Chromecast (in versteker) hapert zodra TV uit is.

Pagina: 1
Acties:

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 00:55
Beste tweakers.

Ik zit hier al een tijd met een raar probleem, waar ik niet uit kom.

Ik heb een Pioneer VSX LX53 versterker met daarin een Chromecast 3th Gen.
pricewatch: Pioneer VSX-LX53 (Zwart)
En deze versterker zit aangesloten op een Sony KD 55X8505C televisie.
pricewatch: Sony Bravia KD-55X8505C Zwart

Zoda ik mijn versterker en TV aan heb staan en iets cast naar de Chromecast, Is er niks aan de hand en werkt alles snel en vloeiend (zonder haperingen).
Zet ik echter mijn TV uit en cast dan iets, dan hapert het echt continue.

Ik wil graag muziek via Youtube en Spotify afspelen via mijn Chromecast, maar dan uiteraard zonder dat de TV aan hoeft te staan. Heeft iemand hier een verklaring voor? Ik ben me rot aan het zoeken, maar kan echt niks of niemand vinden met een soortgelijk probleem.

Het ligt dus sowieso aan de combi van TV en versterker, maar wat het precies is.....sla mij maar dood.
Ik hoop dat iemand dé oplossing weet.

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 19:59

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Wordt de Chromecast gevoed vanuit de versterker of via een losse adapter? Mogelijk gaat het voltage op een poort omlaag zodra de versterker geen videosignaal hoeft door te geven?

Een Chromecast hoor in principe altijd te kunnen draaien, zelfs zonder tv aangesloten.. ik heb hier een tijdje een chromecast enkel op een audio-out adapter aangesloten gehad en dat werkte ook prima.

Eerst even die versterker uitsluiten!

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Michael Knight schreef op donderdag 26 september 2019 @ 21:53:
Wordt de Chromecast gevoed vanuit de versterker of via een losse adapter? Mogelijk gaat het voltage op een poort omlaag zodra de versterker geen videosignaal hoeft door te geven?

Een Chromecast hoor in principe altijd te kunnen draaien, zelfs zonder tv aangesloten.. ik heb hier een tijdje een chromecast enkel op een audio-out adapter aangesloten gehad en dat werkte ook prima.

Eerst even die versterker uitsluiten!
Nee hij staat gewoon aangesloten op een wandcontactdoos. Het lijkt er dus eerder op dat zodra de tv uit gaat. De versterker iets anders doet met het signaal ofzo en daardoor hapert. Echt geen flauw idee wat het dan is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 14:14
Het lijkt me dat je chromecast dit niet helemaal begrijpt. Ze verkopen immers ook de pricewatch: Google Chromecast Audio Zwart die op dergelijke oplossingen gericht is, en dus zullen ze hier niet heel fanatiek in willen meewerken ben ik bang.

Wat gebeurt er als je de HDMI van je tv naar je versterker eruit trekt? Misschien gaat het mis omdat je chromecast via je versterker je tv probeert te bereiken, maar die reageert niet. Als die niet aangesloten zit, is die optie er uberhaupt niet en gaat je versterker dat zeer waarschijnlijk niet eens proberen.

iRacing Profiel

• Wachten...
kroegtijger schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 19:01:
Het lijkt me dat je chromecast dit niet helemaal begrijpt. Ze verkopen immers ook de pricewatch: Google Chromecast Audio Zwart die op dergelijke oplossingen gericht is, en dus zullen ze hier niet heel fanatiek in willen meewerken ben ik bang.

Wat gebeurt er als je de HDMI van je tv naar je versterker eruit trekt? Misschien gaat het mis omdat je chromecast via je versterker je tv probeert te bereiken, maar die reageert niet. Als die niet aangesloten zit, is die optie er uberhaupt niet en gaat je versterker dat zeer waarschijnlijk niet eens proberen.
Ik zal het eens proberen.

Ik heb overigens sinds gisteren een nieuwe versterker
Marantz nr1607 en nog steeds hetzelfde probleem.

Ik zou alleen eigenlijk niet weten wat hier niet aan zou moeten werken. De chromecast geeft signaal door aan de versterker ongeacht de tv aan of uit staat. Dus wat veranderd er effectief aan de versterker dat de chromecast hapert, zodra de tv uit is? Het is voor mij echt een groot raadsel, zeker omdat ik ook mensen hoor waar het wel bij werkt!

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:47
HDMI is twee-richting verkeer. Je Chromecast wil namelijk weten wat voor resolutie je tv aan kan zodat die daar het juiste signaal heen kan sturen.
Je versterker stuurt dat door en onderschept zelf de audio-signalen, maar zodra de tv uit gaat is er dus ineens wel wat veranderd.

Ik heb zelf geen Chromecast, maar een AppleTV, en herken wel dat het geluid even hapert zodra ik de tv uit zet. Het stabiliseert zich echter vrij snel weer en dan is er niks meer aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Vloris schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 16:38:
HDMI is twee-richting verkeer. Je Chromecast wil namelijk weten wat voor resolutie je tv aan kan zodat die daar het juiste signaal heen kan sturen.
Je versterker stuurt dat door en onderschept zelf de audio-signalen, maar zodra de tv uit gaat is er dus ineens wel wat veranderd.

Ik heb zelf geen Chromecast, maar een AppleTV, en herken wel dat het geluid even hapert zodra ik de tv uit zet. Het stabiliseert zich echter vrij snel weer en dan is er niks meer aan de hand.
Bedankt voor je reactie. Het klinkt logisch en lijkt ook iets in die richting te zijn. Echter zou je dan verwachten dan het dan inderdaad even hapert, maar vervolgens wel gewoon goed door loopt. Dat is dus in de geval niet aan de orde. Het blijft maar haperen helaas!

Pagina: 1