BSOD na Chkdsk op Dual Boot systeem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peperthee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 16:06
Hoi mede-Tweakers,

Ik heb een klein probleempje; ik heb een dual boot systeem met op één schijf Windows 7, en een andere schijf Windows 10. Normaal gesproken gebruik ik vaak W7 ivm oudere software, soms boot ik naar W10.

Onlangs viel me op dat na een keer wisselen van windows versies de bootloader partitie van W7 te zien was in de windows explorer (±100mb). Apart dacht ik, blijkbaar een schijfletter toegewezen gekregen (weet niet waarom). Die schijfletter was ik van plan later in Partition Magic een keer weg te halen.

Bij een reboot kreeg ik later opeens de melding dat alle partities moesten worden gecontroleerd op consistentie dmv Chkdsk. Na een paar keer te hebben weggeklikt heb ik de Chkdsk toch maar laten lopen, met als gevolg een BSOD wanneer ik beide windows versies wil starten. Het windows loading scherm loopt bij W7 en W10 even, en dan pats een BSOD.

Geprobeerd op te starten in veilige modus, zelfde verhaal. Geprobeerd beide versies te repareren adhv opstart schijf (win 7) en windows 10 installer (W7) beide zonder succes. Het enige waar ik in kom is het CMD venster bij de setup voor W10...

Ik zit even zonder idee hoe dit probleem op te lossen. Iemand van jullie een idee?

• peperthee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 16:06
Update; ik heb W10 inmiddels kunnen repareren via de W10 installatie cd.

Bij W7 krijg ik nog steeds de volgende error; 0xc000000e
"the boot slection faild becuase a required device is inaccessible"

Weet iemand daar raad mee?