• Aviv1
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 04-02 22:08
Beste mensen,

In 2016 heb ik in Nederland een bachelor studie afgerond in computer science met een gemiddelde van 6,81. Daarna ben ik gaan werken maar wilde altijd nog een master doen, in het buitenland.

Kosten: $13k en minstens 1 jaarsalaris. Ga ik dat er ooit uithalen? Waarschijnlijk niet. Maar ik doe het ook niet voor het iets hogere salaris maar voor mijzelf.

Alleen een van de toelatingseisen is:
BA Transcripts with at least an 80% (3.0) GPA – an 88% is needed for the Research Track and Thesis options
Daarmee zit ik net onder de 3.0 GPA als je het omrekent. Balen!!

Het is natuurlijk mijn eigen schuld maar iedereen verdient een 2e kans :+ Voordat ik een slap verhaal stuur naar de administratief medewerker of ik misschien nog wel kans maak, wil ik graag jullie advies.

Ben ik totaal kansloos? Of gewoon poker-face en mij aanmelden? Graag jullie ervaring/tips/opinie!

Dank

[ Voor 33% gewijzigd door Aviv1 op 26-09-2019 19:14 ]

Let me share my screen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:29

drooger

Falen is ook een kunst.

Aviv1 schreef op donderdag 26 september 2019 @ 18:14:
Beste mensen,

In 2016 heb ik in Nederland een bachelor studie afgerond in computer science met een gemiddelde van 6,81. Daarna ben ik gaan werken maar wilde altijd nog een master doen, in het buitenland.

Kosten: $13k en minstens 1 jaarsalaris. Ga ik dat er ooit uithalen? Waarschijnlijk niet. Maar ik doe het ook niet voor het iets hogere salaris maar voor mijzelf.

Alleen een van de toelatingseisen is:

[...]

Daarmee zit ik net onder de 3.0 GPA als je het omrekent. Balen!!

Het is natuurlijk mijn eigen schuld maar iedereen verdient een 2e kans :+ Voordat ik een slap verhaal stuur naar de administratief medewerker of ik misschien nog wel kans maak, wil ik graag jullie advies.

Ben ik totaal kansloos? Of gewoon poker-face en mij aanmelden? Graag jullie ervaring/tips/opinie!

Dank
Heb je deze link ook gezien?
https://www.dub.uu.nl/nl/...isleidende-gpa-berekening

edit:
Dit was letterlijk het 2e resultaat bij de zoekmachine, misschien toch maar wat verder leren kijken dan enkel het 1e resultaat?

[ Voor 6% gewijzigd door drooger op 26-09-2019 19:48 ]

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

• Aviv1
drooger schreef op donderdag 26 september 2019 @ 19:44:
[...]

Heb je deze link ook gezien?
https://www.dub.uu.nl/nl/...isleidende-gpa-berekening

edit:
Dit was letterlijk het 2e resultaat bij de zoekmachine, misschien toch maar wat verder leren kijken dan enkel het 1e resultaat?
Dit heb ik zeker gezien en volgens de tabel zou ik met een 6.8 uitkomen op een 3.0 VS (GPA)

Op mijn diploma staat echter geen GPA maar een 6,81. Ik moet dus sowieso een Engelse kopie opvragen maar wie gaat de vertaling doen van NL naar GPA?

[ Voor 27% gewijzigd door Aviv1 op 26-09-2019 20:26 ]

• EvH
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:22

EvH

2,81 naar boven afronden? :+

• Aviv1
Ik denk niet dat een 2,8 een 3,0 wordt ;) Dat is natuurlijk al een gewogen gemiddelde.

• EvH
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:22

EvH

Afronden op hele getallen he :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aviv1
Dat betekent dat iemand met een 2.51 ook al een 3.0 heeft. Ik denk dat zo'n Uni juist de studenten willen weren die op 6jes leefden.. (zoals ik dus :+ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-06 23:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Assumtion is the mother of all fuckups. Navragen dus. In de link wordt het Nuffic al genoemd. Die kunnen officiele certificaten afgeven iirc. Kun je theoretisch dus gewoon aanvragen. Iig een belletje waard.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:01
Aviv1 schreef op donderdag 26 september 2019 @ 20:13:
[...]

Dit heb ik zeker gezien en volgens de tabel zou ik met een 6.8 uitkomen op een 3.0 VS (GPA)

Op mijn diploma staat echter geen GPA maar een 6,81. Ik moet dus sowieso een Engelse kopie opvragen maar wie gaat de vertaling doen van NL naar GPA?
Staat je GPA niet gewoon op je cijferlijst? Wat ik er nog van kan herinneren is dat je niet simpelweg getallen kan middelen, daar zat een hele berekening achter. Anders even navragen bij het opleidingsinstituut?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Aviv1
Widow schreef op donderdag 26 september 2019 @ 21:26:
[...]

Staat je GPA niet gewoon op je cijferlijst? Wat ik er nog van kan herinneren is dat je niet simpelweg getallen kan middelen, daar zat een hele berekening achter. Anders even navragen bij het opleidingsinstituut?
GPA staat niet op de lijst, nee.. Je zou zeggen dat als er een hele berekening achter zit de UU niet zo'n look-up tabel online kwakt?

Anoniem: 616620

.

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 616620 op 22-01-2020 23:22 ]

• Aviv1
Anoniem: 616620 schreef op donderdag 26 september 2019 @ 22:04:
Misschien een niet zo relevante vraag, maar je stelt het volgende:

[...]

Waarom denk je dat bedrag zich niet zal terugbetalen als je eenmaal een master hebt? En waarom zou je dan alsnog een master doen? Ik snap dat het prettig kan zijn om kennis op te doen maar het lijkt mij dat je dit ook middels je werk doet.
Nee, ik zeg zelfs mijn baan op om deze studie te gaan doen. Maar ik heb nog even tijd om na te denken ;)

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:29

drooger

Falen is ook een kunst.

Aviv1 schreef op donderdag 26 september 2019 @ 20:13:
[...]

De organisatie die daarvoor vertrouwd wordt vanuit je beoogde universiteit.
Niet elk land accepteert zomaar hetgeen Nuffic zegt.

Ik weet dat voor bijv. Nieuw-Zeeland je een assessment nodig hebt van QRS mits de opleiding en/of universiteit niet op een voor hun bekend/vertrouwd lijstje voorkomt.

En stel jouw universiteit zou wel op zo'n lijstje voorkomen, dan nog kan het geen kwaad om zo proberen een goede GPA conversie te krijgen. Hooguit kost het je wat geld, maar dat valt in het niet bij de rest van de bedragen.

Bijv.
The Detailed Evaluation Report
This report, in addition to the General Evaluation Report, provides Institution attended profile and status, the program and length of study, dates of attendance, degree(s) received, list of subject-by-subject, semester units equivalency (credits for secondary/high school), individual grade conversion into U.S. grade system A, B, C, D, F and calculation of an overall Grade Point Average (G.P.A.) and placement recommendations.
Bron: http://www.aerc-eval.com/services/evaluation/

Waarom kies je overigens geen master uit een land met lager/geen collegegeld?

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:07
In plaats van Tweakers te vragen zonder te vertellen om welke universiteit/land het gaat, heb je de universiteit zelf al eens benaderd met de vraag of er alternatieven zijn voor een 3.0 GPA (denk bijvoorbeeld een summer course om je te bewijzen)

Het idee dat een 6 een 2.0 GPA en een 6.5 een 3.0 GPA van het artikel/nuffic is echter ook wel naïef. Dat is Nederlands rijk rekenen. Ik heb zelf een Amerikaanse batchelor en gevoelsmatig klopt het niet dat iemand met een 3.0 gpa in Nederland een 6,5 zou hebben

Wat vaak minstens zo belangrijk is als gpa is waar je je batchelor gehaald hebt en hoe die school zich verhoudt tot waar je wilt studeren.

Ze zeggen eigenlijk dat als je bij een school die net zo goed is als wij zijn een 7 haalt, dan is een master haalbaar. Als je met een mager 6je net je bachelor haalt denken wij dat je je master wel erg moeilijk word. Als jij een master van MIT wilt, dan heb je minder kans. Als jij een master wilt van een school die niet top 5 in de VS is dan kan je in argumenteren dat jou cijfers echt serieus genomen moet worden omdat jouw universiteit equivalent is aan wat zij vragen (maar onderschat Amerikaanse universiteiten niet).

[ Voor 75% gewijzigd door Batavia op 27-09-2019 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterT13
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-01 09:33
Een masteraanmelding blijft altijd een zwarte doos, helaas. Toen ik aanmelding deed voor mijn buitenlandse, Europese Universiteit, werd niet elk GPA van elke universiteit gelijk behandeld. Er is een puntensysteem gebaseerd op ervaringen uit het verleden en rankings. Aangezien in de US rankings (onterecht) heilig zijn, zal er daar nog meer de nadruk op liggen. De eis van 3.0 GPA is onzin, en ik zou me gewoon aanmelden. Hetzelfde geld voor voorkennis. Het systeem is in de US heel Anders, waardoor men voor de master bijna geen voorkennis nodig heeft. Er wordt er van uitgegaan dat je dit zelf wel Kan bijspijkeren.

Daarnaast is het niet dat ze geen tweede kans willen geven. Er zijn X aanmeldingen en er zijn naar Y plekken. Dit betekent dat er X-Y mensen afgewezen moeten worden. Dit betekent dat de mensen die de meeste inzet hebben getoond worden aangekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:46
Maar kan je dan niet beter kijken naar een andere universiteit als je niet toegelaten wordt? Ga zelf eens na wat de toegevoegde waarde is van de master die je wilt gaan volgen aan x universiteit.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Pagina: 1