Automatische betaallinks genereren aan de hand van formulier

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik ben bezig met een website (of nou ja, was eigenlijk) en heb een vraag gekregen vanuit het bedrijf.
Ze hebben een webshop (geen WooCommerce of Mollie of iets dergelijks, gewoon een site met producten en ik dacht ing-secure).
Af en toe verkopen ze ook dingen die niet op de site staan.
Neem bijvoorbeeld een koelwand die ze gaan vervangen, en de oude willen verkopen.
Nu moet er handmatig een betaling worden gedaan, en graag wil hij dit gedeeltelijk kunnen automatiseren (ik denk dat het meer een speeltje voor hem is dan dat hij het daadwerkelijk nodig heeft maarja, Klant is Koning).

Wat er moet gebeuren is dat hij een formulier in kan vullen, mail, naam prijs en dergelijke, en dat aan de hand daarvan een betaal link wordt aangemaakt. deze wordt dan naar de klant verstuurd en klaar.
Nu heb ik wel een aantal dingen kunnen vinden maar deze gaan of, mij de pet te boven of, ze gebruiken Mollie of Sisow.

Heeft een van jullie misschien nog een idee waar ik naar zou kunnen kijken?
Iets wat niet al te moeilijk is om te begrijpen/op te zetten met evt. een tutorial o.i.d?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:50

g0tanks

Moderator CSA
Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2019 @ 11:20:
Ik ben bezig met een website (of nou ja, was eigenlijk) en heb een vraag gekregen vanuit het bedrijf.
Ze hebben een webshop (geen WooCommerce of Mollie of iets dergelijks, gewoon een site met producten en ik dacht ing-secure).
Het is mij onduidelijk hoe producten die wel op de website staan worden betaald. Kan je daar meer info over geven?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Als het ING betreft zoals je zegt dan kan je eens naar de API kijken van ze om betaalverzoeken te maken :

https://developer.ing.com...ab8-c3371052e9e5/overview

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Verwijderd

Topicstarter
g0tanks schreef op donderdag 26 september 2019 @ 11:26:
[...]

Het is mij onduidelijk hoe producten die wel op de website staan worden betaald. Kan je daar meer info over geven?
Bij het bestellen van een product wordt het in je winkelmandje toegevoegd, vervolgens kan je naar je winkelwagen en in je account afrekenen met iDeal (met ing-secure)

Verwijderd

Topicstarter
Breezers schreef op donderdag 26 september 2019 @ 11:38:
Als het ING betreft zoals je zegt dan kan je eens naar de API kijken van ze om betaalverzoeken te maken :

https://developer.ing.com...ab8-c3371052e9e5/overview
Ik heb al een keer naar deze API gekeken maar ik kan nou niet bepaald zeggen dat ik alles er van begrijp.
Om één of andere reden kan ik niet uitvogelen hoe dit allemaal precies werkt en hoe ik dit op zou moeten zetten.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2019 @ 11:46:
Om één of andere reden kan ik niet uitvogelen hoe dit allemaal precies werkt en hoe ik dit op zou moeten zetten.
With all due respect, dan moet je je eerst even afvragen of je wel de juiste persoon bent voor de klus. Dit soort zaken wil je toch wel een beetje goed op orde hebben als er betalingsverkeer e.d. aan te pas komt.

Wij kunnen je zó in ieder geval ook niet helpen, "ik snap het niet" is niet echt een concreet probleem. Dus probeer eens aan te geven wat je niet snapt, wat je daarover opgezocht/geprobeerd hebt etc. en dan komen we misschien ergens.

Verder: Gebruik a.u.b. de wijzig-link (rechtsbovenaan je post) als je iets toe te voegen hebt; je topic herhaaldelijk omhoogschoppen is niet nodig en die melding staat er niet voor niets:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rViZSDpQ5n2TpYCcyrDz83Jf/full.png

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• reddevil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-09 10:21
Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2019 @ 11:20:
Nu heb ik wel een aantal dingen kunnen vinden maar deze gaan of, mij de pet te boven of, ze gebruiken Mollie of Sisow.

Alvast bedankt!
https://docs.mollie.com/r...yments-api/create-payment ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rivale73
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 31-07 10:49
Ik weet niet of dit nog actueel is.
Maar wij maken altijd gebruik van de diensten van Pay.nl. Dit is een betalingsprovider.
Hier kun je dynamische betaallinks gebruiken. Betaalmethoden als iDeal, PayPal etc. zijn er allemaal.
Pagina: 1