Toon posts:

BLUESCREENS... ARG!!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn computer kan je tegenwoording vergelijken met stront, en behoorlijk natte, ik heb opgeschreven wat hij fout doet, check it out:

1. Bluescreens: bestandsnaam: vmm(01) + 00000c99 fout: oe: 0028: c000ec99
2. Diskette drive maakt veel lawaai als de computer op is gestart (hmmmm, nee niks in gestopt, helemaal niks >:) )
3. Freezed bij opstarted van sommige programma's (bijna alle dos/win based troep)
4. De kl*** cd-rom drive gaat telkens weer open

Specs:
p3 667 (intel, duh)
Windows ME (98 se doet ie 't zelfde)
128mb ram
sniper riva tnt2 m64 32mb
jetway moederbord
soundblaster live 1024
56k e-tech modem
unex fast ethernet 10/100
52 speed cdrom
aopen fikker

Verwijderd

Wat is je vraag :?

Verwijderd

uninstall subseven even...

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 21:40
Op maandag 30 juli 2001 19:51 schreef PreDarSatan het volgende:

1. Bluescreens: bestandsnaam: vmm(01) + 00000c99 fout: oe: 0028: c000ec99
Dit soort fouten heb ik ook wel eens gehad. Heb je een USB scanner? Unplug die, en kijk dan even of je comp nog BSOD's geeft.

Doe een algehele format van je hdisk, en begin opnieuw. Check ook voor bad sectors.

Heb je 2 geheugenmodules? Probeer die een voor een. Het kan ook aan je geheugen liggen.

Check je IDE kabels, of die nog heel zijn.

VMM-> Virtual Memory Manager, iets wat tussen je geheugen en je harde schijf gebeurt in elk geval.

Je moet eigenlijk dingen gaan uitsluiten...
Maar grote kans dat het je geheugen is...

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ze hebben bij Microsoft hier een prachtige oplossing voor bedacht, hij luidt, onder realmode dos in te voeren:
code:
1
2
3
fdisk
lock c:
format c:

waarbij fdisk optioneel is. >:)

Verwijderd

Installeer Windows 2000

Sorry dat moest ik ff kwijt!! :)

• eX0duS
Trouwens, bij mij kwam die fout in Windows ME vaker voor dan in win98. Is het zo dat je in windows 98 die fout minder krijgt dan in ME? WinME is namelijk erg kieskeurig wat geheugen betreft. Een beetje gaar, en WinME is bagger, dat is het sowieso al, maar ik zou win98 erop zetten, of nog beter Win2k.

En oja, heb je Office 2000 geinstalleerd? Krijg je dan de fout: pdm.dll heeft een fout in explorer.exe blablabla... Toen ik die fouten had, dacht ik aan een paar redenen bij mij:

-> Trust Compact Scan, USB
-> Microsoft Office 2000
-> Geheugen
-> CD-BRANDER (Philips CDD-3610)
-> Hdisk, Quantum Fireball CR, 6,4 GB

Dit is nu zowat allemaal vervangen, en ik heb die error op zich niet meer gezien.
Maar begin maar eens effe om je geheugen te testen met memtest86.exe, je moet ff zoeken waar ze die hebben, want dat weet ik zo ook niet...

• eX0duS
Op maandag 30 juli 2001 20:00 schreef Tubbietje het volgende:
Installeer Windows 2000

Sorry dat moest ik ff kwijt!! :)
Dit is ook echt wel een optie, maar het kan zijn dat het nog veel erger wordt. Maar Windows 2000 is over het algemeen wel een stuk stabieler.

• GeenHackman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-07 21:19
Heb je Al gekeken naar een BIOS update voor je JETWAY MOBO, heb een tijdje geleden een systeempje stabiel gekregen door een BIOS update. Die knuppels van JETWAY melden dit overigens wel op hun website. Maar een Echte oplossing is gewoon een ECHT mobo kopen.
http://www.jetway.com.tw/evisn/index.html
De site is ook al traag, (tenminste bij mij)

Verwijderd

Topicstarter
Thanks allemaal, het is heel frustrerend als je net een 3 uur update aan je site hebt gedaan en je bent het allemaal kwijt, ik check of 't helpt (ik hoop het ECHT)
Pagina: 1