Mijn tuin wordt opnieuw aangelegd. Onderdeel daarvan is een 4 (of 5)-tal zones met druppelslangen en nevelaars. Deze wil ik gaan automatiseren. Offerte voor automatisering met rainbird computer met wifi en installatie komt op 1000 euro.
Gezien mijn situatie is het wellicht slimmer om dit zelf op te pakken.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
- Domoticz, met rfxtrx433 en zwave stick.
- google home met controlicz
In de offerte is sprake van een LEGO kraanblok met Bermad 22 weg kranen. Op internet zie ik veel Rainbird magneetkleppen. Is hier nog veel verschil in? Is het aan te raden een magneetklep voor druppelslangen aan te schaffen (XCV 075) of zijn gewone 100 DVF net zo goed/beter?
Kwa aansturing heb ik een relais nodig. Daarbij zit ik aan een Sonoff 4ch pro R2 te denken. Deze kan dan via wifi aan mijn netwerk gekoppeld worden en ook nog via RF bestuurd worden.
Is het nodig om te flashen om hem aan domoticz te koppelen?
en daarnaast zal er denk ik een 24V voeding moeten komen.
Is het aan te raden e.e.a. binnen te monteren? Dat is enigszins lastig want daar zit de keuken. Doe je dan de voeding en relais binnen en via cat5 kabel naar buiten? Hoe sluit je dat waterdicht aan?
veel vragen, hopelijk kan iemand me een beetje op weg helpen!
Gezien mijn situatie is het wellicht slimmer om dit zelf op te pakken.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
- Domoticz, met rfxtrx433 en zwave stick.
- google home met controlicz
In de offerte is sprake van een LEGO kraanblok met Bermad 22 weg kranen. Op internet zie ik veel Rainbird magneetkleppen. Is hier nog veel verschil in? Is het aan te raden een magneetklep voor druppelslangen aan te schaffen (XCV 075) of zijn gewone 100 DVF net zo goed/beter?
Kwa aansturing heb ik een relais nodig. Daarbij zit ik aan een Sonoff 4ch pro R2 te denken. Deze kan dan via wifi aan mijn netwerk gekoppeld worden en ook nog via RF bestuurd worden.
Is het nodig om te flashen om hem aan domoticz te koppelen?
en daarnaast zal er denk ik een 24V voeding moeten komen.
Is het aan te raden e.e.a. binnen te monteren? Dat is enigszins lastig want daar zit de keuken. Doe je dan de voeding en relais binnen en via cat5 kabel naar buiten? Hoe sluit je dat waterdicht aan?
veel vragen, hopelijk kan iemand me een beetje op weg helpen!