TV gezocht, 55 - 60", kiezen voor Philips ivm Ambilight?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splayduke
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-05 13:24
Ik zoek een?
Nieuwe TV ivm verhuizing. We zitten nu wat verder van het scherm waardoor onze huidige Toshiba 46TL938 aan de kleine kant is. (kijkafstand schat ik op zo'n 4,5 - 5 meter)

Wat is je budget?
Max. 750 euro, liefst minder. Ik kan ook in Duitsland bestellen en laten leveren dus dat vergroot de mogelijkheden wellicht wat.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Eigenlijk hoeft het alleen maar een goed scherm te zijn. Ik heb een Onkyo TX-NR515 receiver die zorgt voor alle HDMI aansluitingen en het geluid. Gebruik wordt 60% Netflix (via Chromecast) en 40% TV via KPN Glasvezel decoder. Daarnaast nog incidenteel Xbox 360 en wat andere content via de Chromecast, zoals foto's en Youtube.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik vind Ambilight erg mooi, maar lees erg wisselende verhalen over de schermen van Philips. Mijn ouders hebben een Philips Ambilight van plm. 6 jaar oud. De software is erg slecht en het beeld is ook niet alles. Ik vraag me nu sterk af of ik wel voor een Philips moet gaan, of toch voor een ander merk. De 55PUS6754 spreekt me wel aan, maar die is 60Hz tov 100Hz die ik nu heb. Het lijkt me dat dit wel merkbaar moet zijn en beeldkwaliteit vind ik eigenlijk het allerbelangrijkst. OLED spreekt me dan weer minder aan, mijn ervaring met smartphone schermen is dat na een paar jaar de kleuren verlopen en dat dingen inbranden. Het is trouwens toch boven mijn budget dus wat dat betreft hebben we daar geen last van :)

Graag jullie mening, wat overigens wel een "harde" eis is, is een zilverkleurige omlijsting. Dit vind ik véél mooier dan een zwarte TV, vooral als hij uit staat. Tenslotte is hij ook uitgeschakeld een behoorlijke blikvanger en dan moet hij er wel goed uitzien. Mijn huidige Toshiba is ook zilverkleurig met een strakke afwerking en dat spreekt me erg aan. De glazen voet vind ik echter iets minder, in ons vorige huis hing de TV aan de muur maar nu staat hij op een kastje.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanmarco30
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-03-2022
Hoi,

Ik zit ongeveer met hetzelfde probleem.

Wat ik van plan ben om te gaan doen is om wat tv's te vergelijken bij bijv. Mediamarkt.
Laatst al geweest en ik twijfel nu vooral tussen Philips en LG.
Min of meer hetzelfde budget als jij.

Voor mij kwam onderstaand exemplaar goed uit de bus:
pricewatch: LG 55SM8200PLA Zilver, Zwart
Model is alleen 50 Hz., weet niet in hoeverre ik mij hier blind op moet staren.

Bij test Consumentenbond kreeg dit model gemiddeld een 7,6 als cijfer.
Weet alleen niet in hoeverre de uitslag van de Consumentenbond als betrouwbaar kan worden beschouwd.

Daarnaast heb ik dit model op het oog:
pricewatch: Philips 55PUS8503 Zilver
(120 Hz. , model komt alleen uit 2018)

Na eerder vergelijken bij Mediamarkt viel overigens nr. 1 merk in Nederland Samsung al af.
Vind de kleuren toch niet zo mooi in vergelijking met Philips, Sony of LG.

Overigens ook komend weekend bij Expert in de aanbieding (20% korting op alle tv's).
Aan de andere kant twijfel of ik moet afwachten tot Black Friday, eind november.

Model wat ik nu heb is een LG Full HD-tv uit 2011 (42 inch, 3D-model), welke overigens nog niet geheel afgeschreven is. Wil gewoon wat groters en mooiers qua beeldkwaliteit.

OLED is overigens wel mooier, maar helaas boven mijn budget.

Dus misschien wellicht ook voor jou de suggestie om een grote tv-zaak binnen te lopen en daar eens te gaan vergelijken.

Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splayduke
sanmarco30 schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 11:15:
Overigens ook komend weekend bij Expert in de aanbieding (20% korting op alle tv's).
Aan de andere kant twijfel of ik moet afwachten tot Black Friday, eind november.
Wachten tot Black Friday is voor mij eigenlijk geen optie, ik heb een koper voor mijn "oude" TV. Maar die korting bij Expert is nieuw voor mij, bedankt! Nu alleen zorgen dat ik er vandaag uit ben. Misschien vanavond maar eens langs de Mediamarkt voor wat inspiratie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 00:25
Een winkel zoals de Mediamarkt is geen goede plek om tv's te vergelijken. Door de hoeveelheid omgevingslicht komt het goede contrast van een VA paneel niet goed naar voren. Daarnaast staan de tv's in de winkels over het algemeen op demo stand met schreeuwerige oververzadigde kleuren.

De tv's die door @sanmarco30 zijn genoemd zou ik links laten liggen i.v.m. het IPS paneel. Over het algemeen luidt de regel; hoe groter het contrast hoe indrukwekkender het beeld.

Met jouw budget zou ik voor een tv met VA paneel kiezen, wanneer je onder een kleien hoek of redelijke recht voor de tv zit.

Op een enkele uitzondering na zijn de enige Philips en LG tv's met een VA paneel allemaal 50''.

Je moet ergens concessies doen, met jouw harde eis qua kleur en het liefst 100Hz native in combinatie met het budget is niet haalbaar.

Ik adviseer je de Sony 55XG7077, deze is in Nederland niet verkrijgbaar maar wel in Duitsland.

Wanneer je toch graag Ambilight wenst is dit een van de weinige Philips tv's met een VA paneel. pricewatch: Philips 55PUS7803 Zilver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik zie IPS niet als een minpunt, al mijn monitoren zijn ook IPS. We hebben nu een simpele 55" LG 4K en dat bevalt goed, voor jouw kijkafstand zou ik zeker naar 65" gaan. Ambilight is smaakgebonden zal ik maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splayduke
Freshouttheoven schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 14:40:
Een winkel zoals de Mediamarkt is geen goede plek om tv's te vergelijken. Door de hoeveelheid omgevingslicht komt het goede contrast van een VA paneel niet goed naar voren. Daarnaast staan de tv's in de winkels over het algemeen op demo stand met schreeuwerige oververzadigde kleuren.

De tv's die door @sanmarco30 zijn genoemd zou ik links laten liggen i.v.m. het IPS paneel. Over het algemeen luidt de regel; hoe groter het contrast hoe indrukwekkender het beeld.

Met jouw budget zou ik voor een tv met VA paneel kiezen, wanneer je onder een kleien hoek of redelijke recht voor de tv zit.

Op een enkele uitzondering na zijn de enige Philips en LG tv's met een VA paneel allemaal 50''.

Je moet ergens concessies doen, met jouw harde eis qua kleur en het liefst 100Hz native in combinatie met het budget is niet haalbaar.

Aanvulling:
Er zit een raam boven onze TV. 55 icm Ambilight zou gaan, 65 icm Ambilight houdt maar een randje van 8cm over tussen de TV en het raam. Dat lijkt me wat weinig, ziet er "gepropt" uit denk ik.

Ik adviseer je de Sony 55XG7077, deze is in Nederland niet verkrijgbaar maar wel in Duitsland.

Wanneer je toch graag Ambilight wenst is dit een van de weinige Philips tv's met een VA paneel. pricewatch: Philips 55PUS7803 Zilver
Als ik de 55PUS7803 bekijk in de pricewatch staat er dat het een IPS paneel is. Kloppen deze gegevens dan niet?

Ik snap dat de MM niet de juiste plek is maar je moet ergens beginnen. Hoe kijk je aan tegen de 55PUS6754, of dan wellicht de 65PUS6754? Deze is morgen voor 800 te krijgen bij Expert.

En stel dat ik Ambilight achterwege laat, is dan de genoemde Sony de beste optie?

Aanvulling:
Boven de TV zit een raam. De ruimte tussen bovenkant kast en onderkant raam is 94 cm. Bij een 65 TV is de ruimte voor Ambilight dan nog maar 8 cm, dat ziet er niet uit denk ik. 55 icm Ambilight moet kunnen.
Zou 65 niet te groot zijn? Ik was laatst ergens waar een 55 stond, dat leek al enorm!

Is dit iets? pricewatch: Philips 58PUS6203 Zwart
Wel een zwarte omlijsting. :| :| Maar morgen voor 444 te koop bij Expert. Geen Ambilight maar wel een VA paneel, en 58" (rare maat?)

[ Voor 17% gewijzigd door Splayduke op 27-09-2019 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
bouwfraude schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 17:07:
Ik zie IPS niet als een minpunt, al mijn monitoren zijn ook IPS. We hebben nu een simpele 55" LG 4K en dat bevalt goed, voor jouw kijkafstand zou ik zeker naar 65" gaan. Ambilight is smaakgebonden zal ik maar zeggen.
Er is een wezenlijk verschil tussen een monitor en een tv. De TS geeft aan dat hij beeldkwaliteit het allerbelangrijkste vindt, dan is een IPS paneel wel degelijk een minpunt. Het native contrast van een IPS panelen zit rond de 1000:1 in tegenstelling tot VA panelen waarbij het native contrast ongeveer een factor 4 tot 6 hoger ligt. Bij IPS panelen is zwart eerder grijs en in donkere scenes zijn zaken slecht van elkaar te onderscheiden, daarnaast is een slechte uniformiteit van het beeld inherent aan de IPS techniek.
Splayduke schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 17:18:
[...]

Als ik de 55PUS7803 bekijk in de pricewatch staat er dat het een IPS paneel is. Kloppen deze gegevens dan niet?

Ik snap dat de MM niet de juiste plek is maar je moet ergens beginnen. Hoe kijk je aan tegen de 55PUS6754, of dan wellicht de 65PUS6754? Deze is morgen voor 800 te krijgen bij Expert.

En stel dat ik Ambilight achterwege laat, is dan de genoemde Sony de beste optie?

Aanvulling:
Boven de TV zit een raam. De ruimte tussen bovenkant kast en onderkant raam is 94 cm. Bij een 65 TV is de ruimte voor Ambilight dan nog maar 8 cm, dat ziet er niet uit denk ik. 55 icm Ambilight moet kunnen.
Zou 65 niet te groot zijn? Ik was laatst ergens waar een 55 stond, dat leek al enorm!
Er kloppen helaas vaker gegevens in de pricewatch niet, alle tv's uit de Philips 7 serie van vorig jaar hebben een VA paneel met als uitzondering de 49'' variant.

Het formaat van een tv wend snel, na een tijdje denk je 'had ik maar een maatje groter gekocht'. Met jouw kijkafstand is een 65'' tv ook een fijne afmeting om comfortabel naar tv, film of series te kijken.

Ongeacht of je voor een 65'' of 55'' tv kiest zal Ambilight denk ik niet mooi zijn doordat er een raam aanwezig is, voor zover ik het me kan inbeelden heb je kans dat Ambilight er aan de boven kant verstoord uit kan zien.

De 55-65PUS6754 heeft een IPS paneel, wanneer je beeldkwaliteit het belangrijkste vindt zoals je in jouw OP aangeeft dan kun je tv's met IPS panelen beter links laten liggen. Daarnaast ben ik persoonlijk geen voorstander van Philips tv's, het is elke keer huilen met de pet op wanneer ik bij vrienden/ kennissen of buren over de vloer kom met een Philips LCD tv in huis.

Wanneer je per se een zilverkleurige tv wenst en jouw budget in acht genomen is de Sony 55XG7077 voor jou inderdaad de beste keus, over het algemeen scoort Sony op het gebied met motion handling, upscaling, kleurengradatie beter en is out of the box qua kleuren vaak beter afgesteld.

Donker kleurige bezels toch geen bezwaar? :P
Vaak zijn de afwijkende maten kwalitatief een stuk minder, ik zou deze 58'' tv afraden ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Freshouttheoven schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 17:48:
Er kloppen helaas vaker gegevens in de pricewatch niet, alle tv's uit de Philips 7 serie van vorig jaar hebben een VA paneel met als uitzondering de 49'' variant.
Helaas klopt ook dit niet: alleen de eerste batch hadden een VA paneel, latere productie in alle maten hebben IPS panelen (uitzondering de 50" 73x3)

58" uit Duitsland zouden deze kunnen zijn (58" zijn Innolux panelen die vaak door Panasonic gebruikt worden, veel 40" tegenwoordig zijn ook veelal Innolux net als 50". Normaal gesproken goed voor een hoog contrast en beroerde kijkhoeken ;) , en wat aan de trage kant qua pixel response tijden):
https://www.idealo.de/pre...2_-58pus7304-philips.html
https://www.idealo.de/pre...x-58gxw804-panasonic.html (pricewatch: Panasonic TX-58GXW804 Zwart)

Of kijken naar een 60" LG.

[ Voor 43% gewijzigd door apis29 op 27-09-2019 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splayduke
Bedankt voor alle goede adviezen!
Vanavond bij MM geweest om eens te oriënteren. Dit waren de bevindingen:
- Zwarte rand is niet zo storend als verwacht, er waren wel lelijke glimmende zwarte randen maar bij veel modellen gaat het best. Er waren aluminium randen in zwart, dat gaat prima.
- OLED wordt het niet, erg mooi maar te gevoelig voor inbranden.
- 55" lijkt me voldoende, ik ga liever voor dit formaat van goede kwaliteit dan voor 65" van mindere kwaliteit. 60" zou misschien een mooi tussenmaatje zijn maar die zijn er niet, het gaat mij er vooral om dat het ook met het raam nog een beetje in verhouding is.
- Philips valt af, teveel slechte verhalen overal
- Advies van de verkoper (véél deskundiger dan verwacht!) was om voor een 55" Sony 100Hz te gaan met Direct Led (Full Array)
- Hij gaf ook aan te wachten met aanschaffen tot Black (of Red) Friday

Nu ben ik vergeten welk type hij daar precies had staan. Maar daar is nog wel achter te komen. Prijs lag volgens mij rond de 900 euro. Moet op internet of in een actie ook wel voor minder te vinden zijn.

De hier genoemde 55XG7077 raadde hij af ivm 50Hz. Maar hoe belangrijk is dit? Wat houdt Motionflow™ XR 400 Hz in?

Hoe kijken jullie als experts hier tegenaan? En nu de zwarte randen ook mogen, misschien nog andere tips/aanvullingen?

[ Voor 6% gewijzigd door Splayduke op 28-09-2019 11:38 ]

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:09
Die 58" Philips is nu ook € 444,-- bij PlatteTV bezorgd en wel.

Dit ; https://www.plattetv.nl/info?p=22021 58PUS6203/12

PW ; pricewatch: Philips 58PUS6203 Zwart

Info ; https://www.philips.nl/c-...anke-4k-uhd-led-smart-tv/

Vid ; YouTube: Comprar Smart UltraHD TV Serie 6000 de Philips 58 pulgadas

Puur Bang-for-Buck is deze niet te verslaan denk ik....

[ Voor 70% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 28-09-2019 10:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Splayduke schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 23:01:
Bedankt voor alle goede adviezen!
Vanavond bij MM geweest om eens te oriënteren. Dit waren de bevindingen:
- Zwarte rand is niet zo storend als verwacht, er waren wel lelijke glimmende zwarte randen maar bij veel modellen gaat het best. Er waren aluminium randen in zwart, dat gaat prima.
- OLED wordt het niet, erg mooi maar te gevoelig voor inbranden.
- 55" lijkt me voldoende, ik ga liever voor dit formaat van goede kwaliteit dan voor 65" van mindere kwaliteit. 60" zou misschien een mooi tussenmaatje zijn maar die zijn er niet, het gaat mij er vooral om dat het ook met het raam nog een beetje in verhouding is.
- Philips valt af, teveel slechte verhalen overal
- Advies van de verkoper (véél deskundiger dan verwacht!) was om voor een 55" Sony 100Hz te gaan met Direct Led (Full Array)
- Hij gaf ook aan te wachten met aanschaffen tot Black (of Red) Friday

Nu ben ik vergeten welk type hij daar precies had staan. Maar daar is nog wel achter te komen. Prijs lag volgens mij rond de 900 euro. Moet op internet of in een actie ook wel voor minder te vinden zijn.

De hier genoemde 55XG7077 raadde hij af ivm 50Hz. Maar hoe belangrijk is dit? Wat houdt Motionflow™ XR 400 Hz in?

Hoe kijken jullie als experts hier tegenaan? En nu de zwarte randen ook mogen, misschien nog andere tips/aanvullingen?
De huidige OLED modellen zijn bij normaal gebruik niet gevoelig voor inbranden.

De geadviseerde tv van de MM verkoper is de pricewatch: Sony KD-55XF9005 Zwart en momenteel voor 1099 euro te koop bij de MM. Deze tv is op moment van schrijven qua prijs/ kwaliteit verhouding de beste LCD tv met FALD die er te koop is.

Je kan tot Black Friday wachten maar dit is niet nodig aangezien de Sony 55Xf9005 momenteel bij Smits Arnhem te koop is voor 899 euro (veel lager zal de prijs tijden Black Friday niet zijn). Er worden vaak OLED tv's bij deze winkel gekocht door mede Tweakers en staat deze winkel open voor onderhandelingen over de prijs.

Dimens heeft een achtergrondartikel geschreven over over Frame Rates en Geoptimaliseerde Frame Rates Dimens: Frame Rates en Geoptimaliseerde Frame Rates

50 of 100Hz is de native refresh rate en de Motionflow XR 400 is softwarematig.

Wanneer je op zoek bent naar de beste beeldkwaliteit dat qua prijs het meest in de buurt van jouw budget komt dan is de Sony 55XF9005 de beste keus voor jou.

• Splayduke
Bedankt weer! Ik zie onderhand door de bomen het bos niet meer. :F Hoe meer je leest hoe moeilijker het wordt. Als ik de review van de 55XF905 bekijk zie ik toch wel wat ghosting en dan ga je weer denken over een OLED. Maar gisteren bij de MM stond een LG OLED met grote ingebrande plekken, die gaan er echt niet meer uit.

Ik zal morgen eens even bij Smits in de winkel gaan kijken, is toch niet zo ver bij ons vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Splayduke schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 21:34:
Bedankt weer! Ik zie onderhand door de bomen het bos niet meer. :F Hoe meer je leest hoe moeilijker het wordt. Als ik de review van de 55XF905 bekijk zie ik toch wel wat ghosting en dan ga je weer denken over een OLED. Maar gisteren bij de MM stond een LG OLED met grote ingebrande plekken, die gaan er echt niet meer uit.

Ik zal morgen eens even bij Smits in de winkel gaan kijken, is toch niet zo ver bij ons vandaan.
Ghosting is inherent aan de FALD techniek. Je moet dit zelf ervaren om te kunnen beoordelen of dat jij dit storend vindt.

Inbranden is nog steeds mogelijk op een OLED tv echter dien je hiervoor uren achterelkaar statische beelden op te zetten waarbij de tv 12 tot 16 uur per dag aan staat. Tegenwoordig maken OLED tv's gebruik van een pixel refresh mode wanneer je de tv in stand-by zet. Bij normaal tv gebruik heb je dus geen last van inbranden.

De LG 55B8 is momenteel bij Smits te koop voor 1000 euro, ook is de Sony 55AF8 in de aanbieding voor 1400 euro meen ik. De 55AF8 heeft vergeleken met de 55B8 een betere motion handling, upscaling, veel beter af-fabriek gekalibreerd en het geluid is voor tv speaker begrippen zeer goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 05:13
Ik zou inderdaad voor een Oled gaan! Betere beeldkwaliteit is er niet op dit moment. Waar je je moet bedenken is wat is voor jouw het belangrijkste. LG maakt met de B serie de goedkoopste Oleds, Sony gebruikt een techniek door geluid door het beeldscherm te laten komen waardoor je voor een tv goed geluid heeft, Panasonic richt zich voornamelijk op de filmkijker door uitmuntende beeldkwaliteit voor films en series.

Als ik op dit moment een Oled zou kopen dan zou ik kiezen voor de B8 omdat die de beste prijs/kwaliteit heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splayduke
Vandaag bij Smits geweest en ook nog even bij de MM om de hoek daar binnengelopen. Bij Smits de 55XF9005 bekeken. Ziet er goed uit! Echter, voor 100 euro meer heb je de B8 in 55" formaat. Volgens de medewerker van Smits zouden we er goed aan doen om in het geval van een 55" te kiezen voor de B8. Inbranden was eigenlijk geen issue meer zei hij.

Over de maat zijn we echter nog niet helemaal zeker. We hebben op dezelfde afstand als thuis (4,5m) een tijdje naar een 55 en een 65" tegelijk gekeken, en dan merk je dat de 65" snel went en ook prima kan. Een OLED in 65" is alleen écht boven budget. Gevraagd naar een goede LCD in 65" en de verkoper kwam met de 65XG8596 voor 1300 euro. Ik zie nu net dat dit een IPS paneel is zonder Full Array Dimming. Volgens mij zou de 65XF9005 voor hetzelfde bedrag dan een betere keus zijn?

MM was waardeloos, gladde verkoper probeerde de Sony 65XG8577 er doorheen te drukken omdat vandaag de aanbieding afliep. Mooi toestel, dat wel, volgens mij gelijk aan de XG8596.

We gaan nu thuis maar eens aan de slag met een rolletje tape om de verschillende formaten op de muur te plakken. Twijfel is er nu dus tussen een 55" OLED of een 65" LCD. Maar op de achtergrond speelt ook nog mee dat ons oorspronkelijke budget zo'n 750 euro was.. 8)7

Misschien laten we ons teveel meeslepen en moeten we gewoon kiezen voor de 55XG7077 of iets in die categorie. We komen tenslotte van een 46" Toshiba uit 2012... Een kwalitatieve 65" voor rond de €700,- zal lastig worden lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
Splayduke schreef op zondag 29 september 2019 @ 18:34:
Vandaag bij Smits geweest en ook nog even bij de MM om de hoek daar binnengelopen. Bij Smits de 55XF9005 bekeken. Ziet er goed uit! Echter, voor 100 euro meer heb je de B8 in 55" formaat. Volgens de medewerker van Smits zouden we er goed aan doen om in het geval van een 55" te kiezen voor de B8. Inbranden was eigenlijk geen issue meer zei hij.

Over de maat zijn we echter nog niet helemaal zeker. We hebben op dezelfde afstand als thuis (4,5m) een tijdje naar een 55 en een 65" tegelijk gekeken, en dan merk je dat de 65" snel went en ook prima kan. Een OLED in 65" is alleen écht boven budget. Gevraagd naar een goede LCD in 65" en de verkoper kwam met de 65XG8596 voor 1300 euro. Ik zie nu net dat dit een IPS paneel is zonder Full Array Dimming. Volgens mij zou de 65XF9005 voor hetzelfde bedrag dan een betere keus zijn?

MM was waardeloos, gladde verkoper probeerde de Sony 65XG8577 er doorheen te drukken omdat vandaag de aanbieding afliep. Mooi toestel, dat wel, volgens mij gelijk aan de XG8596.

We gaan nu thuis maar eens aan de slag met een rolletje tape om de verschillende formaten op de muur te plakken. Twijfel is er nu dus tussen een 55" OLED of een 65" LCD. Maar op de achtergrond speelt ook nog mee dat ons oorspronkelijke budget zo'n 750 euro was.. 8)7

Misschien laten we ons teveel meeslepen en moeten we gewoon kiezen voor de 55XG7077 of iets in die categorie. We komen tenslotte van een 46" Toshiba uit 2012... Een kwalitatieve 65" voor rond de €700,- zal lastig worden lijkt me.
Het budget is een lastige. Ik kan niet in je portemonnee kijken! Maarrrr je moet wel begrijpen dat je een aantal jaar met een televee wilt doen en je wilt niet dat je misschien toch spijt krijgt.

Als ik een 55 inch tv mag aanbevelen rond de 750 euro is het deze:

https://tweakers.net/pric...msung-55ru8000-zwart.html

Dit is het model onder Qled van samsung met 100 native hz en een VA scherm. Ik denk dat dit een betere prijs/kwaliteit is dan de Sony...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Splayduke schreef op zondag 29 september 2019 @ 18:34:

Qua budget ga je er momenteel wel aardig overheen inderdaad, ik herken het :P.

Bij een 55'' tv heb je op dit moment met de LG 55B8 de beste deal. Toch een maatje groter? Dan haal je met de Sony 65XF9005 een goede LCD tv in huis, veel betere dan de 65XG8596 en 65XG8577 waarbij alleen de kleur verschilt. Gezien de kijkafstand zou ik persoonlijk voor de 65XF9005 kiezen.

Houdt er rekening mee dat tv's in de winkel kleiner ogen. Daarentegen went de afmeting van een tv snel en is de kans groot dat je na een weekje denkt 'had ik maar een maatje groter genomen'. Tot slot geldt over het algemeen 'hoe groter het beeld, hoe indrukwekkender'.

De belangrijkste vraag die jullie jezelf moeten stellen is: ''Hoeveel waarde hechten we aan goede beeldkwaliteit en hoe kritisch kijken we hiernaar?'' Zoals je zelf al aangeeft zijn jullie misschien al tevreden met een 'simpele' LCD tv met VA paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
LG 55B8 ; Google eens macroblocking !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splayduke
Freshouttheoven schreef op maandag 30 september 2019 @ 11:41:
[...]

Bij een 55'' tv heb je op dit moment met de LG 55B8 de beste deal. Toch een maatje groter? Dan haal je met de Sony 65XF9005 een goede LCD tv in huis, veel betere dan de 65XG8596 en 65XG8577 waarbij alleen de kleur verschilt. Gezien de kijkafstand zou ik persoonlijk voor de 65XF9005 kiezen.

Houdt er rekening mee dat tv's in de winkel kleiner ogen. Daarentegen went de afmeting van een tv snel en is de kans groot dat je na een weekje denkt 'had ik maar een maatje groter genomen'. Tot slot geldt over het algemeen 'hoe groter het beeld, hoe indrukwekkender'.

De belangrijkste vraag die jullie jezelf moeten stellen is: ''Hoeveel waarde hechten we aan goede beeldkwaliteit en hoe kritisch kijken we hiernaar?'' Zoals je zelf al aangeeft zijn jullie misschien al tevreden met een 'simpele' LCD tv met VA paneel.
Ik voel eigenlijk ook wel het meest voor een 65" model. Vooral omdat iedereen zegt dat het snel went, en dit bleek gisteren in de winkel ook wel.

Wat me opvalt is dat de hele MM vol staat met Samsung QLED maar dat de experts hier en bv. bij Smits in de winkel het er niet over hebben. Ja, ik ben bekend met de techniek erachter en dat het vooral marketing is, maar heeft het dan helemaal geen meerwaarde tov. een normale LCD zoals bv. de XG70?
Ik vergeleek de goedkope 65Q60 met de XF9005 maar dat is volgens mij een beetje appels met peren vergelijken.

Gisteren niet meer toegekomen aan afplakken op de wand. Gaan we zeker wel doen, toch wat beter in te schatten hoe e.e.a er uit gaat zien.
WiLLoW_TieN schreef op maandag 30 september 2019 @ 11:48:
LG 55B8 ; Google eens macroblocking !
Is dit specifiek bij LG OLED? Als je er op zoekt kom je het wel tegen maar er zijn zoveel mensen die zweren bij de B8/B9...

[ Voor 11% gewijzigd door Splayduke op 30-09-2019 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Splayduke schreef op maandag 30 september 2019 @ 13:11:

[...]

Is dit specifiek bij LG OLED? Als je er op zoekt kom je het wel tegen maar er zijn zoveel mensen die zweren bij de B8/B9...
Leesvoer ; [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
[...]

Ik voel eigenlijk ook wel het meest voor een 65" model. Vooral omdat iedereen zegt dat het snel went, en dit bleek gisteren in de winkel ook wel.

Wat me opvalt is dat de hele MM vol staat met Samsung QLED maar dat de experts hier en bv. bij Smits in de winkel het er niet over hebben. Ja, ik ben bekend met de techniek erachter en dat het vooral marketing is, maar heeft het dan helemaal geen meerwaarde tov. een normale LCD zoals bv. de XG70?

Gisteren niet meer toegekomen aan afplakken op de wand. Gaan we zeker wel doen, toch wat beter in te schatten hoe e.e.a er uit gaat zien.
Zoals je zelf al aangeeft is QLED vooral marketing, Samsung was ook bezig met een eigen OLED techniek voor tv's echter hebben zij tot op heden hun OLED tv productielijn niet rendabel kunnen krijgen. En aangezien Samsung en LG aartsvijanden zijn, vertikt Samsung om LG OLED panelen in te kopen.

De 2019 line-up van QLED modellen (met uitzondering van de Q60) heeft wel degelijk een meerwaarde tov een normale LCD tv zoals de XG70. De meerwaarde zit 'm vooral in het feit dat ze in deze modellen de FALD techniek implementeren maar qua prijs zitten ze in dezelfde range als OLED tv's. Los hiervan ben ik geen fan van Samsung doordat ze op het gebied van tv's voor een bombastische beeld kiezen, daar waar Sony en Panasonic voor een natuurgetrouwe beeld kiezen o.a. qua kleuren en HDR weergave. Tevens hebben deze twee Japanse merken de beste beeldprocessors en leveren ze hun tv's af-fabriek goed tot zeer goed gekalibreerd af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
[...]

Ik vergeleek de goedkope 65Q60 met de XF9005 maar dat is volgens mij een beetje appels met peren vergelijken.

[...]

Mediamarkt heeft een handje van om extra gesponsord te worden door bepaalde fabrikanten bij de verschillende artikelen. Vooral Samsung geeft extra geld om hun zooi te verkopen. Dat is een van de manieren voor samsung om hun inferieure spul te verkopen. Je kan bijvoorbeeld daar ook naar ziggo verstappen en bij een energieoverstapservice te zoeken naar de goedkoopste leverancier.

Bij kleinere toko's zoals bijvoorbeeld bij Smits hebben daar maling aan en geven het beste advies voor jouw als klant.

Dus ga alsjeblieft niet af op de MM verkoper, want die hebben vaak de ballen verstand van! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canon23
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-06 20:01

Canon23

>>MY<< world

Die issues met inbranden zijn er nog wel.
2mnd geleden een xf9005 gehaald, daarnaast hing een philips oled...Keihard ingebrand. Het bevestigde al mij wantrouwen iig. ( Wij kijken veel dezelfde kanalen met logo's etc)

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/duypw0ujqbtw.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Canon23 op 01-10-2019 07:15 ]

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splayduke
Zojuist nog telefonisch contact gehad met Smits. Hij gaf aan: niet te bang zijn voor inbranden. Bij normaal gebruik worden de pixels regelmatig "gereset" en zo voorkom je dit.

Op de vraag 65" LCD of 55" OLED gaf hij de voorkeur aan een OLED, had alles te maken met beeldkwaliteit.

Nog steeds niet met tape aan de slag geweest, kijken of dit vanavond gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splayduke
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/jLWGS9c/IMG-20191002-091359.jpg

Nu met tape de maten van een 55 en een 65 op de muur geplakt. Ik neig toch naar 65 al lijkt het me aan de andere kant nog steeds erg groot! :/

Edit:
De 65XG7005 vandaag voor €800 euro op Amazon.de. Wat zeggen jullie als deskundigen over de kwaliteit van dit scherm? Natuurlijk is het geen XF9005 maar hij kost dan ook een stuk minder. Voordelen in mijn ogen: prijs, formaat, Sony, actueel model. Nadelen: IPS, 50Hz native (?, op amazon staat 100), geen local dimming

[ Voor 52% gewijzigd door Splayduke op 02-10-2019 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Splayduke schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 09:27:
[Afbeelding]

Nu met tape de maten van een 55 en een 65 op de muur geplakt. Ik neig toch naar 65 al lijkt het me aan de andere kant nog steeds erg groot! :/

Edit:
De 65XG7005 vandaag voor €800 euro op Amazon.de. Wat zeggen jullie als deskundigen over de kwaliteit van dit scherm? Natuurlijk is het geen XF9005 maar hij kost dan ook een stuk minder. Voordelen in mijn ogen: prijs, formaat, Sony, actueel model. Nadelen: IPS, 50Hz native (?, op amazon staat 100), geen local dimming
Zoals je aan de belijningen kan zien is 55'' tegenover 46'' maar marginaal groter. Ik ben ook van een 46'' naar een 55'' gegaan met een kijkafstand van 4 - 4,5 meter en na een week dacht ik 'had ik maar een maatje groter genomen'. Voor normaal tv kijken vind ik 55'' voldoende, echter bij films en series mis ik wel een groter scherm.

Persoonlijk zou ik nooit een tv met IPS paneel kopen vanwege het slechte contrast en uniformiteit van het paneel. Tevens verzend Amazon geen tv's > 43'' naar het buitenland, je zou deze dan in Duitsland moeten ophalen. De 65XG7005 is inderdaad native 50 Hz.

Wanneer je 65'' te groot vindt kun je ook de pricewatch: Panasonic TX-58GXW804 Zwart overwegen. En wanneer je toch voor een 65'' tv wilt gaan en je dichter bij jouw originele budget wilt blijven is de Panasonic TX-65GXW804 een goede tv en te koop voor 1149 euro in Duitsland. Houdt er wel rekening mee dat de GXW804 lijn van Panasonic 50Hz is.

Je moet vooral kiezen waar jij je goed bij voelt, en nogmaals misschien ben jij wel minder kritisch op het gebied van beeldkwaliteit dan dat ik dat ben of een andere Tweaker ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Als kijkhoeken niet prioriteit nummer 1 zou ik niet voor de Sony de 65XG70 gaan.

Normaal gesproken zijn Panasonic LCD's in Nederland overpriced, maar de 'huidige' prijs van de TX-58GXW804 (review) is prima en daardoor het overwegen waard als je voor een tussenmaat gaat.

Als je toch in Duitsland gaat/kan shoppen kijk dan naar de Hisense U7A (review). Dan heb je een 65'' 100Hz VA-paneel, breedkleurenbereik en een goede SDR weergave voor €799.

Kies je toch voor 55'' en wil je bij je budget blijven dan is de RU8000 van Samsung het overwegen waard. Ben toch bereid meer uit te geven de XF90 en anders evt. een oled. Maar gezien je eisen zijn die twee opties waarschijnlijk overkill. Kies uiteindelijk iets waar jij je het beste bij voelt.

[ Voor 10% gewijzigd door benbaba op 02-10-2019 16:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Splayduke
Na lang vergelijken en twijfelen uiteindelijk toch mijn budget maar verhoogd. Gisteren een 65C9 OLED opgehaald, met 5 jaar garantie, voor 1800 na cashback. Mooi model, ook als hij uitstaat, en natuurlijk super beeldkwaliteit!

Bedankt iedereen voor het meedenken!

[ Voor 4% gewijzigd door Splayduke op 10-10-2019 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Splayduke schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 10:31:
Na lang vergelijken en twijfelen uiteindelijk toch mijn budget maar verhoogd. Gisteren een 65C9 OLED opgehaald, met 5 jaar garantie, voor 1800 na cashback. Mooi model, ook als hij uitstaat, en natuurlijk super beeldkwaliteit!

Bedankt iedereen voor het meedenken!
gefeliciteerd, ongetwijfeld de beste keus!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EH99
  • Laatst online: 19-06 18:34
Vandaag gekozen voor de Sony KD65XG9505 met de cache back er af netto voor 1299 bij Tummers, vond ik hem nergens voor, en local dimming lijkt me wel wat.
Freshouttheoven schreef op maandag 30 september 2019 @ 11:41:
[...]

Pagina: 1