Kan GeForce Experience niet verwijderen, zelf niet na DDU?

Pagina: 1
Acties:

• TTMJ!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22-09 21:45
Hello allemaal,

Helaas geeft google niet echt uitkomst. Ik had een nvidea kaart verwijderd een tijdje geleden. Nu wil ik voordat ik de nieuwe AMD erin steek de drivers verwijderen. Daarvoor heb ik Display Driver Uninstaller gedownload, m'n pc in veilige modus opgestart en vervolgens DDU gebruikt, Leek succesvol te verlopen.

Na herstart blijkt echter GeForce experience nog geinstalleerd te zijn op mijn apparaat. Verwijderen via Apps lukt niet, ik krijg dan deze foutmelding:

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/a/oiiV7D6

Handmatig C:\Program Files\NVIDIA Corporation verwijderen (ongv 300mb) met admin rechten lukt ook niet, ik krijg dan de foutmelding dat de map nog in gebruik is:

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/a/VIWKRBb

Mijn vragen zijn:
1. Hoe kan ik GeForce Exp verwijderen terwijl DDU alles al heeft opgeschoond?
2. Kan dit problemen geven met de installatie van de AMD kaart? Want mensen op andere fora menen van wel

• TTMJ!
Het is me trouwens gelukt om een harde delete te doen, op een vrij lelijke manier: ik heb eerst alle NVIDEA services uitgeschakeld via msconfig.exe en vervolgens gewoon C:\Program Files\NVIDIA Corporation naar de prullenbak verplaatst...

Enige reden tot zorg?

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:09

Nemesizz

Untouchable

Handige manier van uninstallen was het niet bepaald.

GeForce Experience is een programma dat eigenlijk buitenom de drivers zelf draait. Je kan immers ook alleen drivers installeren zonder GFE.

Wat je nu dus gedaan hebt, is de drivers eruit gesloopt, waardoor GFE dus met foutmeldingen komt en ook niet meer fatsoenlijk te uninstallen was.

Wat je daarna gedaan hebt zal wel werken, maar handig is het niet, want waarschijnlijk staan er nog allemaal entries in je register, en heb je dus kans dat Windows (regelmatig) met foutmeldingen kan komen.

Je had beter op de gewone manier GFE moeten uninstallen, evt 'restjes' cleanen met DDU (al doet Win10 niet echt moeilijk met de overstap van nVidia naar AMD of vice versa).

Reden tot zorg? Zorg is een groot woord, maar je hebt nu waarschijnlijk wel rommel in je register wat mogelijk voor vage problemen kan gaan zorgen.

• TTMJ!
Ik had de onterechte aanname dat GeForce Experience automatisch door DDU zou worden verwijderd.

Kan ik dit 'opschonen' zonder een schone Windows install of dubieuze register cleaners? Of

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:09

Nemesizz

Untouchable

Wat ik begrijp heb je de nVidia kaart (fysiek) al verwijderd. Maar anders zou ik de boel herinstalleren en op de juiste manier uninstallen (klinkt omslachtig, maar denk dat je dan wel een beter 'schoner' resultaat krijgt dan wat er nu is gebeurd).

Of een systeemherstel naar de datum vóór dat je handmatig de boel ging verwijderen en dan alsnog op de correcte wijze een uninstall uitvoeren.