Geen post meer na afkoppelen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06:39
Na het afkoppelen en verplaatsen van mijn pc, werkt hij niet meer?! Ik zie geen postscherm en ook het lampje van de HDD blijft uit..

Relevante software en hardware die ik gebruik:

Alles nieuw gekocht een kleine maand geleden:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 127,50€ 127,50
1MoederbordenMSI B450M Gaming Plus€ 76,90€ 76,90
1VideokaartenGigabyte GeForce GTX 1660 OC 6G€ 243,-€ 243,-
1BehuizingenThermaltake Versa H15 Closed€ 36,99€ 36,99
1VentilatorenNoctua NF-F12 PWM, 120mm€ 17,95€ 17,95
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2D3000C16€ 85,05€ 85,05
1Voedingenbe quiet! Pure Power 11 400W€ 52,77€ 52,77
1GeheugenkaartlezersRaidsonic IB-863a-B€ 27,05€ 27,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 667,21

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

CMOS reset is eigenlijk het enige wat ik kan doen, aangezien hij voor de rest niks doet. Vannacht de hele nacht de batterij eruit gehad, maar nog steeds geen post. Iemand een idee wat ik nog meer kan doen?

[ Voor 70% gewijzigd door BTFD op 28-09-2019 07:34 ]

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Alle reacties

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:45
Kun je nog wat meer info geven? Gaan de fans wel draaien bijvoorbeeld?

• BTFD
Sorry, de fans en alle lampjes branden ja..

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:17
Is er niet een kabeltje binnen los geschoten? Van bijvoorbeeld de powerknop maar het moederbord?

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-09 10:11
Heb je de HDMI kabel wel in de juiste poort? Dus niet in die van het moederbord maar in de HDMI poort van de videokaart.

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:24
Arunia schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 07:43:
Is er niet een kabeltje binnen los geschoten? Van bijvoorbeeld de powerknop maar het moederbord?
Lijkt me sterk want de fans gaan wel draaien

• BTFD
Arunia schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 07:43:
Alles nagelopen en voor zover ik kan zien zit alles aangesloten op de juiste plek. Heb hem ook al in gebruik gehad, alleen na het verplaatsen doet hij niks meer..
BlazeMuis schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 07:45:
Heb je de HDMI kabel wel in de juiste poort? Dus niet in die van het moederbord maar in de HDMI poort van de videokaart.
Deze zit in de juist poort, Heb ook al een converter gebruik van DP naar HDMI om de HDMI poort uit te sluiten..

Heb zojuist ook even van RAM slot gewisseld, maar zonder succes..

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:17
@Aggressor ah ja, die had ik even gemist met lezen. Dus power gaat wel aan dan.

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-09 06:55
Alle kabels en het geheugen even los halen en weer aansluiten (in de kast en buiten de kast). Wellicht is er een kabeltje toch los geschoten wat je zo niet ziet.

Ik heb het 1 keer zo erg gezien bij een vriend dat hij 3 keer naar een winkel was gegaan omdat zijn pc het telkens niet deed. In de winkel werkte zijn pc prima, maar thuis niet. Bleek een geheugenstick door de schok van het neerzetten van de pc telkens thuis niet goed erin te zitten en bij de winkel maakte die door de schok wel net genoeg contact. Bij de 3e keer werkte de pc in de winkel ook niet en kon de oorzaak dus gezocht worden.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• palme50
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-09 18:27
NVT

[ Voor 100% gewijzigd door palme50 op 28-09-2019 08:28 ]

• BTFD
Zojuist geprobeerd:

Alle kabels los en minimaal aangesloten, dus even geen cardreader en extra schijven.
CMOS reset
RAM van andere pc geprobeerd

Wat ik nog zou kunnen doen:

CPU opnieuw installeren
GPU en SSD van een andere PC proberen

Maar dit wil ik eigenlijk niet doen, aangezien alles mooi en netjes in een Node 202 zit gepropt en eigenlijk geen zin om daar het kabelmanagement nog een keer te doen :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:51

Wildfire

Joy to the world!

BTFD schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 08:34:
Maar dit wil ik eigenlijk niet doen, aangezien alles mooi en netjes in een Node 202 zit gepropt en eigenlijk geen zin om daar het kabelmanagement nog een keer te doen :+
Dan heb je dus een keus tussen een mooie en niet werkende PC, of moeite doen en daarna een mooie en wèl werkende PC te hebben (hopelijk).

Tsja... :P

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-09 22:49
Kijk ook eens of hij wel nog werkt als je alle extra en onnodige onderdelen en apparatuur loskoppelt:
Dus kaartlezer loskoppelen, en videokaart eruit halen en zolang met de onboard mobo aansluitingen verder kijken.
Het kan ook de voeding zijn.. heb je een andere voeding om te proberen?
(Ik heb het wel eens vaker gezien dat een voeding er ineens mee ophoud na loskoppelen van de stroom, maar dat is dan meestal een jaaaaren oude voeding.. maar kan natuurlijk net zo goed met een nieuwe voorkomen)

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09 11:50
1 van de meest vookomende dingen bij het versturen van PCs is het loskomen van de GPU. Dat is een zware kaart die PCIe sloten houden hem ook weer niet zo goed vast. Ik lees niet dat je die ook al hebt geprobeerd goed aan te drukken ?

• BTFD
Minimaal aansluiten en alles aandrukken heb ik al geprobeerd, ben nu bezig om alles uit te bouwen en buiten de kast op een doos te monteren..

Mocht dit niet helpen gaat mijn Node 202 uit elkaar om daar de voeding, SSD en geheugen van te proberen..

Wordt vervolgd!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-09 22:49
Kleine noot:
Een SSD of andere schijf heb je niet nodig om de PC te laten booten. Als je geen enkele schijf aankoppelt moet hij het ook gewoon doen, iig beeld geven.
Moderne pc’s komen wel direct in de bios terecht als ze geen bootable device zien, maar dat is al iets.
Ssd hoef je dus niet te verwisselen met die uit een andere pc.

Verder: heb je een beeper/speakertje op de speaker-header op je moederbord aangesloten? (Die bij de led&button-headers) Wellicht dat een beepcode wat meer info kan geven....

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

• BTFD
Ik weet dat een schijf niet nodig is om de bios te booten, maar een kat in het nauw maakt gekke sprongen ;)

Heb hier wel een heel oud speakertje liggen, maar deze heeft een 2 pins aansluiting en kan deze niet terug vinden op het moederbord, alleen een 4 pins..

Update:

Minimaal buiten de kast op een doos alles opnieuw aangesloten (zonder harde schijf) en nog steeds niks, alle fans en lampjes draaien/branden wel..

Toch maar eens de CPU verwijderen..

[ Voor 5% gewijzigd door BTFD op 28-09-2019 10:21 ]

• indigo79
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
BTFD schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 09:12:
Heb hier wel een heel oud speakertje liggen, maar deze heeft een 2 pins aansluiting en kan deze niet terug vinden op het moederbord, alleen een 4 pins..
Bij een 4 pin speaker header worden de twee buitenste contacten gebruikt. Als je met een speld of tandenstoker op het weerhaakje drukt dat deze contacten in de connector houdt, kan je ze er gewoon uit schuiven. Je kan ze dan rechtstreeks op de juiste pinnen op het moederbord prikken (eventueel met een beetje plakband of een krimpkousje errond, of ergens een 4 polige connector zoeken die je niet meer gebruikt, daar de contacten uit halen en die van je speaker er in prikken. Polariteit is irrelevant voor een speakertje.

Een beetje solderen kan uiteraard ook (draadjes knippen en aan elkaar solderen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-09 09:16

liberque

Vrijzinnig!

Voeding GPU aangesloten? Voeding CPU aangesloten?

Afbeeldingslocatie: http://www.liberque.nl/gpu.png

Afbeeldingslocatie: http://www.liberque.nl/mboard.png

[ Voor 71% gewijzigd door liberque op 28-09-2019 10:18 ]

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

• BTFD
Aansluitingen meerdere malen gechecked zonder resultaat! Ben nu de Node aan het demonteren om daar de voeding en de GPU van te testen..

Ram in eigen PC getest en werkt zoals het moet doen. Dit kunnen we al uitsluiten..

• The1WhoKnockz
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17-08 16:28
Edit: niet relevant want je hebt een processor zonder integrated graphics.

[ Voor 88% gewijzigd door The1WhoKnockz op 28-09-2019 13:21 ]

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:03
The1WhoKnockz schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 12:58:
Wellicht helpt dit, is mij wel eens overkomen:

Na een CMOS reset je grafische kaart er uit halen en je HDMI aansluiten op het moederbord.
Er is (op mijn Mobo in ieder geval) een instelling in de BIOS waarin je kunt switchen tussen grafische output van het moederbord naar de grafische kaart toe.
Als deze na CMOS reset is ingesteld op alleen grafische output naar moederbord, dan kun je heel de PC opnieuw in elkaar schroeven maar ga je geen beeld uit je grafische kaart krijgen.

Aansluiten op het moederbord dus en daarna kijken of je beeld krijgt.
Krijg je dan beeld, dan controleren of deze instelling misschien de boosdoener is.

Ik hoop dat het helpt, succes!
Kijk eens ff welke cpu hij heeft!

• The1WhoKnockz
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17-08 16:28
Uszka schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 13:18:
[...]

Kijk eens ff welke cpu hij heeft!
Oke, ik ben wakker. Goedemorgen!
Never mind mijn eerdere post dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Power knopje van monitor wel aan. Kabel goed in monitor. Juiste input select op monitor?

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Pagina: 1