Toon posts:

Boekingsoverzicht: periodegegevens overzetten naar dagbasis

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Op dit moment ben ik bezig met een boekingsoverzicht te maken voor een vakantiewoning.
In het eerste tabblad is de bedoeling dat er een aantal gegevens ingevoerd worden voor een periode.
Hierbij wordt zowel de begindatum als einddatum in weer gegeven. Daarnaast staan er een aantal gegevens voor de hele periode, zoals de totale ontvangsten gedurende die periode enz.

In het tweede tabblad is het de bedoeling dat er een overzicht komt op dagbasis. De gegevens van het eerste tabblad moeten dus overgenomen worden bij de juiste dag, maar moeten berekend worden op dagbasis.

Op dit moment ben ik er in geslaagd om de resultaten van één record (eerste tabblad) over te nemen in het tweede tabblad bij de juiste dag. Dit heb ik gedaan met behulp van een als-functie. Nu wil ik dat hij dit ook automatisch doet voor alle records in het eerste tabblad. Dit heb ik reeds geprobeerd met verticaal.zoeken, maar dit brengt mij niet verder.

Voor dit probleem werk ik dus met Excel (Office 365).

Alvast bedankt voor de hulp

Alle reacties

Verwijderd

Topicstarter
Ondertussen heb ik ook al geprobeerd te werken via 'zoeken()'. Dit is echter nog niet helemaal de oplossing. Nu blijft hij echter de waarde herhalen voor de volgende dagen. Echter moet hij dit echter herhalen voor het aantal dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Begin dan eens met hier te posten welke oplossingen je hebt. Gewoon, letterlijk de gebruikte formule.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland