WiFi signaal sterke en High TCP Latency (Yeelight lampen)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiakNL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-06 08:37
Ik heb sinds kort een Ubiquiti UniFi AP-AC LITE. Deze aangesloten, controller geïnstalleerd en alles werkt.

Toen heb ik de app NetSpot op mijn smartphone geïnstalleerd om zo de signaal sterkte te bekijken.

Vraag 1: WiFi sterkte (dBm)

De volgende waarden heb ik op de volgende locaties gemeten:

1: Onder de AP: 5g: -37dB, 2.4g -42dBm
2: In mijn woonkamer (4 meter afstand af AP en er zit 1 deur/ houten muur tussen) 5g: -43dBm, 2.4g: -48dBm

Opzich goede cijfers, echter zie ik ook de kpn router en philips tv van mijn buren tussen het lijstje staan (alleen 2.4g)

KPN Router: -53dBm
Philips TV: -50dBm

Ik had in dit geval verwacht dat het signaal sterkte tussen de TV van mijn buurman en mijn AP groter zou zijn (Er zit immers een dikke betonnen muur tussen ons in). Kan het zijn dat ik nog wat dingen in moet stellen om zo mijn signaal te verbeteren of zit het eigenlijk wel goed zo?

Ik heb de transmit power op mijn AP op auto staan.
Als ik statistieken van mijn AP kijk zie ik het volgende:

RADIO (11N/B/G) Transmit Power 17dBm / 20 dBm (EIRP)
RADIO (11N/A/AC) Transmit Power 17dBm / 20 dBm (EIRP)

Vraag 2: AP geeft aan dat er een High TCP latency probleem met mijn Yeelight lampen optreed en dat een oplossing zou zijn om Traffic shaping aan te zetten (wat mijn ziggo router niet heeft).

Kan het zijn dat de AP deze melding geeft omdat de Yeelight lampen aan de Mi Servers in China gekoppeld zijn en daardoor een trage verbinding hebben of heb ik een probleem met mijn interne netwerk? Ik zit te denken om de ziggo router te vervangen voor een Unifi USG (was ik al een tijdje van plan)

Als ik de lampen probeer te besturen ervaar ik geen hinder.