iMac aan maar scherm uit (voor Teamviewer)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• stekkercontact
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-06 17:12
Hoi allemaal,

Ik heb een vraag en ik hoop dat jullie mij daarbij kunnen helpen.

De situatie:
Ik heb op kantoor een iMac (2017, macOS Mojave) staan met een harde schijf er aan gekoppeld. Nu wil ik graag op afstand bestanden van deze harde schijf willen toesturen naar mezelf of naar collega's.

Mijn oplossing: Teamviewer installeren zodat ik de iMac altijd op afstand kan bedienen. Ik heb Teamviewer zodanig geïnstalleerd dat ik automatisch kan inloggen zonder opnieuw een wachtwoord over te nemen.

Het probleem: De iMac schakelt vanzelf uit na X minuten waardoor hij 'offline' gaat op Teamviewer en ik hem niet meer kan benaderen.

Mijn oplossing: De iMac altijd aan laten staan zodat ik hem altijd kan benaderen via Teamviewer. Ik kan het programma "Jolt of Caffeine" gebruiken. Hierdoor gaat de iMac nooit uit.

Het probleem: Het scherm gaat hierdoor ook nooit uit. Ik ben daarom bang dat het scherm gaat inbranden.

Mijn vraag: Heeft iemand misschien een oplossing zodat mijn scherm wel uit gaat maar de iMac wel aan blijft en ik hem kan benaderen via Teamviewer?

Alvast mega bedankt voor iedereen die met me mee wil denken!

Beste antwoord (via stekkercontact op 03-10-2019 10:50)

• Nila
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Nila

Idiot!

Ik gebruik TeamViewer ook, met de volgende instellingen, let op mijn systeem staat op engels:

Turn display off after: Stel je gewenste waarde in

[X] prevent computer from sleeping automatically when the display is off
[ ] put hard disks to sleep when possible
[X] wake for network access
[X] start up automatically after a power failure
[ ] Enable Power Nap

Zodra ik naar huis ga, klik ik linksboven op het appeltje en dan Lock ik mijn scherm ipv sleep. Scherm gaat automatisch op zwart na de ingestelde tijd.

You're not completely useless, you can always serve as a bad example!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 882605

Ja! Dit probleem kun je oplossen mbv een hdmi dummy plug en dan het signaal daarnaar laten sturen.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 882605 op 28-09-2019 11:36 ]

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:02
Je kunt ook kijken naar Wake on LAN (dat ondersteund TeamViewer ook geloof ik) en/of je helderheid helemaal naar beneden instellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-07 19:08

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

stekkercontact schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 11:33:
Hoi allemaal,

Ik heb een vraag en ik hoop dat jullie mij daarbij kunnen helpen.

De situatie:
Ik heb op kantoor een iMac (2017, macOS Mojave) staan met een harde schijf er aan gekoppeld. Nu wil ik graag op afstand bestanden van deze harde schijf willen toesturen naar mezelf of naar collega's.

Mijn oplossing: Teamviewer installeren zodat ik de iMac altijd op afstand kan bedienen. Ik heb Teamviewer zodanig geïnstalleerd dat ik automatisch kan inloggen zonder opnieuw een wachtwoord over te nemen.
Ik weet dat dit geen oplossing is voor je probleem, maar waarom gebruik je voor zo een toepassing niet gewoon storage in de cloud met MFA? Veel sneller en veiliger dan een iMac 24/7 laten draaien met teamviewer en een static wachtwoord.

Heeft je bedrijf geen VPN zodat je aan de bestanden kan?

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

• TheMaxMan
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14-07 09:22
Waarom niet gewoon je scherm uit laten gaan terwijl de computer aan blijft staan? Lukt bij mijn iMac perfect voor oa. Plex Media Server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:21
Met @IStealYourGun, maak je data benaderbaar buiten de iMac om. Kan ook via een NAS oid.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Is een ssh verbinding met x forwarding niet veel makkelijker?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

The Eagle schreef op zondag 29 september 2019 @ 10:22:
Is een ssh verbinding met x forwarding niet veel makkelijker?
macOS draait niet op X11, dus dat gaat niet werken.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craetive
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:09
Is het niet veel verstandiger om iets van een NAS setup o.i.d. neer te zetten? Desnoods een Raspberry Pi met een harde schijf daaraan gekoppeld en een OpenVPN servertje waarmee je op afstand kan inloggen op het bedrijfsnetwerk. Investering is een paar tientjes en weegt waarschijnlijk ook niet op tegen het stroomgebruik en de slijtage van het continu laten runnen van je iMAC. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LanTao
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Je kan system sleep en display sleep apart instellen met het commando pmset.

Open Terminal.app en tik:
pmset -a displaysleep 15 sleep 0

Met pmset -g kan je de huidige instellingen zien - doe dit voor- en nadat je bovenstaand commando intypt zodat je ziet wat er veranderd is.

Als ik de documentatie van caffeinate(8) bekijk (Jolt of Caffeine gebruikt dat programma op de achtergrond, neem ik aan) kan je het ook zelf doen door
caffeinate -s
in een Terminal window aan te roepen. Dat verhindert alleen system sleep, niet display sleep. Met Ctrl-C kan je dit onderbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweazer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-07 22:41
Ik weet niet wat 'op kantoor' is, maar bespreek je remote access methode zeker met collega's en/of systeembeheerd. Je wilt niet dat (onbedoeld) door je imac iets in het kantoornetwerk van buitenaf binnenkomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekkercontact
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-06 17:12
MaxVMH schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 12:49:
Waarom niet gewoon je scherm uit laten gaan terwijl de computer aan blijft staan? Lukt bij mijn iMac perfect voor oa. Plex Media Server.
Hoe stel je dat in? Via Energiestand?

[ Voor 3% gewijzigd door stekkercontact op 02-10-2019 10:53 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Nila
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Nila

Idiot!

Ik gebruik TeamViewer ook, met de volgende instellingen, let op mijn systeem staat op engels:

Turn display off after: Stel je gewenste waarde in

[X] prevent computer from sleeping automatically when the display is off
[ ] put hard disks to sleep when possible
[X] wake for network access
[X] start up automatically after a power failure
[ ] Enable Power Nap

Zodra ik naar huis ga, klik ik linksboven op het appeltje en dan Lock ik mijn scherm ipv sleep. Scherm gaat automatisch op zwart na de ingestelde tijd.

You're not completely useless, you can always serve as a bad example!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMaxMan
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14-07 09:22
stekkercontact schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 10:51:
[...]

Hoe stel je dat in? Via Energiestand?
Nila heeft het mooi uitgelegd :)
Pagina: 1