wagen vol met gereedschap en modems rond, zijn zeker mensen die t riool maken :+
haha neej maar je kan best gelijk hebben hoor ik zie die mensen altijd in die vage wagentjes rondrijden moek altijd denken aan van die bejaarden in een karretje :+

• Enforcer
  • Niet online
Pfoe.. ik raak moe van al dat tikken iedere keer .. druk jij ook iedere keer op f5 ? =]
Maargoed... hier in mijn regio is het in ieder geval zo dat ze ingehuurt worden ..
Zal wel per regio verschillen, net zoals de snelheid/service.. etc.. :)

Verwijderd

Op dinsdag 31 juli 2001 22:59 schreef Master_of_HellSound het volgende:
Pfoe.. ik raak moe van al dat tikken iedere keer .. druk jij ook iedere keer op f5 ? =]
Maargoed... hier in mijn regio is het in ieder geval zo dat ze ingehuurt worden ..
Zal wel per regio verschillen, net zoals de snelheid/service.. etc.. :)
hahaha ja ik ben f5 gek ;) zit altijd in i+t dus zie snel wanneer iemand iets nieuws gepost heeft :+
maar welke regio zit je dan ?

edit:
typo

• Enforcer
  • Niet online
regio Rotterdam

Verwijderd

Op dinsdag 31 juli 2001 23:02 schreef Master_of_HellSound het volgende:
regio Rotterdam
ik zit in regio eindhoven en hier rijden ze dus met die smarts rond ;) maar volgens mij scheelt het heel errug met de regio hoe snel de service is hier in ehv zijn ze redelijk snel

• Enforcer
  • Niet online
mja ... voor zover ik kan beoordelen istie hier ook perfect zowel service als d/l ..
ik ben weer weggies... mzzl ..

Verwijderd

Op dinsdag 31 juli 2001 23:07 schreef Master_of_HellSound het volgende:
mja ... voor zover ik kan beoordelen istie hier ook perfect zowel service als d/l ..
ik ben weer weggies... mzzl ..
okeys mzzl :+

Verwijderd

/me kreeg zelfs wel twee aardige chello monteurs. Ze legden alles netjes aan. Ze keken nog een stukje vam een dvdtje bij mij. Echt heel leuk :) verklaart meteen waarom ze ergens anders niet komen opdagen

kregen jullie ook allemaal zo'n rugzak?

• shotputty
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09-2025

shotputty

I&#039;ll be back

bij mij was ie in 10 minuten klaar. Ik had al een netwerkkaart er in zitten. Gisteren kwamen ze er achter dat mijn chello e-mail adres hetzelfde was als die van iemand anders... :o

Mijn specs; Arm 47cm | Benchpress 175kg | Shotput 16,99m | BW 125kg

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

Op woensdag 01 augustus 2001 12:59 schreef shotputty het volgende:
bij mij was ie in 10 minuten klaar. Ik had al een netwerkkaart er in zitten. Gisteren kwamen ze er achter dat mijn chello e-mail adres hetzelfde was als die van iemand anders... :o
Heb ik ook al eens vaker gehoord dat iemand constant z'n email op moet halen omdat het anders kan gebeuren dat iemand anders zijn email ophaalt is vaag.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

* Ook al meerdere keren gehad dat de monteur niet kwam opdagen..

Je moet even zorgen dat je ze bij de helpdesk "bekennen" dat het fout is gegaan aan hun kant.
Als je dan even een briefje stuurt naar Customer Relations met je naam en de datum krijg je volgens het Chello garantieplan 50 gulden korting op je factuur.
b. Voor iedere installatie-afspraak en voor iedere storingsophef-afspraak waarvoor de klant moet thuisblijven en UPC niet verschijnt op de afgesproken dag, vergoedt UPC NLG 50,- per klant. UPC hanteert daarbij de regel dat afspraken die niet minimaal 24 uur voor de afspraak afgezegd worden door UPC, voor vergoeding in aanmerking komen. De procedure die klanten dienen te volgen om voor restitutie in aanmerking te komen wordt beschreven in de bijlage.
(bron)

Wees consequent, maar niet altijd

Pagina: 1