Vraag

• Snelbinder
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-09 14:16
De batterij van mijn iPhone 8 ging nauwelijks enkele uren mee, dus ik heb hem kosteloos laten vervangen door Apple (1 week voor verloop van garantie). Via UPS heb ik de telefoon naar ze gestuurd en zojuist kreeg ik een mail dat ik morgen de telefoon weer ontvang. Alleen staat in de mail ook het volgende:

Serienummer van het oorspronkelijke product
oude serienummer

Serienummer van het vervangende product
ander serienummer

En ditzelfde voor de IMEI. Heeft iemand dit al eens meegemaakt? Waarom krijg ik een ander toestel bij een vervanging van de batterij? Is dit een refurbished toestel? Ik was juist heel erg zuinig op mijn oude toestel. :(

Alle reacties

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:13
Dat is een remanufactured toestel; nieuwe behuizing, nieuw scherm, nieuwe accu. Bijvoorbeeld het moederbord en de schroefjes kunnen wel opnieuw gebruikt zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Fuwor op 26-09-2019 19:48 ]

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:25
Apple kan inderdaad omwisselen voor een refurb. Dat kun je zien aan het modelnummer.
Look for “Model” and then read the model identifier next to that text, it will look something like “MN572LL/A”, the first character will let you know if the device is new, refurbished, replacement, or personalized:
M – Brand new device, meaning the device was purchased new
F – Refurbished device, meaning the device has been through refurbishing process
N – Replacement device, meaning the originally bought device was replaced by this model likely due to a service request
P – Personalized device with engraving, meaning the device was customized with an engraving on purchase

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dit doen ze voornamelijk als de reparatie te lang zou duren of er ook een ander probleem is vastgesteld en vervangen ze beter lijkt (misschien was je accu niet eens zo slecht, was er iets anders niet in de haak.). Je krijgt in principe dus een nagenoeg gloednieuw toestel, best relaxt.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Mijn ervaring met omruilen van Apple is dat je er alleen maar op vooruit zal gaan.

• UitgelogdeUser
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22-06-2021
Je kunt aan het serienummer zien of het Remanufactured is of een nieuwe. Zijn website's voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Snelbinder schreef op donderdag 26 september 2019 @ 19:44:
De batterij van mijn iPhone 8 ging nauwelijks enkele uren mee, dus ik heb hem kosteloos laten vervangen door Apple (1 week voor verloop van garantie). Via UPS heb ik de telefoon naar ze gestuurd en zojuist kreeg ik een mail dat ik morgen de telefoon weer ontvang. Alleen staat in de mail ook het volgende:

oude serienummer

ander serienummer

En ditzelfde voor de IMEI. Heeft iemand dit al eens meegemaakt? Waarom krijg ik een ander toestel bij een vervanging van de batterij? Is dit een refurbished toestel? Ik was juist heel erg zuinig op mijn oude toestel. :(
iPhone 8 die net 2j oud is, en nu batterij vervangen ?
Dan is er dus iets anders geconstateerd en krijg je een zgn re-manufactured toestel terug. die zijn in 99 van 100 gevallen gewoon nieuwstaat zonder retail-box, maar in platte verpakking met alleen toestel(indien jij ook alleen het toestel hebt ingeleverd)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Was Apple de verkoper, of heb je hem ergens anders gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:56
Snelbinder schreef op donderdag 26 september 2019 @ 19:44:

oude serienummer

ander serienummer

Bij Apple is Refurbished niet eng of erg. Bedrijven zoals Leapp hebben de term eigenlijk volledig verkracht. Zoals wardjj ook al zegt je krijgt een nagenoeg nieuwe iPhone die beter is getest dan een volledig nieuwe. Ik zou er persoonlijk erg blij mee zijn een week voor het verlopen van de garantie
Pagina: 1