Toon posts:

BBG Juli based game pc (hamerstukje)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Istrilyin
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 23-11 18:02
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Browsen/Gamen, voor de komende 6-7 jaar.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 1000 euro exclusief Windows.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur, waaronder een 1080p/144hz/freesync monitor.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijst.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stilte, vooral bij browsen e.d., gamen met koptelefoon.

Ga je overklokken?
Nee, eerder onderklokken/volten als het veel stroomverbruik scheelt en stabiel blijft.

Wat verwacht je van ons?
Er zijn 3 maanden voorbij sinds deze build in de BBG langs kwam... Alvast de MAX versie van het moederbord genomen, maar de hamvraag is: is er in de tussentijd voortscheidend inzicht geweest qua SSD, geheugen, of iets anders dat ik voor de bestelling mee kan nemen? Of is dit gewoon een 'hamerstukje' dat ik bestellen ga (morgen of zo)?

Koeling: is de standaard CPU koeler in deze kast stil genoeg?

Tevens: wat is de handigste volgorde qua montage? Eerst MB/voeding in de kast, dan de rest? Of eerst alles op het MB, dan inbouwen?

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 195,-€ 195,-
1MoederbordenMSI B450M Mortar Max€ 106,05€ 106,05
1VideokaartenSapphire Radeon RX 5700 8G GDDR6€ 359,90€ 359,90
1BehuizingenFractal Design Define Mini C€ 74,-€ 74,-
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 83,05€ 83,05
1VoedingenBitFenix Formula Gold 450W€ 65,95€ 65,95
1Solid state drivesIntel 660p 1TB€ 104,-€ 104,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 987,95

Alvast hartelijk bedankt voor elke reactie die volgt, mede-tweakers!

Beste antwoord (via Istrilyin op 27-09-2019 13:21)

• Visca
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 17:22
Istrilyin schreef op donderdag 26 september 2019 @ 13:08:

Ik heb mijn PC een tijd terug een 'upgrade' gegeven met het oog op stilte. Ik heb daarvoor de stock koeler van mijn 2600X vervangen voor de Scythe Mugen 5 PCGH Edition (https://tweakers.net/pric...mugen-5-pcgh-edition.html) en ik heb een nieuwe behuizing gekocht die bekend staat om stilte (https://tweakers.net/pric...-pure-base-600-zwart.html).

Tijdens zware games zet ik de fans van deze case hoger met de controller die er al bij zit, hij produceert dan ietsje meer geluid maar de videokaart wordt dan juist weer stiller doordat de airflow verbetert. De Scythe koeler is daarnaast echt wel een stuk stiller dan mijn stock koeler was.
Bij 'normaal' gebruik (in mijn situatie is dat: Football Manager 2019 aan, Chrome open met een stuk of 15-20 tabbladen open, en nog een applicatie/programma of 5 meer open), zonder games die mijn GPU echt onder druk zetten, is mijn build echt muisstil.

Volgens mij is de behuizing die jij gekozen hebt ook wel stil overigens. De Scythe kan ik wel echt warm aanbevelen, scheelde voor mij best aanzienlijk in geluidsproductie.

Alle reacties

• DanDGT
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 00:46
qua videokaart zou ik er liever een met aftermarket koeler halen, is een stuk stiller: pricewatch: MSI Radeon RX 5700 MECH OC

verder ssd eventueel naar pricewatch: Kingston A2000 1TB, heeft wat betere specs. Ook al zal die 660p ook prima voldoen.

Verder prima build!

Wat ik zelf handig vindt qua inbouwen: cpu, koeler, ram, ssd op mobo, dan voeding en mobo in case. Alles aansluiten en als laatste de videokaart plaatsen.

Bouwt computers @ Danmetic

• Grote-Lama
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 26-11 09:46
DanDGT schreef op donderdag 26 september 2019 @ 13:23:
qua videokaart zou ik er liever een met aftermarket koeler halen, is een stuk stiller: pricewatch: MSI Radeon RX 5700 MECH OC

verder ssd eventueel naar pricewatch: Kingston A2000 1TB, heeft wat betere specs. Ook al zal die 660p ook prima voldoen.

Verder prima build!

Wat ik zelf handig vindt qua inbouwen: cpu, koeler, ram, ssd op mobo, dan voeding en mobo in case. Alles aansluiten en als laatste de videokaart plaatsen.
En druk je modulaire voedingskabels alvast in het blok, voor je deze gaat plaatsen en vastschroeven. Dat voorkomt een hoop geklier met de stugge kabels plaatsen met (te) weinig ruimte om te manoeuvreren.

De MSI mech blijkt problemen te hebben met de thermo pads. Ik denk dat je beter uit bent bij de andere producenten totdat de MSI modellen zijn aangepast. Bijvoorbeeld een pricewatch: Gigabyte Radeon RX 5700 Gaming OC 8G of pricewatch: Sapphire Radeon RX 5700 Pulse

• Immanent Ike
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 05-11 21:31
De intel 660p voldoet voor jouw doeleinde.

Je kast is op zich redelijk stil, alleen je CPU fan op full load niet. Nu is het de vraag hoe vaak je op full load zit, want tijdens het browsen is die wel onhoorbaar. Dus ik zou het eerst even met de stock cooler proberen en als het geluid te hard blijkt te zijn een andere fan te kopen.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

DanDGT schreef op donderdag 26 september 2019 @ 13:23:

Verder prima build!

aanvulling hier op. de 550w versie van de voeding. (30A op VGA ipv 25A) kan beter de pieken opvangen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Visca
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 17:22
Istrilyin schreef op donderdag 26 september 2019 @ 13:08:

Ik heb mijn PC een tijd terug een 'upgrade' gegeven met het oog op stilte. Ik heb daarvoor de stock koeler van mijn 2600X vervangen voor de Scythe Mugen 5 PCGH Edition (https://tweakers.net/pric...mugen-5-pcgh-edition.html) en ik heb een nieuwe behuizing gekocht die bekend staat om stilte (https://tweakers.net/pric...-pure-base-600-zwart.html).

Tijdens zware games zet ik de fans van deze case hoger met de controller die er al bij zit, hij produceert dan ietsje meer geluid maar de videokaart wordt dan juist weer stiller doordat de airflow verbetert. De Scythe koeler is daarnaast echt wel een stuk stiller dan mijn stock koeler was.
Bij 'normaal' gebruik (in mijn situatie is dat: Football Manager 2019 aan, Chrome open met een stuk of 15-20 tabbladen open, en nog een applicatie/programma of 5 meer open), zonder games die mijn GPU echt onder druk zetten, is mijn build echt muisstil.

Volgens mij is de behuizing die jij gekozen hebt ook wel stil overigens. De Scythe kan ik wel echt warm aanbevelen, scheelde voor mij best aanzienlijk in geluidsproductie.

• youridv1
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 12:06
Ik zou oppassen met de 5700 kaarten van MSI. De evoke kaart is ook best wel bagger qua koeling

• Istrilyin
Okaaaayyyyy...

Megekko had vandaag voor 295 euro een ASUS 5700 kaart in de aanbieding, en als het geen vergissing was die vandaag teruggedraaid wordt dan is die binnen. Gezien het geluidsniveau maakt dan de CPU koeler niet zoveel meer uit, en anders ga ik later in de voetsporen van @Visca ook een Mugen erop zetten.

Dank ook aan @DanDGT , @Grote-Lama , @Hackus , @youridv1 en @Immanent Ike voor de tips!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Istrilyin schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 13:20:
Okaaaayyyyy...

Megekko had vandaag voor 295 euro een ASUS 5700 kaart in de aanbieding, en als het geen vergissing was die vandaag teruggedraaid wordt dan is die binnen. Gezien het geluidsniveau maakt dan de CPU koeler niet zoveel meer uit, en anders ga ik later in de voetsporen van @Visca ook een Mugen erop zetten.

Dank ook aan @DanDGT , @Grote-Lama , @Hackus , @youridv1 en @Immanent Ike voor de tips!
Mugen hoeft niet gelijk, deze voldoet prima pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B.

RX5700 ref. ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Istrilyin
Haha, ik heb de Tranquillo Rev.2 in m'n vorige systeem, niks mis mee inderdaad.

RX5700 ref:
pricewatch: Asus Radeon RX5700-8G

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Istrilyin schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 14:41:
[...]

Haha, ik heb de Tranquillo Rev.2 in m'n vorige systeem, niks mis mee inderdaad.

RX5700 ref:
pricewatch: Asus Radeon RX5700-8G
Oké, is ook prima. kun je evt. later zelf een koeler opzetten van Arctic of..

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee