• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 04:19
Wil even een schrik momentje delen. Mijn 2de PC begint zojuist spontaan flink te roken, gelukkig ben ik in dezelfde kamer en zet ik het stekkerblok meteen uit. Na het ontkoppelen de (stoffige) kast opengemaakt en de boosdoener is de SATA aansluiting. Erg eng idee, kabel is flink gesmolten en het lijkt erop dat ik een brandje heb voorkomen door er tijdig bij te zijn? Of loop ik nu te hard van stapel? Had ook `s nachts kunnen gebeuren..

Durft iemand te vertellen of dit een duidelijk signaal is om de voeding en/of gehele PC verder niet meer te vertrouwen? Ligt het aan slecht onderhoud (lees=laten verstoffen) of slechte bekabeling?

Afbeeldingslocatie: https://image.prntscr.com/image/NSC9PahiRdiyg0ScTiYseg.png
Afbeeldingslocatie: https://image.prntscr.com/image/_rd4YxeCSYW8dgKMHKgmvw.png
Afbeeldingslocatie: https://image.prntscr.com/image/miI_Km6DQ2OrxMuVR998Aw.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-09 16:28

Kek

3flix

el cheapo sata power connector?

zal niet direct de voeding zijn (behalve dat deze de kortsluiting wel toeliet..)

dit had inderdaad wel goed af kunnen fikken denk ik..

[ Voor 32% gewijzigd door Kek op 26-09-2019 16:44 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Lijkt me eigenlijk een kwestie van een slecht contact in die connector. Hoeft niet aan de voeding zelf te liggen, maar die zou ik toch niet meer gebruiken met deze schade (en het feit dat ie nu ook een opdonder heeft gehad).

Zou ook een slecht contact in de drive kunnen zijn geweest. Stof is denk ik niet de oorzaak.

• JohnnyDon
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 17:45
Als je de kans hebt moet je ook even kijken of de rest van je hardware het nog doet, dus geen kortsluiting heeft gehad etc.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08:01
Welk merk en type voeding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Welke voeding hebben we het over?

Ik zie namelijk ook zwarte voedingskabels. Dat zou betekenen dat je een molex naar sata verloopje gebruikt en bij die dingen die er zo uitzien is dit helaas normaal. En ja dan kan betekenen dat je huis afbrand als je er niet bij bent en de PC aan staat.

[ Voor 17% gewijzigd door -The_Mask- op 26-09-2019 16:58 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Simkin

• Simkin
-The_Mask- schreef op donderdag 26 september 2019 @ 16:57:

Ik zie namelijk ook zwarte voedingskabels. Dat zou betekenen dat je een molex naar sata verloopje gebruikt en bij die dingen die er zo uitzien is dit helaas normaal. En ja dan kan betekenen dat je huis afbrand als je er niet bij bent en de PC aan staat.
Spot-on mbt tot gebruik van verloopstuk. Dat ga ik dus nooit meer gebruiken..
Afbeeldingslocatie: https://image.prntscr.com/image/0X108ssYSVeWvxZvAV5bPw.png

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

-The_Mask- schreef op donderdag 26 september 2019 @ 16:57:

ik zie als gelinkt product inderdaad zo'n verloopje. is jou ervaring dat die inderdaad dit vaker veroorzaken ?

in mijn server (16 hd's) zitten er ook een aantal.... is daar iets beters voor te krijgen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik kan me iets herinneren over slechte kwaliteit verloop kabels, geen idee of dat op tweakers was. Waren van een dubieus

komt vaker vor

https://forums.unraid.net...melting-sata-power-cable/

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ra Ra, dit verloop staat ook gelinkt pricewatch: Supermicro Sata / MOLEX

@Ray Beter koop je een voeding met voldoende aansluitmogelijkheden/kabels.

6 Sata-aansluitingen kan dus onvoldoende zijn

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08:01
Ah, een verloopje.Ja, dan kan je dit soort dingen verwachten. Heb je zoveel sata apparaten in de behuizing dat je tekort hebt aan de 9x sata die de voeding heeft?
Ray schreef op donderdag 26 september 2019 @ 17:03:
in mijn server (16 hd's) zitten er ook een aantal.... is daar iets beters voor te krijgen ?
Voor sommige modulaire voedingen (oa die van Corsair) kan je extra sata kabels kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ray

Ray

@Hackus ik heb in totaal 18 sata poorten dus dat is toch wel een aantal. Ik ken geen enkele voeding die dat zonder verloopjes of splitters (zitten er ook in....) aan kan

@Uszka ik heb inderdaad een modulaire voeding. wel wat ouder al weer. kan eens kijken of ik ipv de molex kabels er extra sata bij kan krijgen

er ligt al wel een poosje een nieuwere corsair klaar, die heeft ook deze beperking trouwens.
of er moeten kabels zijn zodat ik de pc express in kan zetten voor sata

@Simkin niet bedoeld als topic kaap trouwens. maar zeker bedankt voor de heads up!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ray schreef op donderdag 26 september 2019 @ 17:03:
[...]

ik zie als gelinkt product inderdaad zo'n verloopje. is jou ervaring dat die inderdaad dit vaker veroorzaken ?
Ja bij die er zo uitzien is dit normaal.
Vast wel maar daar is heel wat meer info voor nodig en een eigen topic. Eventueel kun je mensen ook taggen via het apenstaartje, dus zo @Ray
Had ik gedaan, zelfde uiterlijk zo te zien.
@Ray Beter koop je een voeding met voldoende aansluitmogelijkheden/kabels.

6 Sata-aansluitingen kan dus onvoldoende zijn
Of je koopt gewoon de juiste modulaire kabels.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@-The_Mask- dat staat ook in mijn bericht. 'aansluitmogelijkheden/kabels'

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Uszka schreef op donderdag 26 september 2019 @ 17:13:

[...]

Voor sommige modulaire voedingen (oa die van Corsair) kan je extra sata kabels kopen.
ik heb hier dus nu al een poos naar gezocht maar kan helaas niets vinden. ik heb een ax860 nog staan die 5 outputs heeft voor HD's etc. Ik heb er twee kabels bij met 4 sata connectors. Ik zou er dus drie van bij willen hebben.
https://www.hardwarewebwi...nectors-type-3-700mm.html

of gewoon een extra setje bij mijn scythe (stronger 500) zou ook prima zijn
https://www.pc-experience...ews/Scythe11/scythe.4.jpg

ook heb ik me suf gezocht naar wel goede verloopje en / of splitters maar kom daar ook totaal niet verder mee

@Verwijderd moet ik daar nu een topic voor aanmaken ? ik zoek dus originele kabels (en heb al direct contact met fabrikant en resellers opgenomen) of goede verloopjes
psu met voldoende power en opties heb ik in feite al (dubbel) de scythe loopt al bijna 10 jaar mee nu en daarom staat de corsair al een paar jaar.... klaar mocht hij er mee stoppen

[ Voor 38% gewijzigd door Ray op 29-09-2019 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactic
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09-09 15:49

Intergalactic

Testlab Coördinator & Moderator Harde Waren

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

Ray schreef op zondag 29 september 2019 @ 16:05:
[...]

ik heb hier dus nu al een poos naar gezocht maar kan helaas niets vinden. ik heb een ax860 nog staan die 5 outputs heeft voor HD's etc. Ik heb er twee kabels bij met 4 sata connectors. Ik zou er dus drie van bij willen hebben.
https://www.hardwarewebwi...nectors-type-3-700mm.html

of gewoon een extra setje bij mijn scythe (stronger 500) zou ook prima zijn
https://www.pc-experience...ews/Scythe11/scythe.4.jpg

ook heb ik me suf gezocht naar wel goede verloopje en / of splitters maar kom daar ook totaal niet verder mee

@Verwijderd moet ik daar nu een topic voor aanmaken ? ik zoek dus originele kabels (en heb al direct contact met fabrikant en resellers opgenomen) of goede verloopjes
psu met voldoende power en opties heb ik in feite al (dubbel) de scythe loopt al bijna 10 jaar mee nu en daarom staat de corsair al een paar jaar.... klaar mocht hij er mee stoppen
Ja, topic kapen doen we niet aan.
Dus graag een eigen topic maken.

𝙸𝚗 𝚜𝚙𝚊𝚌𝚎 𝚗𝚘 𝚘𝚗𝚎 𝚌𝚊𝚗 𝚑𝚎𝚊𝚛 𝚢𝚘𝚞 𝚜𝚌𝚛𝚎𝚊𝚖 | Tweakers Discord | Stats.fm | Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey_RTLX
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 09-09 09:00
Misschien een goede modulaire voeding halen en kijken of je dan extra sata kabels kan kopen ipv adapters, kost wat meer maar heb je geen gevaar van de verloopjes.

Joey van der Houven

Pagina: 1