Toon posts:

Via ADSL alleen lokaal !?

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds kort in het bezit van zo'n alcatel speedtouch home (ongemod wegens borg)
icm met xs4all fast adsl

nu heb ik op mijn PC Apache, php4 en MySQL geinstalleerd en er een phpBB op geinstalleerd.

Nu merk ik echter dat dit alleen maar lokaal werkt!?

Ook werken mijn ftp-server en andere services ook alleen nog maar lokaal!

ik gebruik uiteraard mijn externe ip adres vanaf een andere pc 213.blablabla

vanaf mijn eigen pc werkt het wel...

Heeft hier iemand ervaringen mee en/of een oplossing voor??

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op maandag 30 juli 2001 19:50 schreef 5chaap2k het volgende:
Ik ben sinds kort in het bezit van zo'n alcatel speedtouch home (ongemod wegens borg)
icm met xs4all fast adsl
Dat ding is eigendom hoor. Dat is de reden dat je die hoge aansluit-kosten moet dokken. Mod is trouwens niet echt handig als je er een linux routertje achter wil zetten.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
mm zelf heb ik ook een ADSL apparaat ook via xs4all,

ik heb op mijn machine een variteit aan os'sen staan, van nt4 tot linux, en ik kan gewoon een ftp/http server hosten! niks geen probleem mee, kun je met je linux machine wel het internet op???

A wise man's life is based around fuck you

• Zwelgje
waarbij ik ff aanneem (voor het gemak) dat je met linux draait? omdat je ook apache/php/mysql hebt enzo, dat ga je niet draaien op een win32 machine .kan wel, maar WIL je niet :)

• supersook
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-05 08:21

supersook

Professioneel prutser

hebben ze niet gewoon bij de provider de poorten dichtgegooid die het meest voor hosting gebruikt worden? dat is bij tenminste het geval :( (slownera)

dan is het een kwestie van alle zooi op een andere poort draaien dan gebruikelijk.

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04 10:17
Op maandag 30 juli 2001 21:25 schreef zwelgje2 het volgende:
waarbij ik ff aanneem (voor het gemak) dat je met linux draait? omdat je ook apache/php/mysql hebt enzo, dat ga je niet draaien op een win32 machine .kan wel, maar WIL je niet :)
Win2k kan wel hoor... Als je een "kloot" servertje wil. Dus gewoon om ff er wat op te pleuren en niet voor 100 bezoekers/u.

• Zwelgje
nee de poorten gooien ze niet dicht bij xs4all, je mag zelfs een server hosten (staat ook in de algemene voorwaarden) dat is dus het probleem niet,

ik vermoed dat dit persoon gewoon zijn firewall 'iets te dicht heeft staan'

Verwijderd

Topicstarter
Mijn specs kloppen nog helemaal behalve
een scanner, grotere bakcup HD en een Ifeeel mouse...
edit:

En ik heb nu ADSL ipv kabelsloom

Ik draai win98SE :-( het is maar eeen klootservertje en idd het hele pakket

Apache php mySQL enz!

Ik heb norton personal firewall maar zelf als ik hem DISABLE werkt dat kloteding niet

Verwijderd

Op maandag 30 juli 2001 23:33 schreef 5chaap2k het volgende:
edit:

Apache php mySQL enz!

Ik heb norton personal firewall maar zelf als ik hem DISABLE werkt dat kloteding niet
haal alles eens weg en ga dit pakketje downloaden http://www.klopt.nl/phpdev/. Kant en klaar pakket, heel simpel, als dit niet werkt, dan zal er niks werken.

• Dutchman!
  • Laatst online: 05-05 15:45
ik zit ook met ADSL fast en een linux bakje, werkt perfect. (http://www.keyserver.org, hobby site tbv DPC :) ) Het kan zijn dat je apache nu ingesteld staat op alleen listenen op localhost 127.0.0.1 en je ADSL intern IP (waarschijnlijk 10.0.0.150) Hij moet echter ook naar de VPN adapter "jouw externe IP" luisteren, check dat even (uitgaande van een windows bak, maar hier werkt het iig zowel met linux en windhoos (net getest)).

We spend our years as a tale that is told

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 30 juli 2001 23:42 schreef Magio het volgende:

[..]

haal alles eens weg en ga dit pakketje downloaden http://www.klopt.nl/phpdev/. Kant en klaar pakket, heel simpel, als dit niet werkt, dan zal er niks werken.
Dat paket heb ik dus al (van computertotaal.com gedopwnt :) ) phpdev3.zip all in one

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 30 juli 2001 23:42 schreef Dutchman! het volgende:
ik zit ook met ADSL fast en een linux bakje, werkt perfect. (http://www.keyserver.org, hobby site tbv DPC :) ) Het kan zijn dat je apache nu ingesteld staat op alleen listenen op localhost 127.0.0.1 en je ADSL intern IP (waarschijnlijk 10.0.0.150) Hij moet echter ook naar de VPN adapter "jouw externe IP" luisteren, check dat even (uitgaande van een windows bak, maar hier werkt het iig zowel met linux en windhoos (net getest)).
Waarschijnlijk zit dat in de httpd file... maar waar !? welke sleutels moet ik editten?

• Dutchman!
  • Laatst online: 05-05 15:45
# Listen: Allows you to bind Apache to specific IP addresses and/or
# ports, in addition to the default. See also the <VirtualHost>
# directive.
#
#Listen 3000
#Listen 12.34.56.78:80

#
# BindAddress: You can support virtual hosts with this option. This directive
# is used to tell the server which IP address to listen to. It can either
# contain "*", an IP address, or a fully qualified Internet domain name.
# See also the <VirtualHost> and Listen directives.
#
#BindAddress *

zorg dat in die gedeeltes wat kloppends staat of alles uncommented staat (listen on all devices)

We spend our years as a tale that is told

Verwijderd

Topicstarter
Done!

www.jsforum.cjb.net (test phpBB gooi em vanaaf weer plat)

Ligt nu alleen ff plat v.w. dat klooterige verbinding dood na zoveel mb upload-bugje

Verwijderd

Op maandag 30 juli 2001 21:35 schreef Steven_NL het volgende:

[..]

Win2k kan wel hoor... Als je een "kloot" servertje wil. Dus gewoon om ff er wat op te pleuren en niet voor 100 bezoekers/u.
offtopic:
Dat is best wel 100% onzin.... Alsof win2k de beperkende faktor gaat zijn op een ADSL lijntje....
En die 100 bezoekers/u die jij noemt is al zeker geen getal wat niet zou kunnen. Niet voor niets dat het verwachte aantal bezoekers in IIS in stappen van <10.000 - 100.000 - >100.000 wordt ingesteld.

• geertb
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-04 16:14
Op maandag 30 juli 2001 23:33 schreef 5chaap2k het volgende:
edit:

Apache php mySQL enz!

offtopic:
Kabelsloom valt toch nog wel mee in Schiedam :?

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-05 19:25

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Heb ook een webservertje staan (linux met de rest van de zooi correct geinstalleerd)

Nu wil ik alleen dat deze server het via mijn hostadres gaat doen, en dat ik tegelijk gewoon via mijn windows pc kan internetten (heb al een hub) Maar dit schijnt maar niet te lukken.

Ik kan de linux doos niet met een netwerk kaartje uitbreiden omdat het een laptop is met een pcmcia netwerkkaart die ik met pijn en moeite al aan de praat gekregen heb (!!!)

Hoe moet dit nu, ik wil niet dat de windows pc de hele dag aan moet staan om als software router te fungeren, da's niet de bedoeling (zo'n laptop is veel stiller en zo!)

HELP ME!!!

Zwahiel

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Verwijderd

Op woensdag 01 augustus 2001 02:49 schreef zwahiel het volgende:
HELP ME!!!
Sproggle 2 da rescue!

Kabelinternet - utp -> Laptop - serieel -> Computer

In dit geval kun je je hub weer verkopen en bier voor kopen.

Of als je laptop nogwel een (werkende?) USB poort heeft kun je er een site-com-achtig USB Ethernet Adapter aanhangen. En dan gaan liggen NATTEN.

Beide leuke hobby projecten voor een zonnige vakantie dag. Want met een laptop kun je buiten zitten :D

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 31 juli 2001 20:49 schreef gbooster het volgende:

[..]

offtopic:
Kabelsloom valt toch nog wel mee in Schiedam :?
Jah! 58Kb/sec met premium abbo alleen het datalimiet van 5 gieg p maand overschreed ik al na 5 dagen (Div-X)

nu ikke limit vrij

Verwijderd

Topicstarter
hmmz... heb nu ook mijn ADSL modem getweakt.. alleen nu kan ik echt geen webserver meer draaien (blijft onbereikbaar) wat ik ook probeer...

maarjah! hoef iig niet meer in te bellen!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Zit je nou direct op het net met je computer of verdeel je je verbinding en draai je de web- & ftpserver vanaf een client...??

Wees consequent, maar niet altijd

• geertb
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-04 16:14
Op woensdag 01 augustus 2001 03:03 schreef 5chaap2k het volgende:

[..]

Jah! 58Kb/sec met premium abbo alleen het datalimiet van 5 gieg p maand overschreed ik al na 5 dagen (Div-X)

nu ikke limit vrij
Ja das wel weer waar :) Chello gast hier ook wel lekker door

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Hé Schaap, je kunt via XS4all gewoon al je zooi doen... :)

Ik wist namelijk niets van die tweak af, totdat de helpdesk van xs4all me erover vertelde >:) en me ook precies uitlegde wat en hoe je het moest doen :)

Maarruh iets anders, ik heb duz ook een linux bak staan als webserver alles ok, lekker :)

Maarrr, ftp van buiten af gaat zo traaaaaggggg .... :(

Plaatjes willen af en toe ook niet errug snel gaan....

Heb adsl basic, en de linux bak staat als eerste in het net via een hubbie... :) dwz dat ie het als eerste in de eerste hub zit :) (heb er namelijk 2, eentje voor de servers en zo en eentje voor de "workstations".

Misschien is het zo langzaam omdat het zich hier handeld om een Thinkpad 750Cs laptop met 20 MB ram, 1,2 gb hdd.?? :?

'T zou kunnnuh >:)

Iemand...?

RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Verwijderd

Er was toch ook een "linkje" van die howto in het Nederlands?

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

hmmm heb ik net ff verkeerd liggen te posten, hmz, ja, ff glurende naar de datums... :(

* zwahiel vind zichzelf ff héél erg dom, en hij moet echt weer ff naar bed gaan, bijslapen :Z :|

Pagina: 1