Youtube laad niet meer door in Safari

Pagina: 1
Acties:
  • 3.569 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiny Disco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-05 07:57
Ik heb iets vreemds: Ik heb een MacBook Pro 13'' Early 2012 die ik gisteren een beveiligingsupdate voor Safari heb gegeven nadat een paar dagen eerder Safari 13 te downloaden was. Nu is het zo dat ik sinds gisteren geen Youtube meer kan openen in de browser terwijl andere sites wel gewoon doorladen en toegankelijk zijn. Als ik naar Youtube wil surfen, laad de browser Youtube maar voor een kwart in, het scherm blijft wit.

Ik vermoed dat dit te maken heeft met de beveiligingsupdate van gisteren. Ik heb al gekeken bij settings maar ik kan nergens een setting vinden die dit probleem zou veroorzaken. Javascript heb ik geïnstalleerd dus dat kan het ook niet zijn. Iemand meer dit probleem gehad?

Nu zou je denken dat het heel gemakkelijk op te lossen is door te kijken of Youtube in Chrome wel door laad maar ik las net een bericht dat de nieuwe Chrome update MacOS onklaar kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Je doet nu net of Firefox, Opera en andere browsers niet bestaan, probeer het daar eens mee.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LanTao
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Shiny Disco schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 11:01:
maar ik las net een bericht dat de nieuwe Chrome update MacOS onklaar kan maken.
Korte tijd was er een Chrome update beschikbaar die een symlink op het filesysteem verwijderde. Dit maakte systemen inderdaad onbruikbaar totdat je dit handmatig herstelde waarbij je waarschijnlijk in single user mode zou moeten booten.

De eisen waren:
  • Chrome geconfigureerd dat updates system-wide uitgevoerd worden (dit is niet de default)
  • Toevallig in een korte periode werd het gewraakte update package gedownload door deze updater
  • Je had SIP disabled (of je draait een macOS ouder dan Sierra).
Vooral dat laatste is van belang. Als je niet geknoeid hebt aan een min of meer recente installatie dan was het onmogelijk voor de Chrome updater om je filesysteem te vernaggelen omdat de toegang botweg geweigerd werd door het operating system.

SIP (System Integrity Protection) is ontworpen om te beschermen tegen precies dit soort prutswerk, en tegen malware. Uitschakelen is nogal een gedoe (booten in Recovery Mode, Terminal window openen, commando intypen, herstarten). Je kan het zelf controleren met:
% csrutil status
System Integrity Protection status: enabled.
Als dat er staat zou je sowieso beschermd zijn geweest tegen deze bug en hoef je je geen zorgen te maken en kan je Chrome zichzelf gewoon laten updaten.

Ik heb 13.0.1 hier op verschillende Macs en geen probleem met YouTube. Heb je je cookies en caches al geprobeerd te clearen? Anders zou ik het ook niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 450524

Misschien de cache eens legen en kijken of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-07 21:40
Gewoon ff de websitedata wegknikkeren via Safari > voorkeuren > privacy > website data

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• Darkside4you
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 10-02-2022
Safari -> Voorkeuren -> Beveiliging -> JavaScript inschakelen en je kan weer aan de slag had ik ook heb effe zitten zoeken ... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactic
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11-07 14:16

Intergalactic

Testlab Coördinator & Moderator Harde Waren

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

Het kicken van topics van bijna een jaar oud lijkt mij vrij zinloos.

Dicht

𝙸𝚗 𝚜𝚙𝚊𝚌𝚎 𝚗𝚘 𝚘𝚗𝚎 𝚌𝚊𝚗 𝚑𝚎𝚊𝚛 𝚢𝚘𝚞 𝚜𝚌𝚛𝚎𝚊𝚖 | Tweakers Discord | Stats.fm | Discogs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.