Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-05 12:47
Ik zoek een?
Multiroom wifispeaker voor in één grote ruimte. De woonkamer/keuken is één geheel. Met een totale oppervlakte van +- 55m². De speaker wil ik op een centrale plaats zetten. (midden van de lengte, 11m op 5m) Er zijn niet zoveel stopcontacten ter beschikking. Mijn voorkeur gaat dus naar één systeem die voldoende geluid kan geven. Ik zoek een multiroom speaker omdat ik mogelijks later dit nog wil uitbreiden naar andere kamers.

Wat is je budget?
+- 350 EUR max

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Mooi en vol geluid muziek af te spelen in de woonkamer/keuken. Het hoeft niet te dienen om er een groot feest mee te geven. ;-)

Wat heb je zelf al gevonden?
Sonos One
Deze zijn te verkrijgen op martkplaats voor 150 euro per stuk (smartphone actie). Of 200 euro nieuw in de winkel. Sonos is voor mij een bekend merk want mijn ouders hebben de 2x Sonos 3 en Sonos play bar. App werkt goed en het connecteren gaat makkelijk. Maar voor de ruimte van de woonkamer denk ik dat er 2 nodig ge hebben. (Mijn voorkeur gaat uit naar één speaker)

Sonos Move
Hier keek ik hard naar uit want dacht dat dit de ideale speaker ging zijn. Helaas vindt ik de prijs iets te duur. Heb hem nog niet zelf gehoord maar in reviews vergelijken ze het geluid meestal met een Sonos One.
Voordeel is wel dat je hem natuurlijk kan verplaatsen.

Bose Home Speaker 500
Weet het niet zeker maar volgens mij is deze krachtiger dan 1 Sonos One & vergelijkbaar met 2 sonos one in stereo? Het display is geen musthave. Geluid is vooral het belangrijkste. Speaker ziet er goed uit en goede reviews van gevonden... Wel zijn er niet zoveel reviews beschikbaar.

Bose Home Speaker 300
Het kleine broertje van de 500. Dit is dus zonder het display. Maar heeft hij ook minder geluid? Dat is me niet echt duidelijk. Kwa prijsverschil denk ik dat deze ook minder geluid heeft?

Andere toestellen die ik gevonden heb:
Bose SoundTouch 20 Geen idee welke weg Bose aan het inslaan is maar lijkt me dit een "ouder model van bose". Ook veel reviews waar de app niet goed blijkt te zijn.

Denon HEOS 5 HS2 Niet zo fan van het ontwerp en ook hier is de app niet zo goed volgens reviews.

Marshall Stanmore Zou goed geluid hebben maar absoluut geen fan van het ontwerp.

Welke vragen heb je hier nog over?
Mijn voorkeur op dit moment gaat uit naar de Bose Home Speaker 500. Echter twijfel ik nog omdat er niet zo veel over te vinden is. Het is een relatief "nieuwe" speaker. Misschien is dat dan ook de reden.

De app is voor mij zeer belangrijk. Het moet gewoon altijd werken... Niet dat de app na een update weer updates nodig heeft om terug stabiel te zijn. Dat lijken me Bose & Sonos wel goed voor elkaar te hebben.

De overige merken sluit ik overigens niet uit.

Nog een klein detail... Zou graag de speaker kopen rond Black Friday. Misschien zo nog een leuke prijs voor te krijgen. Het is nog een tijdje. Dan kan ik er nog enkele weken over nadenken. O-)

Wie helpt me verder? :)

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-05 09:26

EMP

Krulloos!

Een tweedehands Sonos Play:5 kun je voor 200~250 euro vinden.

Het is ook een kwestie van smaak natuurlijk, maar Sonos geeft mij wel het gevoel dat we over een jaar of wat nog een werkende app hebben, en de 5 komt echt veel geluid uit.

Ik heb thuis 2x Play:1 staan (vergelijkbaar met de one van nu), wat voor mijn woonkamer (7,5 x 3,6) prima is. Soms zetten we er eentje in de tuin, maar een enkele Sonos one is echt niet genoeg voor die ruimte. Raad ik je dus ook af voor jouw (nog grotere) ruimte.

[ Voor 36% gewijzigd door EMP op 27-09-2019 16:31 ]

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
EMP schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 16:28:
Een tweedehands Sonos Play:5 kun je voor 200~250 euro vinden.

Het is ook een kwestie van smaak natuurlijk, maar Sonos geeft mij wel het gevoel dat we over een jaar of wat nog een werkende app hebben, en de 5 komt echt veel geluid uit.

Ik heb thuis 2x Play:1 staan (vergelijkbaar met de one van nu), wat voor mijn woonkamer (7,5 x 3,6) prima is. Soms zetten we er eentje in de tuin, maar een enkele Sonos one is echt niet genoeg voor die ruimte. Raad ik je dus ook af voor jouw (nog grotere) ruimte.
Bedankt voor je reactie.
Had in het weekend al gereageerd maar volgens mij iets mis gegaan...

Ik opteer voor een nieuw toestel omwille van garantie. :-)
Vandaar dat het me dan ook beter lijkt om voor de Bose Home Speaker 500 te gaan om dat dit één toestel gaat zijn vergelijkbaar met 2 Sonos Ones.

Moeilijke keuze wel aangezien Sonos alles wel goed op punt heeft staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-05 09:26

EMP

Krulloos!

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb hier thuis een Sonos Connect, Sonos Play:1, Sonos Play:3 en een Sonos Beam. Als je eenmaal gewend bent aan dat ecosysteem ga je er niet snel meer uit. Het werkt gewoon altijd en het geluid wat er uit komt is meer dan prima voor de meeste doeleinden :) Je kan er altijd 1 of 2 bestellen bij een webshop met goede retour policy om ze even te testen!

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
Ben ondertussen een klein beetje van gedacht veranderd.
Ga toch beslissen om naar het Sonos-systeem te stappen ipv Bose.

Bedoeling is om het in fases te doen.

Ga beginnen met de Sonos Beam. (Beter geluid dan de tv)
Daarna wil ik het uitbreiden met 3 IKEA Symfonisk boekenplankspeaker.
2 naast de Beam & 1 in de keuken.

Iemand ervaring met Sonos Beam in samenstelling met de IKEA symfonisk? ;)
Pagina: 1