Bol TV Plaza (en andere shops) grijze import?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Clemens123
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 04-04 18:14
Wil binnenkort een nieuwe TV kopen. Waarschijnlijk wordt het de LG 49SM9000PLA. Heb eens gekeken naar verschillende shops en prijzen. Shops als TVReus en El-Vidas mijd ik liever, aangezien uit de reviews duidelijk is dat het om grijze import modellen gaat, en ik geen problemen wil als de TV defect gaat binnen de eerste 2 jaar...
Een van de volgende in het lijstje kijkend naar de prijs is TV Plaza via bol.com...heeft iemand van jullie bij deze shops ervaringen gemaakt wat betreft grijze import? Dus is de TV die je er kocht een BeNe model of juist niet?

Bedankt voor jullie ervaringen. Ervaringen bij andere shops mogen ook graag gedeeld worden wat betreft grijze import...

EDIT zie net dat TV Plaza en El Vidas eigenlijk hetzelfde is...beide Nijverheidsweg 17 9791DA Ten Boer

OK dus TV Plaza wordt het dan ook niet

[ Voor 9% gewijzigd door Clemens123 op 26-09-2019 21:03 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-04 19:50

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dit is meer shopping / aankoopadvies.. ik verplaats je even.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reeker
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:29
Ik zou naar de serienummers kijken. Ik heb recent een Hisense UK model gekocht, zonder dat ik er bewust van was dat ik hier mee uit moest kijken. Garantie loopt via de winkel tenzij het een NL model is, dan kan je 'm vaak nog afzonderlijk registreren bij de fabrikant zelf. Ik heb bijv. nu maar één jaar garantie op mijn tv. Dus lees je goed in, vraag door naar garantie etc stel je overweegt om alsnog bij bijv TVReus te kopen. Qua prijs kan het namelijk wél veel schelen. Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Als de TV binnen de garantie kapot gaat is dit het probleem van de winkel.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-04 17:20
De enige manier om hier achter te komen is de tv bestellen en bij ontvangst het serienummer op de doos te vergelijken met het serienummer op de factuur.

Kamera Express heeft die ook een paar keer geflikt.

Waarom overweeg je om de LG 49SM9000PLA te kopen? Er zijn betere tv's te koop voor een zachter prijsje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clemens123
Eerst en vooral moet het een 49" zijn...(omdat de plaats waar deze moet hangen beperkt is)
Daarnaast hou ik van LG omdat ik er in het verleden goede ervaringen mee had en ook WebOS lijkt me fijn...
Daarnaast wil ik geen aparte soundbar hebben en heeft deze TV betere speakers dan de goedkopere LGs...
Native 100Hz is ook een must.

Alternatief is eventueel nog de Philips 49PUS8503...maar die wordt enkel bij PlatteTV.nl verkocht. Iemand enig idee of die grijze import verkopen?

Als je nog andere alternatieven weet laat maar weten...

[ Voor 12% gewijzigd door Clemens123 op 27-09-2019 11:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
De Sony 49XF9005 is op het gebied van beeldkwaliteit heer en meester vergeleken met de LG49SM9000.

De voordelen van de Sony 49XF9005 zijn o.a.: veel hogere contrast (factor 6 ongeveer) i.v.m het VA paneel en de beter geïmplementeerde Full Array Local Dimming, betere uniformiteit, betere motion handling, geen last van backlight flickering en betere upscaling.

Het geluidskwaliteit is op de 49XF9005 in balans maar wel iets minder dan de LG en de 49XF9005 maakt gebruik van Android TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clemens123
Stroomverbruik is wel wat hoger (110W vs 70W)
Heb je trouwens enig idee of je bij de Sony tegelijk een BT headset kunt gebruiken en het geluid via de luidsprekers uitgeven? Bij de LG kan dit...(die optie voor tegelijk te luisteren is handig aangezien er ook iemand met mindere gehoor in huis is)
En de 40W aangegeven speakers van de LG geven me iets meer vertrouwen dat het geluid acceptabel is.

De Full Array Local Dimming wil ik best wel geloven dat die bij Sony een stuk beter is, de LG heeft veel te weinig zones...was eventueel al van plan om het bij de LG uit te zetten als het te veel halo effect zou hebben. Zou altijd ook voor de 8600 kiezen van LG als er daar 40W ipv 20W speakers zouden inzitten, beeldkwaliteit is voor mij niet het allerbelangrijkste, zal sowieso al een verbetering zijn ivm mijn huidige TV.

En qua prijs kosten ze min of meer hetzelfde...zou momenteel eerder kiezen voor een iets minder beeld en iets beter geluid. Bovendien al goede ervaringen gehad wat betreft de robuustheid van LG schermen, huidge LG 37" TV gaat ook al >10 jaar mee. Ok ook nog geen ervaringen met Sony of TP Vision (Philips) gehad, enkel een Samsung die al stuk gegaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reeker
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:29
Clemens123 schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 15:50:
Heb je trouwens enig idee of je bij de Sony tegelijk een BT headset kunt gebruiken en het geluid via de luidsprekers uitgeven? Bij de LG kan dit...(die optie voor tegelijk te luisteren is handig aangezien er ook iemand met mindere gehoor in huis is)
En de 40W aangegeven speakers van de LG geven me iets meer vertrouwen dat het geluid acceptabel is.

De Full Array Local Dimming wil ik best wel geloven dat die bij Sony een stuk beter is, de LG heeft veel te weinig zones...was eventueel al van plan om het bij de LG uit te zetten als het te veel halo effect zou hebben. Zou altijd ook voor de 8600 kiezen van LG als er daar 40W ipv 20W speakers zouden inzitten, beeldkwaliteit is voor mij niet het allerbelangrijkste, zal sowieso al een verbetering zijn ivm mijn huidige TV.

En qua prijs kosten ze min of meer hetzelfde...zou momenteel eerder kiezen voor een iets minder beeld en iets beter geluid. Bovendien al goede ervaringen gehad wat betreft de robuustheid van LG schermen, huidge LG 37" TV gaat ook al >10 jaar mee. Ok ook nog geen ervaringen met Sony of TP Vision (Philips) gehad, enkel een Samsung die al stuk gegaan is.
Waarom zou je voor beter geluid gaan? Haal er dan juist iets bij wat specifiek beter geluid biedt?.. Een TV haal je voor de beeldkwaliteit - dit doet de Sony veel beter. Ga eens naar een winkel toe, grijze import, zwarte handel of witte smokkel even buiten beschouwing: en beluister maar vooral bekijk de televisies eens goed met je eigen beeldmateriaal. Laat je ons daarna nog even weten hoe blij je met je nieuwe Sony bent?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Clemens123 schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 15:50:

Dat het stroomverbruik hoger is heeft ermee te maken dat de Sony qua helderheid veel hoger kan, daarnaast beschikt de Sony over echte Full Array Local Dimming daar waar dit bij de LG meer marketing is dan dat het daadwerkelijk iets toevoegt. In de praktijk zal het stroomverbruik veel dichterbij elkaar liggen, denk aan een meerverbruik van 10 a 15 watt per uur.

Je kunt op de XF9005 ook een bluetooth headset aansluiten, geen idee of dat dit tegelijk kan in samenhang met het geluid uit de tv, dit zou je in de winkel kunnen testen. Los hiervan is een bluetooth headset in gebruik niet handig m.b.t. het tv kijken i.v.m. latacy. Een IR of RF hoofdtelefoon is hiervoor wel geschikt.

Wattage zegt niks over de geluidskwaliteit, uit reviews komt inderdaad naar voren dat de geluidskwaliteit van de LG 49SM9000 voor tv speaker begrippen relatief aardig klinkt maar wellicht hoor je in de praktijk niet eens duidelijk verschil tussen de LG en Sony. Een pricewatch: Yamaha YAS-108 of een pricewatch: Edifier R2000DB zorgt voor veel meer beleving/ goed verstaanbaarheid van praatprogramma's en voller geluid.

De beeldkwaliteit van de LG 49SM9000 is niet iets minder, deze is heel veel minder. Naast alle punten die ik eerder heb opgenoemd komt de Sony XF9005 ook qua kleuren goed afgesteld uit de doos vergeleken met de LG.

De Sony tv's zijn over het algemeen degelijk gebouwd, ik heb meerdere Sony Bravia tv's gehad en nooit problemen mee gehad. Philips zou ik je afraden.

Wanneer je niet kritisch bent qua beeldkwaliteit heeft mijn betoog natuurlijk weinig zin, persoonlijk vind ik het dan zonde van het geld om toch voor de LG 49SM9000 te kiezen puur omdat deze tv een iets betere geluidskwaliteit heeft. Geen idee wat jouw bezwaar op een soundbar of een 2.0 setje is maar je zou een 49'' tv kunnen kopen in combinatie met een soundbar of een 2.0 setje en daarnaast een paar honderd euro kunnen besparen met als kers op de taart dat je wel goed geluid hebt ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:30

PcDealer

HP ftw \o/

Clemens123 schreef op donderdag 26 september 2019 @ 20:41:
Een van de volgende in het lijstje kijkend naar de prijs is TV Plaza via bol.com...heeft iemand van jullie bij deze shops ervaringen gemaakt wat betreft grijze import? Dus is de TV die je er kocht een BeNe model of juist niet?
Een verschil van EUR 300,00 geeft ook wat weg.
Verder kun je in de PW filteren op BE/NL model.
is dat het om grijze import modellen gaat, en ik geen problemen wil als de TV defect gaat binnen de eerste 2 jaar...
-> Resistor in "Bol TV Plaza (en andere shops) grijze import?"

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clemens123
Bedankt voor de input...zal het allemaal nog eens bekijken... En waarschijnlijk wordt het dan toch de Sony, eventueel met soundbar als het geluid te slecht is maar dat kan ik pas beoordelen als ik het apparaat heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clemens123
Was nu in een winkel en kon de XG90, de LG SM8200 en de LG SM9000 vergelijken wat beeld aangaat.
Echt veel heb ik er niet uitgehaald, wel dat de kleuren bij de Sony, tenminste bij de standaardinstellingen, accurater waren. Bij de LG waren gezichten veel te rood. Ook waren er bij de LG naast de bezel ook nog kleine zwarte verticale balken, wat me wel wat stoorde (ok kon met input beeld of instellingen te maken hebben, al zou me dit verbazen). Wat betreft de kijkhoek kon ik niet veel nadelen zien van het Sony VA panel tov het LG IPS paneel.

Wat betreft beeld is de Sony beter, wat betreft geluid vermoedelijk LG (maar goed zal wel ok genoeg zijn en desnoods wordt het een soundbar. Reden dat ik geluid van de TV zelf belangrijk vond is omdat de plaats verticaal die ik heb voor de TV beperkt is, maar heb het nu nagemeten moet nog net kunnen om een soundbar onder de TV te plaatsen), ook inputs zijn bij LG iets beter (4x HDMI 2.1 bij LG vs 2 x HDMI2.0 & 2 x HDMI 1.4 bij Sony) net als WebOS wat me net iets beter bevalt dan Android TV. Ook kan de LG VRR...maar dat zijn allemaal geen dealbreakers dus ik zal op jullie vertrouwen en voor de Sony gaan, vooral ook omdat je bij Sony geen grijze modellen hebt en ik die ook op geen 3 km van waar ik woon voor de goedkoopste prijs op de markt (€999) kan ophalen. De LG is grijs goedkoper (ca. 900€), maar de reguliere duurder (€1200). Moest de BE/NL versie van de LG9000 900€ kosten zou ik wel serieus twijfelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ben je de instellingen zelf nagelopen @Clemens123 ? Staan standaard op demo.

[ Voor 10% gewijzigd door PcDealer op 29-09-2019 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clemens123
Nee...stond wel een regulier TV kanaal op (Een HD, dus geen demo filmpje)
Dus geen idee of ze bv. in een demo modus of andere modus zaten die bv. oversatureerde...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Clemens123
Heb ondertussen de Sony, ziet er op eerste zicht goed uit.

Voor ik dit topic opende had ik LG gevraagd hoe zij omgingen met grijze import, dit antwoord heb ik vandaag gekregen. Dacht dat het wel interessant is om te delen:
Bedankt voor uw bericht, wat leuk dat u interesse heeft in de LG 49SM9000PLA televisie! Nu zat u nog met een aantal vragen met betrekking tot onder andere de garantie, met deze e-mail hopen we duidelijkheid te geven.

Het is inderdaad mogelijk dat een winkel LG modellen laat importeren uit het buitenland, en dat LG Benelux hier niet bij betrokken is. Het gaat hierbij vaak om modellen uit de Duitse markt, maar andere markten komen soms ook voor zoals Verenigd Koninkrijk of Frankrijk. Overigens worden vrijwel al onze producten voor de Europese markt geproduceerd in Polen, daarom staat er op elk product "made in Poland". Dit zegt echter niks over voor welke markt de TV bestemd is, mogelijk zorgt dit bij mensen voor verwarring.

Het is overigens goed om te weten dat televisies die eindigen op PLA bestemd zijn voor de Benelux, deze modellen worden door LG Benelux zelf naar de Benelux gehaald. Het model dat u op het oog heeft, de 49SM9000PLA is dus in elk geval een model dat geschikt is voor gebruik in de Benelux. Als u de TV ontvangt kunt u voor de zekerheid controleren of de gegevens op de doos overeenkomen met de gegevens op de sticker achterop de TV.

Betreffende garantie kunnen we zeggen dat u op elke aankoop van elektronica binnen de EU gewoon 2 jaar fabrieksgarantie heeft. Ook bij een buitelands model is dit dus het geval, we zullen gewoon proberen de TV te repareren. Wel is er bij een buitenlands model een piepklein risico: stel dat bij een reparatie het vereiste onderdeel niet in de Benelux voorradig is, maar alleen beschikbaar is in het land van herkomst: dan moet de TV inderdaad terug naar de markt waar de TV voor bestemd was. Dit komt gelukkig maar zeer zelden voor.

Hopelijk hebben we uw vragen hiermee naar tevredenheid kunnen beantwoorden.

Met vriendelijke groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Clemens123 schreef op zondag 29 september 2019 @ 16:31:
Dus geen idee of ze bv. in een demo modus of andere modus zaten die bv. oversatureerde...
Dat dus :)

Dan gaat het vergelijken moeilijk

Pagina: 1