• Krosan
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 06-01-2020
Hoi,

Ik ben een HiFi leek, maar ben wel een grote film fan. Ik zou dus ook graag films volledig tot z'n recht willen laten komen. Daarmee dat ik een nieuwe home cinema zou willen installeren. Ik ben ten rade gegaan bij speciaalzaken, waar ik uiteenlopend advies kreeg.

Specifieke vragen over B&W:
  • Is B&W over het algemeen geen overkill voor iemand die vooral films bekijkt?
  • Verkopers hebben me aangeraden niet voor een Atmos te gaan als de ruimte zich daar niet perfect toe dient, en eerder meer geld te investeren in een betere 5.1 installatie. Mijn living is niet supergroot, maar ook niet mini, en ik vraag me af of überhaupt wel meer nodig heb dan twee 704 S2 front speakers, een HTM72 S2 center speaker en twee 706 S2 back speakers. Heeft een 702 S2 set echt meerwaarde in mijn living voor naar films te kijken?
  • Ik zou voor de Marantz SR8012 gaan voor ofwel nu, ofwel later te kunnen upgraden naar volledige Atmos. Is dit een slimme zet, of ook weer zwaar overdreven?
Specifieke vragen over Dolby Atmos:
  • Atmos lijkt het van het op vlak van home cinema, en zou dit graag installeren. Veel verkopers raden me af voor Atmos modules te gaan omdat dit volgens hen niet goed werkt.
  • Stel dat Atmos modules wel goed zouden werken, kan ik er dan 2 vooraan plaatsen en met 2 wall-mounted boxen achteraan werken?
  • Stel dat ik voor de 7 series van B&W zou gaan, welke Atmos modules zouden daar bij passen (esthetisch en qua klank)? Zou de Kef R8A een goede optie zijn?
  • Voor de overhead boxen achteraan, hoe belangrijk is de hoek waaronder deze wall-mounted boxen geplaatst moeten worden?
Zoals ik al zei heb ik dus niet al te veel expertise over al deze zaken, dus alle hulp wordt zeker op prijs gesteld!

Cheers,
Andreas

• Goudvis
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 09:58

Goudvis

Juist in deze tijd!