Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen
Dit zou in ieder geval kunnen met de bewegingssensors van Hue (bij Bol nu 3 voor de prijs van 2).
In de sensor zit een lichtgevoeligheidssensor waardoor deze de avonds wel ‘triggert’ (en na een zelf in te stellen periode van geen beweging weer uit gaat) en overdag niet.
De lichtgevoeligheid kan je ook nog zelf instellen.
In de sensor zit een lichtgevoeligheidssensor waardoor deze de avonds wel ‘triggert’ (en na een zelf in te stellen periode van geen beweging weer uit gaat) en overdag niet.
De lichtgevoeligheid kan je ook nog zelf instellen.
In Hue labs staat ook iets wat je misschien kan gebruiken.
https://labs.meethue.com/...bs/feel-better-with-light
https://labs.meethue.com/...bs/feel-better-with-light
mmn, ik heb geen motion sensor, puur omdat ik alleen gebruik maak van Hue in 1 ruimte waar ik mij in de avonden voornamelijk bevind.
Het zou dus een uitkomst zijn om in hue labs een routine op basis van locatie te kunnen triggeren. Wat ik uit jullie reacties begrijp is dat op dit moment nog niet mogelijk met de Hue app. Wellicht dat andere apps hierin een uitkomst bieden?
Het zou dus een uitkomst zijn om in hue labs een routine op basis van locatie te kunnen triggeren. Wat ik uit jullie reacties begrijp is dat op dit moment nog niet mogelijk met de Hue app. Wellicht dat andere apps hierin een uitkomst bieden?
Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen
Motion sensor is niet noodzakelijk. Je hebt verschillende opties. Waarvan uiteraard 1 met de sensor.
Je kunt in de app Olisto - die te koppelen valt met Hue - routines aanmaken o.b.v. locatie. Die routines kunnen uitgebreid zijn. In theorie kun je daar best wat mee bouwen dat aan je voorwaarden voldoet.
Echter gebruik ik die zelf i.c.m. KaKu en ben ik niet echt tevreden over hoe consequent dit schakelt. Ik vermoed dat dat ligt aan het opvragen en doorgeven van de locatie van mijn telefoon aan de app.
Overigens heb ik één routine die checkt of zowel mijn vriendin als ik zelf thuis zijn en die werkt feitelijk nooit. Blijkbaar is altijd wel één van beide telefoons niet in staat om de goede gegevens door te geven.
Dus met Olisto kun je in theorie heel wat, maar in de praktijk valt het tegen.
Echter gebruik ik die zelf i.c.m. KaKu en ben ik niet echt tevreden over hoe consequent dit schakelt. Ik vermoed dat dat ligt aan het opvragen en doorgeven van de locatie van mijn telefoon aan de app.
Overigens heb ik één routine die checkt of zowel mijn vriendin als ik zelf thuis zijn en die werkt feitelijk nooit. Blijkbaar is altijd wel één van beide telefoons niet in staat om de goede gegevens door te geven.
Dus met Olisto kun je in theorie heel wat, maar in de praktijk valt het tegen.
Hier zou een handtekening kunnen staan.
Pagina: 1