Clemens123 schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 15:50:
Stroomverbruik is wel wat hoger (110W vs 70W)
Heb je trouwens enig idee of je bij de Sony tegelijk een BT headset kunt gebruiken en het geluid via de luidsprekers uitgeven? Bij de LG kan dit...(die optie voor tegelijk te luisteren is handig aangezien er ook iemand met mindere gehoor in huis is)
En de 40W aangegeven speakers van de LG geven me iets meer vertrouwen dat het geluid acceptabel is.
De Full Array Local Dimming wil ik best wel geloven dat die bij Sony een stuk beter is, de LG heeft veel te weinig zones...was eventueel al van plan om het bij de LG uit te zetten als het te veel halo effect zou hebben. Zou altijd ook voor de 8600 kiezen van LG als er daar 40W ipv 20W speakers zouden inzitten, beeldkwaliteit is voor mij niet het allerbelangrijkste, zal sowieso al een verbetering zijn ivm mijn huidige TV.
En qua prijs kosten ze min of meer hetzelfde...zou momenteel eerder kiezen voor een iets minder beeld en iets beter geluid. Bovendien al goede ervaringen gehad wat betreft de robuustheid van LG schermen, huidge LG 37" TV gaat ook al >10 jaar mee. Ok ook nog geen ervaringen met Sony of TP Vision (Philips) gehad, enkel een Samsung die al stuk gegaan is.
Dat het stroomverbruik hoger is heeft ermee te maken dat de Sony qua helderheid veel hoger kan, daarnaast beschikt de Sony over echte Full Array Local Dimming daar waar dit bij de LG meer marketing is dan dat het daadwerkelijk iets toevoegt. In de praktijk zal het stroomverbruik veel dichterbij elkaar liggen, denk aan een meerverbruik van 10 a 15 watt per uur.
Je kunt op de XF9005 ook een bluetooth headset aansluiten, geen idee of dat dit tegelijk kan in samenhang met het geluid uit de tv, dit zou je in de winkel kunnen testen. Los hiervan is een bluetooth headset in gebruik niet handig m.b.t. het tv kijken i.v.m. latacy. Een IR of RF hoofdtelefoon is hiervoor wel geschikt.
Wattage zegt niks over de geluidskwaliteit, uit reviews komt inderdaad naar voren dat de geluidskwaliteit van de LG 49SM9000 voor tv speaker begrippen relatief aardig klinkt maar wellicht hoor je in de praktijk niet eens duidelijk verschil tussen de LG en Sony. Een
pricewatch: Yamaha YAS-108 of een
pricewatch: Edifier R2000DB zorgt voor veel meer beleving/ goed verstaanbaarheid van praatprogramma's en voller geluid.
De beeldkwaliteit van de LG 49SM9000 is niet
iets minder, deze is heel veel minder. Naast alle punten die ik eerder heb opgenoemd komt de Sony XF9005 ook qua kleuren goed afgesteld uit de doos vergeleken met de LG.
De Sony tv's zijn over het algemeen degelijk gebouwd, ik heb meerdere Sony Bravia tv's gehad en nooit problemen mee gehad. Philips zou ik je afraden.
Wanneer je niet kritisch bent qua beeldkwaliteit heeft mijn betoog natuurlijk weinig zin, persoonlijk vind ik het dan zonde van het geld om toch voor de LG 49SM9000 te kiezen puur omdat deze tv een iets betere geluidskwaliteit heeft. Geen idee wat jouw bezwaar op een soundbar of een 2.0 setje is maar je zou een 49'' tv kunnen kopen in combinatie met een soundbar of een 2.0 setje en daarnaast een paar honderd euro kunnen besparen met als kers op de taart dat je wel goed geluid hebt

.