Beste mede Tweakers.
Ik ben momenteel bezig met het samenstellen van een nieuwe gaming desktop en zou simpelweg jullie mening willen horen omtrent mijn voorlopige (to-be) build
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Uitsluitend gamen, liefst op 1440P / QHD. Daar ik voornamelijk FPS (Battlefield, COD, ...) speel zou ik willen gaan voor een systeem dat 120 FPS kan halen op high settings (Ultra gaat moeilijk zijn voor mijn budget)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget zou maximimaal 1200 a 1300 euro mogen kosten, exclusief monitor
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Daar mijn vorige build reeds 7 jaar oud is, is er niet echt iets dat ik kan overnemen naar mijn nieuw systeem (ik ga zien of ik nog iets kan krijgen voor DDR3 geheugen en een GTX 970 maar vermoed dat dit niet veel extra cash zal opbengen). Het enige wat ik zou behouden zijn mijn huidige opslagcomponenten:
- 59GB Crucial C300-CTFDDAC064MAG
- 119GB Samsung SSD 850 PRO 128GB
- 931GB SAMSUNG HD103SJ
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb geen bepaalde eisen an sich:
Zoals eerder vermeld zou ik graag rond de 120FPS halen bij het spelen van First Person Shooters. Gezien mijn budget (heb al wat opzoekingswerk verricht) zou dit niet mogelijk zijn op Ultra instellingen op 1440P maar zou dit toch (min of meer) haalbaar moeten zijn op High instellingen.
RGB is absoluut geen must: dit kom doorgaans duurder uit en ik hoef geen kleurenpalet in mijn desktop
Ga je overklokken?
OC'en is zeker geen must (heb hier weinig kaas van gegeten) maar elke input / suggestie is meer dan welkom
Wat verwacht je van ons?
* Advies over de door mij geselecteerde componenten
* Advies over een goede PCE Wifi kaart (zit in de componenten lijst maar is misschien wat overkill)
Overzicht - Componenten
* Zoals reeds gezegd zou ik mijn opslagcomponenten willen behouden:
- 931GB SAMSUNG HD103SJ
Alle aan te kopen componenten staan hieronder opgelijst
Ik mag wegens vakantiedagen regeling met nieuwe werkgever (lang verhaal) voor 1200 EUR aan pc onderdelen bestellen maar dit moet via coolblue, dus ik moet nog eens bekijken welke componenten ik waar kan aankopen om deze build aan zo weinig mogelijk geld te bekomen (Ryzen 5 3600 is 230 EUR op coolblue daar waar ie op andere websites zelfs sub 200 is) maar advies hierover mag ook altijd natuurlijk
Alvast bedankt!!
Ik ben momenteel bezig met het samenstellen van een nieuwe gaming desktop en zou simpelweg jullie mening willen horen omtrent mijn voorlopige (to-be) build
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Uitsluitend gamen, liefst op 1440P / QHD. Daar ik voornamelijk FPS (Battlefield, COD, ...) speel zou ik willen gaan voor een systeem dat 120 FPS kan halen op high settings (Ultra gaat moeilijk zijn voor mijn budget)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget zou maximimaal 1200 a 1300 euro mogen kosten, exclusief monitor
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Daar mijn vorige build reeds 7 jaar oud is, is er niet echt iets dat ik kan overnemen naar mijn nieuw systeem (ik ga zien of ik nog iets kan krijgen voor DDR3 geheugen en een GTX 970 maar vermoed dat dit niet veel extra cash zal opbengen). Het enige wat ik zou behouden zijn mijn huidige opslagcomponenten:
- 931GB SAMSUNG HD103SJ
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb geen bepaalde eisen an sich:
Zoals eerder vermeld zou ik graag rond de 120FPS halen bij het spelen van First Person Shooters. Gezien mijn budget (heb al wat opzoekingswerk verricht) zou dit niet mogelijk zijn op Ultra instellingen op 1440P maar zou dit toch (min of meer) haalbaar moeten zijn op High instellingen.
RGB is absoluut geen must: dit kom doorgaans duurder uit en ik hoef geen kleurenpalet in mijn desktop
Ga je overklokken?
OC'en is zeker geen must (heb hier weinig kaas van gegeten) maar elke input / suggestie is meer dan welkom
Wat verwacht je van ons?
* Advies over de door mij geselecteerde componenten
* Advies over een goede PCE Wifi kaart (zit in de componenten lijst maar is misschien wat overkill)
Overzicht - Componenten
* Zoals reeds gezegd zou ik mijn opslagcomponenten willen behouden:
- 931GB SAMSUNG HD103SJ
Alle aan te kopen componenten staan hieronder opgelijst
Ik mag wegens vakantiedagen regeling met nieuwe werkgever (lang verhaal) voor 1200 EUR aan pc onderdelen bestellen maar dit moet via coolblue, dus ik moet nog eens bekijken welke componenten ik waar kan aankopen om deze build aan zo weinig mogelijk geld te bekomen (Ryzen 5 3600 is 230 EUR op coolblue daar waar ie op andere websites zelfs sub 200 is) maar advies hierover mag ook altijd natuurlijk
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 195,- | € 195,- |
1 | Moederborden | MSI B450 Tomahawk MAX | € 108,50 | € 108,50 |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 2070 Gaming OC | € 499,90 | € 499,90 |
1 | Behuizingen | NZXT H510i Zwart/Wit | € 105,90 | € 105,90 |
1 | Netwerkadapters | Asus PCE-AC68 | € 63,48 | € 63,48 |
1 | Monitoren | LG UltraGear 27GL850 Zwart | € 492,49 | € 492,49 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 88,90 | € 88,90 |
1 | Voedingen | Cooler Master MWE Gold 750 Full Modular | € 79,90 | € 79,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.634,07 |
Alvast bedankt!!