Vraag

• pctracer
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-11-2022
Hi, doordat een kabel in m'n vloer kapot is gegaan heb ik een vrij specifieke vraag..

Hoofdvraag
Kan ik vanuit een Airport Extreme (Dakwifi) een signaal doorzenden naar bv Airport Express die het draadloze signaal (Dakwifi) omzet naar de ethernet kabel voor het TV kastje?

Situatie
1. Ik kijk TV via KPN, dit gaat vanuit een ethernet kabel vanaf de router naar een TV ontvanger kastje.
2. Deze kabel werk plots niet meer (wellicht muizen in de vloer oid)
3. Ik heb een AirPort Extreme die het signaal verder brengt (Er loopt een ethernet kabel vanuit de KPN router naar de Airport Extreme -> die maakt er Dakwifi van)
4. Om een kabel in het KPN TV ontvanger kastje te krijgen dient er een signaal daar te komen. Er zit wel een stopcontact in de buurt, maar helaas geen ethernet kabel aansluiting in de buurt van 't KPN tv ontvanger kastje)
5. Is het mogelijk om bv een bridge te maken van een Airport Express die het signaal omzet van wifi naar een kabel die ik dan in het TV ontvanger kastje kan stoppen.

Dan kan ik weer TV kijken, zonder kabels door m'n huis :)

Wellicht kan het wel via een ander apparaat dan Airport Express, let me know. (y)

Hoop dat m'n vraag een beetje duidelijk is.
Hoor graag jullie gedachtes! _/-\o_

Alle reacties

• LanTao
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ja, dit heet WDS (en is Apple proprietary). Kan gewoon vanuit de utility ingesteld worden. Het is een voorloper van moderne mesh-systemen zoals Velop, Eero, Deco.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Wat je zoek heet 'clientmodus'. Je hoeft niet moeilijk te doen met WDS, meshes, of het uitbreiden van draadloze netwerken.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• pctracer
Daedalus schreef op zondag 29 september 2019 @ 14:17:
Wat je zoek heet 'clientmodus'. Je hoeft niet moeilijk te doen met WDS, meshes, of het uitbreiden van draadloze netwerken.
Dat lijkt inderdaad de juiste beschrijving! Dank je wel!! _/-\o_ _/-\o_

Heb je toevallig enig idee of het uitmaakt welke versie Express ik hiervoor kan gebruiken? In de beschrijving staat namelijk:

De oorspronkelijke AirPort Express 802.11g biedt echter geen ondersteuning voor deze functie en schakelt de Ethernet-poort uit.

Alvast enorm bedankt!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

pctracer schreef op zondag 29 september 2019 @ 16:43:
[...]

Dat lijkt inderdaad de juiste beschrijving! Dank je wel!! _/-\o_ _/-\o_

Heb je toevallig enig idee of het uitmaakt welke versie Express ik hiervoor kan gebruiken? In de beschrijving staat namelijk:

De oorspronkelijke AirPort Express 802.11g biedt echter geen ondersteuning voor deze functie en schakelt de Ethernet-poort uit.

Alvast enorm bedankt!
Ja, volgens die beschrijving maakt het uit welke AirPort Express je hebt :P De 802.11g is de allereerste versie die beschikbaar is tot maart 2008. De twee revisies daarna ondersteunen dit wel. Als het model no A1264 of A1392 is zit je goed.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• pctracer
Heel nice, thnx! Ik ga het snel thuis proberen :)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee