[W10] On boot: Could not connect to all network drives

Pagina: 1
Acties:

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-10 17:27

Nibbz

Postmaster General

Topicstarter
Probleem (kuch.. uitdaging)
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/7kSTCY7LkWc/hqdefault.jpg*
Sinds dat ik een NAS in het netwerk heb zitten, en gebruik maak van Network drives, heb ik al het probleem dat windows niet goed met de shares kan verbinden.
9 van de 10 keer met het opstarten, kan hij geen verbinding maken met alle netwerk shares. Echter door de share te openen, werkt de share wel gewoon.
Echter alle applicaties kunnen niet bij de bestanden, als volgens windows, de share niet beschikbaar is.

Dus elke keer als alle projecten in Ableton lichtgrijs zijn (disabled), is het [This PC] -> en daar alle netwerk schijven dubbelklikken, om ze te verbinden.

Verdere uitleg:
De shares hebben rechten, en via windows connect ik dan ook met een bepaalde username, password combi. Deze combinatie is hetzelfde op het windows account (ooit in de hoop, hij wel gewoon goed connect).

Nu is er op internet veel over dit probleem te vinden.(voorbeeld: YouTube: How To Fix 'Could Not Reconnect All Network Drives' Error)
Aan oplossingen zijn er ook een aantal. Echter dan gaat het vaak over login scripts, die gedraaid worden bij het opstarten. Maar ik lees dus ook verhalen van gebruikers uit het Windows XP tijdperk, die ditzelfde probleem ook hebben.

Hoe kan dit nu in Windows 10 nog steeds een bug zijn?

Daarnaast ben ik benieuwd of er ook een oplossing is, die geen externe scripts vereisen. Maar om het zo op te zetten, dat ze wel allemaal connected zijn bij het opstarten. (i.c.m. permissies, want als je die eraf haalt, kan W10 er wel bij met booten).

(als ik een domain controller opzet op Freenas, en daarop een user aanmaak die netwerkdrives heeft.. connecten ze wel gewoon elke keer. Daarom vermoed ik iets met de permissies (alhoewel dat ook raar is, permissies zijn goed, middels een dubbelklik kom je wel gewoon op de share, zonder extra userinfo door te geven). Maar om nou een AD te draaien, om een probleem met netwerkshares op te lossen vind ik ook nogal overdreven :p

Hard/Software

Client: Windows10 64bit Professional (op zowel de 'hobby' pc, en de HTPC)
Server: Freenas 11.1

Wat ik al heb geprobeerd:
Username en wachtwoord op client pc's, hetzelfde maken als de username en wachtwoord binnen Freenas
Sign in with different credentials geprobeerd (zowel aan als uit, geen verschil).
AD opzetten, user in aanmaken + netwerkshares, werkt wel elke boot (op beide pc's)
Freenas geherinstalleerd, meermaals, geen resultaat.

* de afbeelding is ter illustratie

13:37