Toon posts:

BEELDKWALITEIT

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Welke (goedkope of iets duurdere) geeft een goed 2d beeld????? Hij moet een 17inch monitor aansturen........

Alvast bedankt.

Verwijderd

De Matrox G400 is de beste op 2D-gebied.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had erbij moeten schrijven dat ik een pci kaart zoek want de agp komt waarschijnnlijk een radeon....

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Dan misschien een Matrox G200 (die is er toch ook in PCI ?). Als er een Radeon (die trouwens ook zeer goed 2D beeld geeft) naast komt zal 3D wel niet belangrijk zijn ...

PC Specs

Verwijderd

Zelf heb ik een SIS 6326 4 MB pci videokaartje (69 gulden) voor mijn tweede monitor, een illyama VM pro 410. Op 1024*768 en 16 bit kleur is deze nagenoeg even scherp als een matrox G400. op 1280 * 1024 kan ik merken dat ik mijn ogen wat meer moet inspannen om alles goed te lezen. Het beeld lijkt wat vager als een matrox op deze resolutie. Matrox is de beste keus als je op hogere resoluties gaat draaien.

Verwijderd

Topicstarter
De 2d kaart hoeft inderdaad geen 3d te hebben, de radeon is er voor de spellen en dvd....... Kan ik dan op de ene monitor bv internetten en de andere (radeon) dvd kijken of kan windows 98 dat niet aan??????????

Verwijderd

Ik heb deze week mijn TNT2 Pro even geswapt voor een G400 en het verschil is groot. Nu moet ik zeggen dat ik 1600*1200 draai op een 22 inch scherm maar toch. Hier op mijn werk heb ik zo'n SIS6326 lopen onder NT en de beeldkwaliteit is slecht want er vallen regelmatig letters weg op internetpagina's.
Pagina: 1