Gsuite voor persoonlijk gebruik

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OfficialOrange
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22-04-2021
Voor persoonlijk gebruik wil ik een Gsuite abonnement nemen.
De belangrijkste reden is dat ik e-mail met eigen domein, cloudopslag en apps als documenten en sheets op een plek heb.
Dit doe ik momenteel liever dan zelf gehoste alternatieven als Nextcloud.
E-mail wil ik sowieso niet zelf hosten.

Het probleem waar ik tegenaan loop bij het maken van een account is dat Google alles op zakelijk instelt.
Dus bij betalingen wordt aangegeven dat dit van een zakelijke rekening wordt afgeschreven en dat de administratie wordt verwerkt alsof ik een bedrijf ben.

Nu vraag ik mij af in hoeverre dit een ding kan worden.
Is dit iets waar de belastingdienst wat mee doet? En kan ik dit terugverwachten bij mijn belastingaangifte?

Dat zijn misschien niet de vragen voor dit topic. Wat ik hier hoop te horen is of mensen hier ervaring mee hebben en of dat er een optie bekend is waarbij gebruik kan worden gemaakt van Gsuite zonder dat dit zakelijk is.

Op deze vragen kan ik geen antwoord vinden. Google zegt er niets over en op forums vind ik ook niet echt antwoorden.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-10 15:43
Ik maak al een aantal jaar gebruik van Gsuite en ben nog niet tegen problemen aangelopen. Het maandbedrag wordt netjes incl. de btw van mijn rekening afgeschreven.
Enige wat me bijstaat is dat ik tijdens het koppelen van mijn bank de bic code van mijn bank moest opgeven.

Zolang jij netjes de belasting betaalt lijkt het me niet dat je problemen krijgt met de belastingdienst.
Ik kan me wel voorstellen dat Google het contract kan opzeggen omdat je geen bedrijf bent maar ik heb er persoonlijk nog nooit wat over gehoord van google en ik heb de nodige support aanvragen wel ingedient bij ze.

[ Voor 37% gewijzigd door Axewi op 27-09-2019 16:48 ]

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 07-10 18:54
Ik had inderdaad ook dat ik alleen kon kiezen uit een zakelijk account. Het bedrag werd toen afgeschreven zonder btw, maar na een telefoontje met Google support hebben ze het allemaal netjes omgezet naar een consumenten account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OfficialOrange
Bedankt voor jullie reacties @Axewi en @Jeffrey87.
Goed om te horen dat je het al jaren gebruikt zonder problemen.
Wat vooral fijn is om te horen is dat het om te zetten is naar een consumentenaccount.

Met deze informatie zal ik het nog een keer proberen en het dan direct proberen om te zetten naar een consumentenaccount.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfficialOrange
Na deze berichten ben ik verder gegaan met het instellen van het account.
Bij betaling wordt gevraagd om een BIC code. Deze is vereist en krijg je alleen bij een zakelijke rekening.
Aangezien ik geen zakelijke rekening heb, kan ik niet verder met deze stap.

De volgende optie is contact opnemen met support. Helaas lukt mij dit ook niet omdat ik ingelogd moet zijn als Gsuite beheerder, wat ik alleen kan doen als ik de betaling heb afgerond.

Conclusie is dat het niet mogelijk is om een Gsuite account aan te maken voor persoonlijk gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeyPrr
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-07 14:07
OfficialOrange schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 11:18:
Na deze berichten ben ik verder gegaan met het instellen van het account.
Bij betaling wordt gevraagd om een BIC code. Deze is vereist en krijg je alleen bij een zakelijke rekening.
Aangezien ik geen zakelijke rekening heb, kan ik niet verder met deze stap.

De volgende optie is contact opnemen met support. Helaas lukt mij dit ook niet omdat ik ingelogd moet zijn als Gsuite beheerder, wat ik alleen kan doen als ik de betaling heb afgerond.

Conclusie is dat het niet mogelijk is om een Gsuite account aan te maken voor persoonlijk gebruik.
Weet je dit zeker? Waarom zou je een 'Bank Identifier Code' alleen krijgen als je een zakelijke rekening hebt? Zover ik weet staat die BIC volledig los van jou. De BIC van de Rabobank is bijv. RABONL2U.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
OfficialOrange schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 11:18:
Dat is simpelweg niet waar. Ik gebruik het ook (en ben de enige gebruiker). BIC-code kan je bij je bank opvragen, waarna het gewoon af wordt geschreven.

Overigens begin ik nu te twijfelen of er BTW af wordt geschreven bij mij, ik zal dat nog eens nagaan.

Btw: iemand toevallig een idee hoe groot je drive mag worden? Ik dacht 1TB, maar zit inmiddels op ruim 2TB (en ben dus de enige gebruiker).

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bearmun
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:40
pven schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 11:28:
[...]
Btw: iemand toevallig een idee hoe groot je drive mag worden? Ik dacht 1TB, maar zit inmiddels op ruim 2TB (en ben dus de enige gebruiker).
Ik zit op dit moment rond de 85TB, ik dacht dat Linus van Linus Tech Tips gethrottled werd op 150TB.

https://youtu.be/alxqpbSZorA?t=12 linkje waarin hij dit daadwerkelijk zegt.

[ Voor 28% gewijzigd door Bearmun op 04-10-2019 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfficialOrange
pven schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 11:28:
[...]

BIC-code kan je bij je bank opvragen, waarna het gewoon af wordt geschreven.
De BIC-code (Business Identifier Code) hoort bij een zakelijke rekening. Deze kun je alleen opvragen als je zakelijk account hebt bij de bank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:22
OfficialOrange schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 09:44:
[...]

De BIC-code (Business Identifier Code) hoort bij een zakelijke rekening. Deze kun je alleen opvragen als je zakelijk account hebt bij de bank.
Nee daar klopt niks van, iedere bank heeft een eigen Bank Identifier Code (BIC). Daardoor komen internationale betalingsoverdrachten bij de juiste bank terecht. De BIC wordt ook wel SWIFT adres of SWIFT code genoemd.

Hier staan ze allemaal: https://www.ibannl.org/banken/

Ik heb gsuite ook jaren persoonlijk gebruikt, recent toch mee gestopt omdat bepaalde Google diensten hier niet goed mee werkten. Denk bijvoorbeeld aan je agenda raadplegen via de assistent of YouTube premium.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joecks
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10 19:05
Ik heb even mijn factuur bekeken en zie inderdaad dat er 0% btw staat ... Dat is toch wel raar en een beetje Google zijn probleem ?

Ook ik ben gewoon een particuliere gebruiker van GSuite en betaal dit via mijn creditcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
joecks schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 09:52:
Ik heb even mijn factuur bekeken en zie inderdaad dat er 0% btw staat ... Dat is toch wel raar en een beetje Google zijn probleem ?

Ook ik ben gewoon een particuliere gebruiker van GSuite en betaal dit via mijn creditcard.
Ik heb precies hetzelfde. Geen idee of ik hier nu verder iets mee moet. 8)7

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Pagina: 1