Misschien heeft iemand nog een tip? Ik heb een Pentium G4560 opgestuurd naar Intel want defect. Ik kan niet bij de verkoper terecht. En Intel zegt nu: helaas, hebben we niet op voorraad en we hebben geen idee hoe lang het gaat duren, dus u moet wachten. Ik heb gevraagd om een alternatief maar dat doen ze niet. Als dat nog een week duurt ok, maar klein beetje gek hoe ze dit doen.
Vraag
Beste antwoord (via ebk71 op 27-09-2019 16:46)
https://www.intel.com/con....5x11_for_Web_English.pdf
Dat wordt dus wachten of als je geluk hebt de dagwaarde terugkrijgen.Intel, at its option, will:
REPAIR the Product; OR
REPLACE it with a new or reconditioned Product; OR,
REFUND its value at the time of the warranty claim.
Is de verkoper failliet gegaan? Anders is het nogal dom dat je direct naar Intel bent gegaan. Nu is het jouw probleem in plaats van het probleem van de verkoper.ebk71 schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 15:51:
Ik gok dat je op een processor in deze prijsklasse al na 1 jaar niet meer bij de verkoper terecht kan, laat staan na 2 jaar. Intel geeft 3 jaar garantie. En ik zit buiten de 2 jaar. Buiten het feit dat ik zoals gezegd niet meer bij de verkoper terecht kan. Als Intel die garantie geeft, das leuk, maar dan ga ik tot sint juttemis zitten wachten totdat zij kunnen omruilen? Ik heb dus geen enkel idee gekregen hoe lang het gaat duren. Naja, het zal wel.
Alle reacties
Intel heeft met jou weinig te maken, als het om rechten gaat (en jij niet met Intel). Je zult het dus toch gewoon met je verkoper moeten regelen, als je je consumentenrecht wilt gebruiken. Daar heb je de overeenkomst mee.
@ebk71 Waarom kun jij niet bij de verkoper terecht?
@ebk71 Waarom kun jij niet bij de verkoper terecht?
[ Voor 27% gewijzigd door Room42 op 27-09-2019 15:45 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Zelf heb ik alleen ervaringen met de NUC van Intel en daar gaan ze erg goed mee om. (Intel ruilt ze gewoon om)
Echter heb jij het over een CPU welke ze waarschijnlijk wel willen omruilen, (echter hebben ze geen voorraad van deze CPU). Intel hoeft echter geen alternatief te leveren, de winkel het verkoopt zou dat moeten doen.
Echter heb jij het over een CPU welke ze waarschijnlijk wel willen omruilen, (echter hebben ze geen voorraad van deze CPU). Intel hoeft echter geen alternatief te leveren, de winkel het verkoopt zou dat moeten doen.
Ik gok dat je op een processor in deze prijsklasse al na 1 jaar niet meer bij de verkoper terecht kan, laat staan na 2 jaar. Intel geeft 3 jaar garantie. En ik zit buiten de 2 jaar. Buiten het feit dat ik zoals gezegd niet meer bij de verkoper terecht kan. Als Intel die garantie geeft, das leuk, maar dan ga ik tot sint juttemis zitten wachten totdat zij kunnen omruilen? Ik heb dus geen enkel idee gekregen hoe lang het gaat duren. Naja, het zal wel.
Je kunt/mag hen de tijd geven dit in acceptabele termijn te repareren/vervangen. je verteld verder niet hoe lang het duurt of waarom het niet via verkoper kan.(er staat er één in V&A voor 3 tientjes)ebk71 schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 15:39:
Misschien heeft iemand nog een tip? Ik heb een Pentium G4560 opgestuurd naar Intel want defect. Ik kan niet bij de verkoper terecht. En Intel zegt nu: helaas, hebben we niet op voorraad en we hebben geen idee hoe lang het gaat duren, dus u moet wachten. Ik heb gevraagd om een alternatief maar dat doen ze niet. Als dat nog een week duurt ok, maar klein beetje gek hoe ze dit doen.
Verkoper is aanspreekpunt voor de wettelijke garantie(conformiteitsvereiste) en dat is langer dan 2j !
[ Voor 7% gewijzigd door Hackus op 27-09-2019 15:53 ]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Ja, maar wat is de tijd geven dan? Ik vind dan max 2 weken (plus de week die ik nu onderweg ben, dus 3) dan redelijk. En ik kan niet vertellen hoe lang het duurt want ze willen/kunnen geen schatting geven hoe lang het nog gaat duren, vandaar tikje frustratie. En verkoper bestaat niet meer.Hackus schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 15:52:
[...]
Je kunt/mag hen de tijd geven dit in acceptabele termijn te repareren/vervangen. je verteld verder niet hoe lang het duurt of waarom het niet via verkoper kan.(er staat er één in V&A voor 3 tientjes)
https://www.intel.com/con....5x11_for_Web_English.pdf
Dat wordt dus wachten of als je geluk hebt de dagwaarde terugkrijgen.Intel, at its option, will:
REPAIR the Product; OR
REPLACE it with a new or reconditioned Product; OR,
REFUND its value at the time of the warranty claim.
Is de verkoper failliet gegaan? Anders is het nogal dom dat je direct naar Intel bent gegaan. Nu is het jouw probleem in plaats van het probleem van de verkoper.ebk71 schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 15:51:
Ik heb de titel veranderd, zodat die wat duidelijker is.
[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 27-09-2019 17:28 ]
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
De leverancier is ook verantwoordelijk voor (reclame) uitingen van de fabrikant, dus ook voor de afhandeling van de drie jaar garantie die Intel geeft. Dus spijtig dat je rechtstreeks naar Intel bent gestapt.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Maar hij geeft toch ook aan dat hij niet direct naar de verkoper kon.(om welke reden dan ook)._Dune_ schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 21:41:
De leverancier is ook verantwoordelijk voor (reclame) uitingen van de fabrikant, dus ook voor de afhandeling van de drie jaar garantie die Intel geeft. Dus spijtig dat je rechtstreeks naar Intel bent gestapt.
Normaal is Intel zeer snel met hun RMA's(toch met hun NUC's), dus ik verwacht wel dat je snel een oplossing krijgt.
Overigens wel bizar dat een cpu kapot gaat(zeker een pentium...)
Overigens wel bizar dat een cpu kapot gaat(zeker een pentium...)
Ik lees uit de reacties van TS dat hij niet naar de leverancier denkt te kunnen, omdat de twee jaar garantie reeds voorbij zijn, maar het getal 2 doet hier niet ter zaken.loki504 schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 08:24:
[...]
Maar hij geeft toch ook aan dat hij niet direct naar de verkoper kon.(om welke reden dan ook).
Als de leverancier niet meer zou bestaan, dan kun je dergelijke garantie claim bij de fabrikant neerleggen, maar een fabrikant heeft niet dezelfde verplichtingen als een leverancier. Deze kan andere voorwaarden stellen.
[ Voor 22% gewijzigd door _Dune_ op 28-09-2019 14:10 ]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Klopt. Ik was te voorbarig._Dune_ schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 13:02:
[...]
Ik lees uit de reacties van TS dat hij niet naar de leverancier denkt te kunnen, omdat de twee jaar garantie reeds voorbij zijn, maar het getal 2 doet hier niet ter zaken.
Als de leverancier niet meer zou bestaan, dan kun je dergelijke garantie claim bij de fabrikant neerleggen, maar een fabrikant heeft niet dezelfde verplichtingen als een leverancier. Deze kan andere voorwaarden stellen.
Deze cpu's worden door Intel bijna niet meer geproduceerd omdat ze met capaciteits tekorten kampen. Dit soort low margin Sku's worden nu gepasseerd omdat ze de capaciteit beter kunnen gebruiker voor hun high margin Sku's.
Bedankt voor alle reacties. Maar ik moest ineens denken aan de keren dat ik van WD of Seagate binnen een week een vervangend produkt of beter kreeg toegestuurd. Gisteren laatste reactie van Intel dat ik gewoon moet afwachten. Ik vind het raar en ook bijzonder

Pagina: 1