• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 08:43
Ik ben voor mijn zoontje muurstickers (vliegtuigen) aan het maken en wil deze bestellen bij reclameland.nl. Je kan ze contour laten snijden als je het bestand voorziet van bepaald soort pad. Ik heb ze in photoshop gemaakt en begrijp dat je dit pad in illustrator kan maken. Ik ben geen illustrator wonder en het lukt me daarom niet om een pad te maken dat alleen de buitenkant van de afbeelding volgt. Iemand enig idee wat ik fout doe? Zie afbeelding hieronder.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Xp3rDS7.jpg

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
De illusie hebben dat Illustrator een willekeurige afbeelding voor je "zo ff" omzet in een strakke vector afbeelding. With all due respect; dit is gewoon een klusje handwerk / ouderwetse bloed, zweet en tranen als je een beetje een fatsoenlijk resultaat wil.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:43

RoyK

Hobby tekenaar

Zoals Roblll aangeef is dit een handklus. Als je illustrator zelf lijnen laat zoeken gaat het een benden worden en kost het meer tijd om de rommel op te ruimen en de lijnen te houden die je wil dan wanneer je er een lijn omheen zet met je pentool. Even er voor gaan zitten, kopje thee erbij en ben je met een uurtje klaar. ;)

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
Bedankt voor de info. Het is niet mijn expertise en aangezien Photoshop dit wel kan ging ik er vanuit dat dit ook in illustrator moest kunnen. Ik moet mijn kennis hierover nog eens updaten. Voor nu wordt het dan de vertrouwde schaar. Het zijn nml 15 vliegtuigen en dan is de schaar sneller :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

ik weet niet of dat voldoende is. Ik heb het idee dat hij een snijlijn van je wil ontvangen. Dat is dus zo een vector lijn die de frees moet volgen :D

Dus voordat je er een hoop tijd en energie in steek, vraag even wat hij wil ontvangen. als het een vector snijlijn is, in pdf, ai of eps heb je niets aan een knipsel in photoshop.

Voor nu heb je er niets aan, maar binnenkort lanceer ik een hele zwik tutorials ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:50
Probeer eens in photoshop je afbeelding zwart wit te maken, importeer dit in Illustrator, "trace" de afbeelding, klik op advanced en speel wat met opties, vooral treshold en path precision doen wonderen. Zodra je tevreden bent "expand", en eventueel handmatig wat punten verwijderen, of met "object"-->"path"-->"simplify" de boel wat opschonen. Nu schalen naar het juiste formaat, opslaan en presto! Maar met de pen tool en wat handwerk krijg je een beter resultaat.

• michielvz
RoyK schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 20:58:
ik weet niet of dat voldoende is. Ik heb het idee dat hij een snijlijn van je wil ontvangen. Dat is dus zo een vector lijn die de frees moet volgen :D

Dus voordat je er een hoop tijd en energie in steek, vraag even wat hij wil ontvangen. als het een vector snijlijn is, in pdf, ai of eps heb je niets aan een knipsel in photoshop.

Voor nu heb je er niets aan, maar binnenkort lanceer ik een hele zwik tutorials ;)
Bedankt! Ik bedoelde de ouderwetse handschaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

michielvz schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 19:43:
[...]

Bedankt! Ik bedoelde de ouderwetse handschaar ;)
haha ow sorry. ik ben zo gedigitaliseerd... bestaat dat nog? Zo een ding in het echt? :+

Succes ermee. Komt vast goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 18:30

D-rez

dexels

Beetje late reactie misschien.

Maar hou er rekening mee dat als de elementen te klein worden deze sowieso beter weg gefilterd worden uit de afbeelding. lijnen van smaller dan 2mm zijn bijvoorbeeld vragen om problemen als je met kleefvinyl werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 18:30

D-rez

dexels

RoyK schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 09:04:
...Even er voor gaan zitten, kopje thee erbij en ben je met een uurtje klaar. ;)
ik ga jou een aantal van mijn afbeeldingen die uitgesneden moeten worden sturen, als jij dat in een uurtje doet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

D-rez schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 14:46:
[...]

ik ga jou een aantal van mijn afbeeldingen die uitgesneden moeten worden sturen, als jij dat in een uurtje doet :p
het gaat alleen om een outline zodat de sticker uitgesneden kan worden. Dat is toch voor een gevorderde hand niet zo een hele zware klus :)

Pagina: 1