BIOS upgrade voor HD

Pagina: 1
Acties:

• Telco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08-2024

Telco

Biertje?

Topicstarter
Ik wil een Maxtor 40GB aan de praat krijgen op een FIC PA2005 bordje. Het goeie BIOS heb ik echter nog niet kunnen vinden.... Bestaat dat wel, zo ja, waar? Op de FIC website kom ik niet verder dan AWARD BIOS ver. 619J900 08/21/97, maar die kan niet hoger dan 8.5 GB.

De Specs:
Bios ID: 2A5LA008C
Bios Date: 07/15/97
Signon: 07/15/97-VT82C580VP-2A5LA008C-00
Type: Award Modular Bios v4.51PG
Super I/O: Winbound 877F (use 87h) rev 0 found at port 3F0h
Chipset: VIA 82C585 rev16
Version VBS1.03D8 FIC PA2005

Op het bordje zit een AMD K6 - PR2 - 200 CPU gemonteerd.

Ow ja, de HD is een DiamondMax VL40.

Alvast bedankt.

Vandaag geen signature

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

ik denk niet dat er een hogere BIOS versie bestaat. Surf ff naar ibm.com voor een programmaatje (een of andere DiskManager) waardoor je grotere schijven op oudere mobo's kunt gebruiken. (Geldt voor mobo's met een 8.4 of een 32GB limiet)

edit:

Kijk hier maar eens bij DiskManager2000:
http://www.storage.ibm.com/hdd/support/download.htm

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:49

Exirion

Gadgetfetisjist

->[OM] :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Shadowzon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:41
Op maandag 30 juli 2001 20:15 schreef limoentje het volgende:
ik denk niet dat er een hogere BIOS versie bestaat. Surf ff naar ibm.com voor een programmaatje (een of andere DiskManager) waardoor je grotere schijven op oudere mobo's kunt gebruiken. (Geldt voor mobo's met een 8.4 of een 32GB limiet)

edit:

Kijk hier maar eens bij DiskManager2000:
http://www.storage.ibm.com/hdd/support/download.htm
Denk niet dat dit Ibm programma gaat werken voor de maxtor schijf. Hier is hetzelfde programma maar dan voor de maxtor schijf.

http://www.maxtor.com/SoftwareDownload/main/MAXBLAST.EXE

Easy to install :) en kan je je 40 gig volop benutten :)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Volgens mij is die DiskManager van IBM universeel hoor, het gaat om een OnTrack produkt dus tenzij ze het specifiek gemaakt hebben werkt het op vrijwel alle schijven.
Heb hier ook een OnTrack DiskManager die bij een Seagate schijf (2GB) geleverd werd voor BIOS-limit van 528MB, en die manager werkt op vrijwel alle schijven die ik ooit geprobeerd heb in het betreffende 486 systeem.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:55
Ik gebruik die IBM software op een Seagate. Enige probleem is dat ie na inbouwen in mijn desktop PC zegt dat ie geen disks kan vinden die em nodig hebben (komt omdat boot sequence op D,A,SCSI stond)

• Telco

Telco

Biertje?

Topicstarter
Joepie! Met MaxBlast werrukt het eindelijk 8-). De grote truuk is om ook je schijf te zeggen dattie minder cylinders moet faken, door jumper 46 kort te sluiten. Heb nu 40 gieg op een plankje wat maar 8 kan volgens ut BIOS :7

Ik heb echter wel een nieuw probleem terug: Onder windhoos 95 ben ik nu de CD spelers kwijt. Maakt niet uit of ik ze op IDE1 of IDE2 zet, ik zie alleen de HD. Bij het opstarten zie ik alles wel netjes, maar zodra EZ-Bios is geladen (daar ligt het aan, denk ik?) ben ik allus weer kwijt }:O. Wanneer ik via MSCDEX probeer te laden zie ik de CD Speler wel, maar kan ik er niet van lezen... Zucht. Iemand suggesties :?

Vandaag geen signature

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Effe "LASTDRIVE=Z" (zonder die aanhalingstekens dan:))in de config.sys plaatsen wil wel eens helpen geloof ik ;) Waarschijnlijk heb je een aantal partities aangemaakt en stopt het bij F, of niet :?
Als dat zo is, regeltje invoeren, done...

• Telco

Telco

Biertje?

Topicstarter
Hmmmmmm, zelfs met de HD als een grote partitie ziettie ze niet. Damn :( Zelfs als D: werkt het niet! Zou dit met een extra IDE controller opgelost kunnen worden?

Vandaag geen signature

Pagina: 1