Delen met One Drive link onveilig?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• ElineK
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-08 19:00
Mijn vereniging wil alles in de cloud zetten, en wel bij One Drive van Microsoft. Nu heeft de secretaris een account aangemaakt waar alles in staat en het deel dat voor mij bedoeld is, heeft hij met mij gedeeld. Dit delen gebeurt met 1 enkele link, ik klik die aan zonder het invoeren van wat dan ook (ook niet aangemeld bij Microsoft), en zie alle gegevens van de leden. Dit lijkt mij niet bepaald veilig, de link is dan wel vrij lang en lijkt onvoorspelbaar, maar het lijkt mij dat kwaadwillende de link wel kunnen achterhalen, of zie ik nu beren op de weg?
...

One Drive - Windows 10
...

Gezocht bij Microsoft
...

Alle reacties

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:50
Zakelijk Office 365 One Drive is veilig, mits het goed is ingericht.

Klinkt nu dat het op een persoonlijke one drive heeft en op een open share heeft staan.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 15:38

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Als die link gevuld is met random data die van de buitenkant niet te gokken is (en het willekeurige deel is zeker een karakter of 10-15), dan ja is dit wel degelijk behoorlijk veilig voor zolang die link niet uitlekt. Volgens mij geldt dat wel voor OneDrive links voor zover ik gezien heb.

Maar volgens mij kun je tegenwoordig bij OneDrive link sharing ook nog een extra wachtwoord instellen. Dan heb je zowel de link als het wachtwoord nodig en dan zit je helemaal safe lijkt me :) Misschien dat je ook nog kunt sharen met een specifiek Microsoft-account (lees: jouw account), dat zou ook een veilige optie kunnen zijn.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qtDshYl4gDjQIbXOLymKN3ON/full.png

Dit is zakelijk de one-drive, maar ik vermoed dat het prive niet heel erg anders werkt.
Zou inderdaad de secretaris vragen om nooit de eerste optie te kiezen. De tweede is 'mijn organisatie' en dat zal voor jullie ook niet perse werken, dus zou voor de laatste optie kiezen en toegang afschermen per persoon.

De link is ongeveer zo:

https://xxx.yyy/:i:/g/per...yQ?email=EMAILID&e=lnnclF

[ Voor 14% gewijzigd door Paitor op 26-09-2019 14:26 ]

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele