[1903]Defer updates op home editie?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:45
Ik ben gewend om feature updates met X dagen en security updates met Y dagen uit te stellen. In de update van 1903 zit die functie niet meer. Op mijn desktops is dat geen probleem, dan kun je met gpedit.msc een policy maken. Echter mijn laptop heeft een home editie en die heeft geen gpedit.msc.

Weet iemand hoe ik in Windows 1903 Home de feature updates met bijvoorbeeld 90 dagen kan uitstellen?

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Voor 90 dagen zul je toch naar een andere versie dan Home moeten, denk ik. En verder:
https://arstechnica.com/g...efer-updates-for-35-days/

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco8264
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:57
Sinds kort zijn feature updates optioneel en worden ze alleen automatisch geïnstalleerd als je huidige versie bijna EOL is.

Bron: https://blogs.windows.com...ency/#F22Gc2dUtFHPPmaU.97

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
remco8264 schreef op zondag 29 september 2019 @ 14:07:
Sinds kort zijn feature updates optioneel en worden ze alleen automatisch geïnstalleerd als je huidige versie bijna EOL is.

Bron: https://blogs.windows.com...ency/#F22Gc2dUtFHPPmaU.97
Dat is prettig. Alleen de security updates zou ik nog wel graag een weekje uitstellen, gaat ook niet altijd lekker daar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

**kuch**vrijdagpost**kuch**

me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Had het gezien maar pause updates heb ik niets aan, dat is AFAIK een tijdelijke setting. Dus dan moet ik elke keer als er een update is geïnstalleerd zelf op pause drukken. Ik heb hier 3 laptops, 2 desktops en een Windows gebaseerde NAS, dus dat is me te veel gedoe. In dat geval is de oplossing meer moeite dan het potentiële probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

sdk1985 schreef op zondag 29 september 2019 @ 16:24:
[...]

Had het gezien maar pause updates heb ik niets aan, dat is AFAIK een tijdelijke setting. Dus dan moet ik elke keer als er een update is geïnstalleerd zelf op pause drukken. Ik heb hier 3 laptops, 2 desktops en een Windows gebaseerde NAS, dus dat is me te veel gedoe. In dat geval is de oplossing meer moeite dan het potentiële probleem.
en
sdk1985 schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 12:45:
Ik ben gewend om feature updates met X dagen en security updates met Y dagen uit te stellen. In de update van 1903 zit die functie niet meer. Op mijn desktops is dat geen probleem, dan kun je met gpedit.msc een policy maken. Echter mijn laptop heeft een home editie en die heeft geen gpedit.msc.

Weet iemand hoe ik in Windows 1903 Home de feature updates met bijvoorbeeld 90 dagen kan uitstellen?
Wat is het nou?
Mijn antwoord is op basis van de informatie in de topicstart... 1 machine ;)
Nu kom je plotseling terug op die policy die je eerder meldde.

Overigens, (maar dat is mijn N=1 gebaseerd op twee devices (en ongeduld)) ik heb in al die jaren dat ik Win10 draai geen van de op de Frontpage vermelde issues op mijn machines voorbij zien komen, en heb altijd iedere update (en vooral upgrades) zo snel mogelijk geïnstalleerd...

me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Jester-NL schreef op zondag 29 september 2019 @ 16:35:
[...]
en
[...]
Wat is het nou?
Mijn antwoord is op basis van de informatie in de topicstart... 1 machine ;)
Nu kom je plotseling terug op die policy die je eerder meldde.
Valt wel mee toch? "Ik ben gewend om feature updates met X dagen en security updates met Y dagen uit te stellen." Daar zit geen woord chinees bij volgens mij :9 . Dat beleid stel je 1x en klaar. De uitdaging is om dat met 1903 even hetzelfde te krijgen.

Voor feature updates is dat dus eigenlijk niet meer nodig nu. Security updates even in de gaten houden...
Overigens, (maar dat is mijn N=1 gebaseerd op twee devices (en ongeduld)) ik heb in al die jaren dat ik Win10 draai geen van de op de Frontpage vermelde issues op mijn machines voorbij zien komen, en heb altijd iedere update (en vooral upgrades) zo snel mogelijk geïnstalleerd...
Ik heb dat geluk niet gehad. Zo heb ik deze zomer twee pc's met een 9700K in elkaar gezet en de eerste ging goed en bij de tweede was ik 3 uur bezig omdat het menu programma verwijderen steeds crashte. Later bleek dat dit een know issue was dat alleen voorkwam binnen de eerste 30 minuten van het opstarten van de pc. Daarom had ik het bij de eerste pc niet gemerkt (!). Recent een keer mijn beleid gebroken door na 1 dag Nvidia bij te werken en ja hoor, mouse lag bij alt-tab. Kon ik ook meteen weer terugrollen. Het wordt de laatste 2-3 jaar echt steeds erger met problematische updates. Het liefst zou ik nog op 1809 blijven maar helaas werkt de nieuwe xbox subscription service alleen op 1903+.

Pagina: 1