Politie start proef met chatbot Wout

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Koozza
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-10 17:03

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
geek: Politie start proef met chatbot Wout

@TijsZonderH

Mag het alsjeblieft gewoon "politie" zijn i.p.v. popo? Ik verwacht toch echt wel hogere kwaliteit van tweakers dan straattaal...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mortum
  • Registratie: December 2011
  • Nu online

Mortum

Moderator Discord / TFV & AWM

Prutser!

Ik vind hem persoonlijk juist wel onwijs leuk geschreven, tenslotte is "Wout" ook straattaal dit artikel maakt juist gebruik van alle algemene straattermen om juist de knipoog extra te accentueren van de naam van de bot.

Meer 𝕄𝔼𝕌𝕂, Meer beter! Foto-, Laser- en Livestreamnerd Strava Hevy Tweakers Discord

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Normaal gesproken zou ik het met je eens zijn, maar er staan wel meer synoniemen voor politie in, dat is juist de grap.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

gendarmerie vermelden is ook best apart. Politie behoort niet tot defensie(het leger) Gendarmerie is meer overeenkomstig met Koninklijke Marechaussee.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Verwijderd

.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2019 13:58 ]

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-10 13:26

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Vind de reacties wel wat overdreven voor een .geek eigenlijk, daarin schrijven we altijd een stuk losser en ludieker. Als de politie zelf een grap maakt door z'n eigen chatbot Wout te noemen vind ik dat ik ook wel wat synoniemen mag rondstrooien :) Of je dat grappig vindt is natuurlijk een tweede, maar het heeft in ieder geval niks met respectloosheid of zo te maken.

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:05

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Zoals ik al reageerde onder het bericht:

Wat een serieusheid hier in de reacties. Ja, het haalt het niveau van het FD niet. Maar een beetje humor af en toe moet kunnen. En nee, je kunt het niet zo doen dat iedereen erom kan lachen, want iedereen heeft een ander gevoel voor humor. Maar om dan gelijk de hooivorken erbij te pakken, dat is dan wel weer jammer. Als het nou elk nieuwsbericht raak zou zijn, oke, maar kom op mensen :D.

Cunning linguist.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:02

Qwerty-273

Meukposter

@Verwijderd @WoutF @Verwijderd @politieman @Politiepet *gniffel* (kon het niet laten)!

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online

Try SCE to Aux

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Bart ® schreef op donderdag 26 september 2019 @ 14:01:
Zoals ik al reageerde onder het bericht:

Wat een serieusheid hier in de reacties. Ja, het haalt het niveau van het FD niet. Maar een beetje humor af en toe moet kunnen. En nee, je kunt het niet zo doen dat iedereen erom kan lachen, want iedereen heeft een ander gevoel voor humor. Maar om dan gelijk de hooivorken erbij te pakken, dat is dan wel weer jammer. Als het nou elk nieuwsbericht raak zou zijn, oke, maar kom op mensen :D.
Hier in dit topic valt het wel mee toch? alleen de topicstarter stoort zich eraan
(nee, heb het artikel en de reacties zelf niet gelezen).

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

TijsZonderH schreef op donderdag 26 september 2019 @ 14:00:
Vind de reacties wel wat overdreven voor een .geek eigenlijk, daarin schrijven we altijd een stuk losser en ludieker. Als de politie zelf een grap maakt door z'n eigen chatbot Wout te noemen vind ik dat ik ook wel wat synoniemen mag rondstrooien :) Of je dat grappig vindt is natuurlijk een tweede, maar het heeft in ieder geval niks met respectloosheid of zo te maken.
Ik denk dat het hem niet zozeer om gebrek aan respect gaat, maar meer om taalverloedering.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

kan de grappige namen wel begrijpen, maar Gendarmerie heeft niets met politie te maken :+

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• TwistedMindNL
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Ik heb gewoon genoten van de post, respect voor de politie ben ik het mee eens, en het is al keurig gecorrigeerd naar een ander synoniem, dikke prima

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Gunner schreef op donderdag 26 september 2019 @ 14:04:
[...]

Hier in dit topic valt het wel mee toch? alleen de topicstarter stoort zich eraan
(nee, heb het artikel en de reacties zelf niet gelezen).
Ik postte mijn reactie onder het artikel ;).

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koozza

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2019 @ 14:04:
[...]

Ik denk dat het hem niet zozeer om gebrek aan respect gaat, maar meer om taalverloedering.
Dit :) Verder staat de hooivork gewoon in de schuur, alleen vind ik (persoonlijk) het jammer dat FP artikelen op deze manier geschreven worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TijsZonderH

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Wat is er taalverloederend aan als je veel synoniemen gebruikt? Dat is in ieder geval wat creatiever dan telkens 'de politie, de politie, de politie, de politie' schrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

TijsZonderH schreef op donderdag 26 september 2019 @ 14:18:
Wat is er taalverloederend aan als je veel synoniemen gebruikt? Dat is in ieder geval wat creatiever dan telkens 'de politie, de politie, de politie, de politie' schrijven.
Niks mis met synoniemen, popo is gewoon een "taalverloederend" woord en past niet op een site als Tweakers.net. Daarnaast valt het IMO in een andere categorie als wout, smeris en platte petten etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koozza

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
Ik begrijp het standpunt van creatiever schrijven, maar volgens mij staan Popo, Juten, Wouten, etc niet in de dikke vandale. Dus is het taalverloederend?

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10 16:38
Koozza schreef op donderdag 26 september 2019 @ 14:23:
Ik begrijp het standpunt van creatiever schrijven, maar volgens mij staan Popo, Juten, Wouten, etc niet in de dikke vandale. Dus is het taalverloederend?
https://woordenlijst.org/#/?q=popo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

De gratis versie is niet compleet. Popo staat er inderdaad niet in, maar wouten bijvoorbeeld wel:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2F6LpIk.png

Ik vind het maar drukte om niets. En popo is er ondertussen volgens mij ook uitgehaald?

• Koozza

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
Gropah schreef op donderdag 26 september 2019 @ 14:29:
En popo is er ondertussen volgens mij ook uitgehaald?
Klopt :) Wordt ook gewaardeerd! Topic was alleen van toen het er nog in stond ;)

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-10 05:02
Ik denk eerlijk gezegd dat als een politieagent dit artikel zou lezen, hij/zij er geen moeite mee zou hebben met alle synoniemen en het gebruik van het woord popo.
Als het ècht zo'n probleem zou zijn, had de politie zelf de app niet Wout genoemd. Vind het leuk gevonden, zolang de belangrijke communicatie tussen burger en politie er niet door wordt verstoord. Denk je dat gevangenispersoneel zich geschoffeerd voelt als een gevangene het woord bajes of nor gebruikt?

En omdat het niet in de Van Dale staat, is iets taalverloederend? Dan krijg je een probleem met vrijwel al het dialect.

[ Voor 11% gewijzigd door Maarten_E op 26-09-2019 14:36 ]

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2019 @ 14:23:
[...]

Niks mis met synoniemen, popo is gewoon een "taalverloederend" woord en past niet op een site als Tweakers.net. Daarnaast valt het IMO in een andere categorie als wout, smeris en platte petten etc.
Even de discussie van 'taalverloedering' daar gelaten... maar hoe denk je dat de "klassieke" benamingen als 'wout', 'smeris' etc. ooit ontstaan zijn? ;) Popo past precies in dat rijtje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MicGlou schreef op donderdag 26 september 2019 @ 14:36:
[...]

Even de discussie van 'taalverloedering' daar gelaten... maar hoe denk je dat de "klassieke" benamingen als 'wout', 'smeris' etc. ooit ontstaan zijn? ;) Popo past precies in dat rijtje...
Subjectief. Jij vindt ibahesj en skotoe dan ook in het rijtje passen? Ik vind het taalverloedering. Maar blijkbaar in de minderheid dus ik vind het allemaal prima :w

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2019 14:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Zoek eens op wat taalverloedering betekent. Als sporadisch niet bestaande woorden op humoristische wijze gebruikt worden, is dat niet gelijk taalverloedering. Je zoekt spijkers op laag water.

Cunning linguist.

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Het is juist taalverrijkend (dat ik niet weet of dat één woord is, twee of met een koppelstreepje is dan weer wél taalverloedering...)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2019 @ 14:45:
[...]

Subjectief. Jij vindt ibahesj en skotoe dan ook in het rijtje passen? Ik vind het taalverloedering. Maar blijkbaar in de minderheid dus ik vind het allemaal prima :w
Volgens mij zei ik taalverloedering terzijde... :+

Ik probeerde alleen een punt duidelijk te maken dat je zelf termen noemt die ooit ook op eenzelfde manier zijn 'ingeburgerd' vanuit straattaal... dus wat is het verschil? Of anders gezegd, je maakt niet echt een sterk punt... je roept nu zonder twijfel exact hetzelfde wat men toen over die termen zei.

Laten we het een voor jou niet overbrugbare generatiekloof noemen... in dezelfde strekking als dat de muziek die ik luister als herrie wordt bestempeld door mijn ouders... maar de muziek die mijn ouders vroeger luisterden toen door hun ouders herrie werd genoemd.

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:24
Waarom is popo uit het artikel gehaald?

Hoe meer het woord op serieuze bronnen gebruikt wordt, hoe groter de kans is dat het in het woordenboek komt.

Prachtig woord. Kan niet snel genoeg opgenomen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TijsZonderH

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
BarôZZa schreef op donderdag 26 september 2019 @ 16:08:
Waarom is popo uit het artikel gehaald?
Daar vielen de meeste mensen over en ik wist niet zeker of dat een 'normaal' woord was of toch beledigend. Dus voor de zekerheid maar gewoon weggehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:24
TijsZonderH schreef op donderdag 26 september 2019 @ 16:22:
[...]

Daar vielen de meeste mensen over en ik wist niet zeker of dat een 'normaal' woord was of toch beledigend. Dus voor de zekerheid maar gewoon weggehaald.
Ach, zure mensen op Tweakers soms. Komt van Police Officer. Zoals met praktisch elk woord bepaalt de context of het beledigend is.

https://www.telegraph.co....language-popo-engagement/
https://www.merriam-webster.com/dictionary/po-po

Als er 'fuck the popo' staat is het anders natuurlijk ;) . Wouten wordt ook vrij vaak in combinatie met een bepaalde ziekte gebruikt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nieknikey
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-10 13:04
Hoi,

Ik kom hier vrij zelden, maar zag "gendarmerie" staan, wat de politie natuurlijk niet is. De gendarmerie is in ons land de Koninklijke Marechaussee, en niet de politie.

(En na het openen van dit topic zie ik dat gendarmerie juist een vervanging was voor popo, grappig dat lui daar zo over struikelen).

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Waar kan ik aankloppen om mijn verloren middag te declareren van toen ik 16 was ?
Ik mocht mee met de heren wijkagent en trainee omdat ik te opvallend riep "kijk die wouten nou sukkelen"

Werd gelijk een voorbeeld gesteld, en ik mocht regeltjes komen pennen op het lokale pliesieburo :|

Dit doet pijn, mijn gevoelens zijn gekrenkt ....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:15
Gropah schreef op donderdag 26 september 2019 @ 14:29:
[...]

De gratis versie is niet compleet. Popo staat er inderdaad niet in, maar wouten bijvoorbeeld wel:

[Afbeelding]

Ik vind het maar drukte om niets. En popo is er ondertussen volgens mij ook uitgehaald?
In de betaalde versie is popo wel te vinden. :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/loZMY1Rj2xVf3pZwTmfcF61x/full.jpg

Op Woordenlijst.org staat ‘ie overigens ook, ik heb geleerd dat als een woord daar te vinden is het een officieel Nederlands woord is. :)F
https://woordenlijst.org/#/?q=popo

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-10 01:49

PcDealer

HP ftw \o/

FreshMaker schreef op donderdag 26 september 2019 @ 18:09:
[...]
Waar kan ik aankloppen om mijn verloren middag te declareren van toen ik 16 was ?
Ik mocht mee met de heren wijkagent en trainee omdat ik te opvallend riep "kijk die wouten nou sukkelen"

Werd gelijk een voorbeeld gesteld, en ik mocht regeltjes komen pennen op het lokale pliesieburo :|
Nergens, je mag een ambtenaar in functie niet beledigen.

@TijsZonderH ik vond het artikel lezen een genot. Deed me terug denken aan een vroeger Tweakers.net schrijfwijze :)

LinkedIn WoT Cash Converter

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:05
Los van de taalkundige vraagstukken: is dit voor de politie niet gewoon een goedkope en makkelijke manier om de klachten van het publiek af te poeieren? Een app op een website laten draaien is een stuk simpeler dan een telefoon bemannen (M/V).
Door de naamkeuze van de politie wordt ook nog eens bevestigt, dat ze deze app niet echt serieus nemen.

[ Voor 17% gewijzigd door JukeboxBill op 27-09-2019 01:07 ]

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Het ging mij vooral om de kermis van synoniemen in het artikel: het werd wat veel.

Dat leidde af van de inhoud, daardoor irriteerde het. Vandaar mijn reactie onder het artikel: Was er een wedstrijdje om zoveel mogelijk straatlingo in een artikel te kunnen verwerken? Popo, hermandad, prinsemarij, wouten, juten, diender... pffff...

Een geintje is leuk, af en toe een synoniem erin gooien prima, maakt het vaak ook wat leesbaarder, maar hier sloeg de klepel toch ff door naar mijn smaak :)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Pagina: 1