Long shot:zoek Tweaker die op 31-5-2018 Surface Pro verkocht

Pagina: 1
Acties:
  • 1.918 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plantje1978
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-09 10:21
Lang verhaal kort:
Op 31-5-2018 heb ik een Surface Pro 2017 LTE via Marktplaats gekocht voor een prijs die bijna te mooi leek om waar te zijn. De verkoper bood hem ook hier op Tweakers aan en had goede waardering, dus het klopte wel.

Nu heb ik enige tijd geleden de kick stand tussen de treindeuren gekregen en het kost me € 544,50 om het ding te laten repareren. NS is niet bereid die schade te vergoeden en wil een aankoopbewijs zien.
Bij Marktplaats zijn ze zo handig om tegenwoordig niet meer automatisch mails met berichten te versturen en de berichten van die tijd zijn verdwenen.

Nu hoop ik op deze manier nog bij de betreffende verkoper uit te komen. Wellicht heeft hij die berichten nog wel ergens in een mail archiefje zitten. Of wellicht dat hier op het Tweakers forum een advertentie van 31-5-2018 (want hier heeft hij ook gestaan) nog terug te halen is en dat ik zo de verkoper nog kan achterhalen.

Ik weet het adres van de verkoper wel nog. Dat kon ik uit Google Maps halen. Maar dat ga ik hier niet open en bloot posten natuurlijk!

Ik hoop dat iemand me kan helpen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:20
Brief sturen (per post)?

Verwijderd

Stuur hem een brief met daarin je emailadres en vraag of hij een aankoopbewijs kan inscannen en naar je kan mailen. Als je de brief vandaag of morgen op de bus doet is ie dinsdag bij de ontvanger. Prima toch?

• Plantje1978
Ja, dat is misschien nog wel de snelste oplossing. Nu kom ik regelmatig in die stad, dus ik kan er ook altijd even aanbellen. Was op loopafstand voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plantje1978
Goed... de brief heb ik verstuurd en geen reactie op gehad.
Vandaag was ik toevallig in Utrecht, dus ik ben op mijn OV fietsje daar even langs gegaan.

Bij het adres was niemand thuis, maar buurtbewoners (leuk volksbuurtje) stonden me wel te woord. Schijnbaar had de dame er samengewoond met een zekere *knip*. Echter de spelling weet ik niet precies.

Hier op Tweakers heb ik zo met diverse spellingen niets kunnen vinden. Jammer...

[ Voor 3% gewijzigd door Microkid op 20-10-2019 11:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:54

OMD

Misschien een domme vraag maar waarom zou de ns dit moeten vergoeden als jij het tussen de treindeuren krijgt? Ik heb elk scenario bedacht maar ik kom niet op een scenario dat de trein bestuurder of de trein hierin de schuldige is?

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Waarom niet bij koop de bon vragen? Niet echt slim imo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:51
TweakerVincent schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 01:36:
Waarom niet bij koop de bon vragen? Niet echt slim imo...
Mee eens, maar dit soort "waardevolle" toevoegingen dragen niet echt bij toch... ;) (je hebt nogmaals 100% gelijk hoor)

Ontopic: Hadden die buren geen telefoonnummer / e-mailadres / andere manier om hem te bereiken?

En ook ik ben wel benieuwd hoe je de NS zover hebt gekregen dit te vergoeden, of willen ze zonder bon überhaupt niet eens naar de case kijken?

[ Voor 29% gewijzigd door Operations op 20-10-2019 01:43 ]

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-09 01:20
Plantje1978 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 17:02:
Goed... de brief heb ik verstuurd en geen reactie op gehad.
Vandaag was ik toevallig in Utrecht, dus ik ben op mijn OV fietsje daar even langs gegaan.

Bij het adres was niemand thuis, maar buurtbewoners (leuk volksbuurtje) stonden me wel te woord. Schijnbaar had de dame er samengewoond met een zekere ..... Echter de spelling weet ik niet precies.

Hier op Tweakers heb ik zo met diverse spellingen niets kunnen vinden. Jammer...
Tof man, omdat jij dat ding tussen de NS deur doet en er na 1.5 jaar achterkomt dat je geen bon hebt omdat je dat ding voor super weinig gekocht hebt en wellicht dacht ik vraag maar geen bon (misschien is ie wel gejat) ga je hier strooien met persoonsgegevens?

Maakt jou niet zo uit zo te zien aan je profiel Rudi

[ Voor 8% gewijzigd door wimpie007 op 20-10-2019 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:08
Ik maak nergens op uit dat de NS wél gaat vergoeden als je de factuur had gehad.
Wat voor verschil moet het ook voor de NS zijn of je hem wel/niet hebt? Wellicht met bepaalde schaarse goederen, maar zo'n Surface is algemeen bekend goed en ze kunnen zo online opzoeken hoeveel die kost.
Dan wellicht nog een papiertje van waar je hem repareert erbij waar op staat hoeveel de reparatie kost en dan zouden ze toch tot vergoeding van die kosten over moeten gaan.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjnieboon
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-09 12:13
Ik vind het inderdaad ook raar dat je hier met een vermoedelijke naam van een persoon gaat strooien. Hij heeft totaal niks met jouw probleem te maken en het voegt naar mijn mening niks toe om hem bij voor- en achternaam hier te noemen.

Dat gezegd hebbende: als je geen contact krijgt met de verkoper heb je dus eigenlijk pech gehad. Misschien zuur maar zoals ik het lees (en ik kan het mis hebben) is het ongelukje door jezelf veroorzaakt. Waarom zou de NS dat überhaupt moeten vergoeden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:47
Plantje1978 schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 22:20:
Lang verhaal kort:
NS is niet bereid die schade te vergoeden en wil een aankoopbewijs zien.
Waarom wil de NS een aankoopbewijs zien als ze niet bereid zijn de schade te vergoeden? Waarom zou de NS de schade überhaupt moeten vergoeden eigenlijk? Je stopt dat ding toch zelf tussen de deur? (Hoe krijg je het voor elkaar trouwens)

[ Voor 10% gewijzigd door sig69 op 20-10-2019 11:05 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:39
Ik zou als verkoper er ook niet echt op zitten te wachten als mensen mij thuis opzoeken om te vragen naar een bon van iets dat ik een jaar geleden heb verkocht. Ik zou gewoon mijn verlies nemen. Zo’n ding komt niet vanzelf tussen de deuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:55

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Dit forum gaat over feedback op V&A transacties e.d. die via Tweakers zijn gedaan. Aangezien dit onderwerp over Marktplaats gaat, hoort dit hier niet thuis.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.