Is een gpu waar licht mee gemined is ok om te kopen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepijntje3
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 06-03-2021
Ik had een vraag ik zag een goede deal op een gpu maar er is 6 maanden volgens de man licht op gemined en ook op gegamed wat moet ik doen pls help!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Tja, blijft altijd een gok. Maar als de omstandigheden goed waren maakt het weinig uit. Zit er nog garantie op?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Licht? Wat is licht? Geloof jij de persoon?

Garantie nog intact? Dat is wat telt.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Licht gebruikt klinkt als een verkooppraatje van een kaart die 100% belast is die 6 maanden. Maar dat vertellen helpt de verkoop niet :P

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-07 18:53
Indien je een bon krijgt heb je de aankoopdatum en weet je hoelang er maximaal mee gemined is.

Van die maximale termijn zou ik dan vanuit gaan, ook als de verkoper zegt dat hij maar een deel van die tijd gemined heeft en dan moet je kijken of dat je de prijs waard is.

Zonder garantie zou ik het sowieso niet doen, met garantie eventueel dus wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Mijn R9 290 is destijds aardig wat maanden gebruikt in de intensieve mijnbouw, Heb dat ding 5 jaar geleden gekocht en hij doet het nog steeds gewoon zoals het hoort.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nature
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 27-06 13:11
Ik gebruik sinds Juli vorig jaar een RX570 waar zo'n half jaar (ik ga er vanuit) continue mee gemined is, met garantie. Eigenlijk geen issues mee, ik heb er veel mee gegamed is wel een paar keer vastgelopen maar niets geks.
Het ligt er maar net aan denk ik hoe koel e.d hij gebruikt is, voor mij was het een gok die goed uitpakte tot nu toe, je weet alleen minder goed of en wanneer hij de geest zal geven, het kan straks zijn of over een jaar, geen idee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:30
Van sommige videokaarten, ao Gigabyte RX 580, zijn miningversies uitgebracht. Deze hebben een bios wat specifiek gericht is op het behalen van een zo hoog mogelijke hashrate. Deze kaarten presteren in games een stuk minder goed dan een 'normale' RX 580. Het bios flashen naar die van een normale kaart schijnt nog niet zo eenvoudig te zijn en je moet goed weten welk merk vram is gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:34
Ja, al is er zwaar mee gemined, grootste probleem is of de ventilator niet al te brak is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:59
heb 2 x een kaart tweedehands gekocht waarmee gemined is(allebei aangegeven door de verkoper) de eerste kaart was al defect bij aankomst en de andere heeft het in totaal 3 maanden volgehouden. zou er persoonlijk ver van weg blijven na deze 2 ervaringen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:35
Wat je moet doen is juiste interpunctie toepassen. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 320788

Controleren of de kaart particulier is gekocht of op bedrijfsnaam ivm de garantie

Controleren of er geen hardware matige aanpassingen zijn gedaan aan de kaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaiGil
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 16-09-2020
CuBras schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 12:14:
[...]

Wat je moet doen is juiste interpunctie toepassen. :/
Niks moet, maar het zou natuurlijk wel fijner lezen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:20
Als de GPU particulier is gekocht en er zit naar jou mening nog genoeg garantie op, zie ik geen probleem.

Licht minen is een vreemd begrip, iedereen probeert de hoogst mogelijke hashrate te halen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RzrBck
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-06 21:51
Waar slijt een GPU op?
Op de PCB zelf zijn dat de soldeer-verbindingen, condensatoren, en op de processor de temperatuur. Op de kaart zelf heb je nog de fan's.

- PCB zal amper tot niet slijten, mogelijk alleen buigen - maar met een backplate zal dat geen serieus issue zijn.
- De processor zelf is ontworpen voor bepaalde max temperaturen en zal tenzij aangepast daar ver vandaan blijven (dus niet doorbranden)
- De (soldeer) verbindingen zijn wel kritisch: hier heb je namelijk verschillende metalen die verschillend uitzetten bij opwarmen (en weer krimpen bij afkoelen). Hierdoor krijg je met veel van die opwarm-afkoel cycli spanning in het materiaal. Wat er voor kan zorgen dat de verbinding barsten krijgt of loslaat. Dit kan zowel soldeer zijn, als ook onderdelen waar verschillende metalen met elkaar "verbonden" zijn op een vergelijkbare manier.
- Condensatoren kunnen uitdrogen en hebben een bepaalde temperatuur range waarbinnen ze willen blijven. Het design van de kaart bepaald of hierop bespaart is - of dat dit goed is. En uitdrogen gebeurt vgm (afhankelijk van de kwaliteit) ook pas na 10-15 jaar.
- De fan's: hier zitten vaak lagers in die slijten. Dit is denk ik het grootste faalpunt bij kaarten die 24/7 hebben gedraait zoals al eerder aangegeven.

Conclusie:
Het minen an-sich is niet zo`n probleem. Als ze 24/7 aanstaan op een vaste temperatuur is de slijtage op PCB en chip niet veel meer dan op een kaart die 24/7 op kamertemperatuur is.
De fan's zou ik wel controleren (maar zijn soms wel los te vervangen)

En voor de kwaliteit van de chips zou ik kijken naar kaarten die 3 jaar garantie meekregen van de fabrikant: dit getuigt m.i. van vertrouwen van de fabrikant dat hij er goede componenten op gezet heeft.

Dus luister naar de fan's, check de garantie en dan is een mining kaart niet zo`n probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:43

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

@RzrBck capacitors heten in het Nederlands condensators, niet capacitoren ;).

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RzrBck
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-06 21:51
Bart ® schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 15:27:
@RzrBck capacitors heten in het Nederlands condensators, niet capacitoren ;).
:+

Kwam er al niet lekker uit tijdens het typen idd :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bierschuit
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik heb eind vorig jaar een ex mining kaart gekocht hier op v&a het betreft een GTX 1080 ti. Geen enkel probleem mee en hij draait nog als een zonnetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Grootste slijtage van deze kaarten zal hem vooral zitten in de slijtage van de lagers van de fans. De chips op de kaart zullen echt niet slijten van gebruik.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Pagina: 1