Toon posts:

Voodoo 2 probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een erg raar probleem.

Sinds ik een nieuw moederbord + cpu (MSI K7T Pro + Duron 650) heb gekocht en hierom Win2K opnieuw heb geïnstalleerd werkt m'n Trust Voodoo Dragon 2 12 MB niet goed meer. Op zich lijkt de kaart goed te zijn in apparaatbeheer, maar DirectX zegt dat er geen Direct3D hardware-acceleratie aanwezig is. OpenGL werkt wel, zodat ik een spel als MDK 2 bijvoorbeeld wel kan spelen. Spellen die alleen Direct3D gebruiken werken niet.

Ik heb DirectX 7 en 8beta al geprobeerd, maar ik krijg het maar niet voor elkaar dat de kaart met DirectX samenwerkt. Windows 2K drivers van 3dfx heb ik al.

Iemand een oplossing?

Mark

• FreeBee
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

FreeBee

The Sky is the limit

Dit is een standaard "probleem". Microsoft ondersteunt in W2K geen add-on kaarten. Daarom kan 3dfx geen driver schrijven die EN openGL EN D3D aankan. Er zijn daarom ook 2 soorten drivers. Jij hebt waarschijnlijk de opegGL driver. Je kan dus van driver switchen, maar dan moet je je voodoo2 wel op een 2e monitor zetten. Geen aanrader dus. Oftewel..geen D3D in W2K met voodoo2 :((

Veni vidi volavi!!

Verwijderd

dat je nog met een voodoo2 draait die heb ik allang niet meer

de interen clokspeed staat dan de hoog dus niet de klok speed van de prossesr
maar je heb ook een die staat dan op 65%
waar het voor dienr weet ik niet maar het moet lager
effe zoeken je vint het wel het is voor het moederbord interen snelheid

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet waar dat W2K geen add-on kaarten ondersteunt. Met m'n oude PC had ik ook Windows 2000 en toen werkte de Voodoo2 wel goed.

Verwijderd

ik heb er ook regelmatig last van dat dx mijn v2's niet herkend (wel in system config), meestal als ik de PC dan ff uitzet en dan weer aan doen ze het wel, waarschijnlijk een probleem met de voeding dus.

Verwijderd

W2K is niet voor gamers gemaakt maar voor bedrijven, gooi w2k er af en zet win 98 er ff op en wacht op windows ME dan werkt het weer perfect bij mij werkte allen unreal t. met w2k en ik heb een voodoo 3 2000.
Quake III werkt ook niet op w2k!!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:35
Sinds ik een nieuw moederbord + cpu (MSI K7T Pro + Duron 650) heb gekocht en hierom Win2K opnieuw heb geïnstalleerd werkt m'n Trust Voodoo Dragon 2 12 MB niet goed meer. Op zich lijkt de kaart goed te zijn in apparaatbeheer, maar DirectX zegt dat er geen Direct3D hardware-acceleratie aanwezig is. OpenGL werkt wel, zodat ik een spel als MDK 2 bijvoorbeeld wel kan spelen. Spellen die alleen Direct3D gebruiken werken niet.

Ik heb DirectX 7 en 8beta al geprobeerd, maar ik krijg het maar niet voor elkaar dat de kaart met DirectX samenwerkt. Windows 2K drivers van 3dfx heb ik al.
Dit probleem komt me bekend voor (met m'n geforce), alleen de oorzaak was toen iets anders: ik had de dx8 beta geinstalleerd en dat was bij mij de oorzaak v. het probleem, maar ik neem aan dat je hieraan niet veel hebt...

Verwijderd

kijk eens in de nieuws van Tweakers :)

"Viper II > V770 omruilactie voor ontevreden gebruikers
Gepost door Femme Taken Zaterdag 12 Augustus 2000 - 12:56 - bron: Savagenews.com
Savage News meldt dat ontevreden Diamond Viper II gebruikers hun videokaart kunnen omruilen voor een Viper V770 Ultra wanneer zij dit voor maandagochtend 14 augustus in een verzoek aan S3 kenbaar maken. De verzendkosten en eventuele importheffingen zijn voor rekening van de gebruiker. Hieronder het volledige statement van Jim Hafner-Eaton, S3 Diamond"

Dus...omruilen die hap van je , Timmer :D

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Hij heeft een Trust Voodoo Dragon, geen Diamond kaart dus het zal wel niet lukken.. of heel creatief zijn met stickertjes hier en daar? :)

Overigens ken ik het probleem. Ik heb hier een PC staat met een 12 MB Voodoo II kaartje er in en onder Win2K werkt die "doorlus" inderdaad niet. Als je je monitor "overplugt" van je primary videokaart naar je monitor out van je V2, dan werkt het wel.

Ik las ergens (niet zeker meer) dat Glide *WEL* werkt met je V2 onder Win2K (zelfs in SLI) met die normale voodoo doorlus, alleen D3D niet zo. Nou is D3D met die V2 toch niet echt super... hmm.. tijd voor een GeForce? :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hmm.. voodoo1 & 2 zonder problemen onder win 2k.. d3d en opengl. En ik ben het er mee eens dat win2k niet 100% geschikt is voor games. Trouwens q3 doet t bij mij wel prima. Groetsels Duke.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:10

CAP-Team

XBL: CAPTeam

'k heb 't probleem ook gehad dat zowel onder win2k als onder win98 mijn voodoo2 12 MB niet meer herkend werden, terwijl hij er in apparaatbeheer zonder conflicten stond (werkt dus goed?)

Remedie: kaart uit computer gehaald :)

Maarreeuhh ff zonder gekheid, is ie nu kaduuk of wat?

CAP-Team

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

CAP-Team; dat zijn ook de symptomen van een voedingsprobleem, probeer dit eens: doe de v2 er weer in, unplug wat devices (DVD, cd-rom, zip etc) en doe je PC aan, misschien zal ie dan herkend worden, zoniet, zet de PC na een half uurtje uit en een minuutje later weer aan, dit werkt bij mij meestal, ik heb nl. dezelfde problemen soms.
Pagina: 1