Toon posts:

Werkt cdspeed met dvd-spelers?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Asus heeft een programma waarmee je eenvoudig de snelheid van cdrom-spelers kunt regelen (zodat hij niet onnodige herrie veroorzaakt). Is ook nog gratis. :)

http://cgi.asus.com.tw/cgi-bin/dl.asp?filename=cdrom/cdspeed.exe

Maar werkt dit programma met dvdrom-spelers (die ook herriebakken kunnen zijn)?
Het idee is dat je films dan op 1x dvdspeed kunt draaien ZONDER HERRIE. Maar werkt het?

Kan iemand met een dvd-speler het even uitproberen? (Ik heb geen DVD, maar als cdspeed niet werkt moet ik zeker naar een stille dvdspeler zoeken: LG DRD-8120B
is volgens een oudere C'T-test de stilste met goede eigenschappen (voor een 12x40).
Kennen jullie andere goede EN stille spelers?

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Het lijkt me dat dat niet nodig is. Als een DVD film op 1 speed afspeelbaar is, waarom zou ie 'm dan sneller laten lopen :?

Audio cd's draaien toch ook gewoon altijd op 1 speed?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

klopt, een normale video DVD gaat gewoon op 1x DVD speed, net als een audio CD, die gaat gewoon op 1x CD speed...
Als het gaat om een DVD-ROM met daarop allemaal DivX films, dan is het weer een ander verhaal, maar dat denk ik niet :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verplaatst van [forum=6] naar [forum=21] :).

Verwijderd

Topicstarter
Maken DVDspelers dan ook op 1x snelheid een pokkeherrie?

CDRomspelers draaien soms onnodig snel, en daarmee onnodig luidruchtig, en dat kun je met CDSpeed lekker terugregelen, naar een acceptabel niveau.

Ik vraag me dus af of ASUS' CDSpeed ook DVDsnelheden beïnvloed.
Wie probeert het even uit?

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-04 14:39

rik

*kick*

Ik ben benieuwd of er stille DVDspelers zijn, ik wil namelijk zo'n ding aan gaan schaffen.

De liteon 16*48 bijvoorbeeld, is deze net zo luidruchtig als mn 50x Asus? :r

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

De LiteOn 16x schijnt aardig wat geluid te maken.
Pagina: 1