Ik heb een tweedehands Sharp radio cassette gekocht (zie afbeelding) via MP.

Nu blijkt dat het linkerkanaal niet werkt, er een zoem zit in de versterker, de knoppen extreem storen, de woofer ratelt als je X-BASS inschakelt (defect of ligt iets in) en het lipje van de antenne is afgebroken. Er valt niet te luisteren naar het apparaat, waardeloos. Niets van dit alles stond in de advertentie. Heb zelfs nog gevraagd of de cassette het wel deed, ja doet het. Doet het inderdaad maar geluid is waardeloos. Het was goed verpakt, echt heel goed dus dat is het niet.
Heb contact gezocht met de verkoper en geconfronteerd met bovenstaande defecten en heb gevraagd wat hij hieraan ging doen. Toen zei de verkoper: "Stuur maar terug". Dacht, tja, terugsturen? Moet ik verzendkosten betalen en ik dacht dat is niet handig. Dus ik heb voorgesteld dat het voor beide partijen niet zo handig is en ook de verzendkosten genoemd dus gezegd van stort maar de helft van totale aankoopbedrag terug. Waarop hij reageerde dat hij dat tevens terug zou storten.
Een deel van de conversatie:
Mijn vraag is eigenlijk, wat zal ik doen? Hou liever het apparaat en krijg dan een korting op de aanschafprijs. Enig idee hoe dit handig op te lossen?...........

Nu blijkt dat het linkerkanaal niet werkt, er een zoem zit in de versterker, de knoppen extreem storen, de woofer ratelt als je X-BASS inschakelt (defect of ligt iets in) en het lipje van de antenne is afgebroken. Er valt niet te luisteren naar het apparaat, waardeloos. Niets van dit alles stond in de advertentie. Heb zelfs nog gevraagd of de cassette het wel deed, ja doet het. Doet het inderdaad maar geluid is waardeloos. Het was goed verpakt, echt heel goed dus dat is het niet.
Heb contact gezocht met de verkoper en geconfronteerd met bovenstaande defecten en heb gevraagd wat hij hieraan ging doen. Toen zei de verkoper: "Stuur maar terug". Dacht, tja, terugsturen? Moet ik verzendkosten betalen en ik dacht dat is niet handig. Dus ik heb voorgesteld dat het voor beide partijen niet zo handig is en ook de verzendkosten genoemd dus gezegd van stort maar de helft van totale aankoopbedrag terug. Waarop hij reageerde dat hij dat tevens terug zou storten.
Een deel van de conversatie:
Maar ik heb helemaal geen zin het apparaat terug te sturen en ergens vind ik het ook best wel vreemd om het zo op te lossen want eigenlijk is het helemaal geen oplossing. Erg gemakkelijk ook, zo van stuur maar effe terug, lijkt wel of de verkoper het al heeft geweten. Ik wilde dit apparaat graag hebben en wellicht kan ik het nog wel fixen maar het gaat meer om het feit dat de verkoper even een apparaat verkoopt (zonder iets te vermelden over gebreken) en als de koper niet mekkert hij het apparaat kwijt is en anders 'gewoon' even terug laat sturen. De vraag is tevens of hij het geld wel terug zal storten en de vraag is wat de verkoper dan met het apparaat gaat doen, aanbieden aan de volgende ofzo?Ik: ............
.............
Kijk, nu ben ik zelf wel handig en misschien is het te fixen alleen je had het er wel bij kunnen zetten dat ie niet goed werkt, op z'n minst dat het geluid niet goed is, de basisfunctie van het apparaat. Je hebt mij in feite nu een defect apparaat verkocht, stel dat iemand het had gekocht die niet technisch is dan had deze er helemaal niets aan. Dus mij vraag is dan ook, ga je hier nog iets aan doen?
Hij: Stuur maar terug...krijg je geld terug
Ik: Bedankt voor je snelle bericht. Tja, terugsturen.... maar dan moet ik weer verzendkosten betalen dus lijkt mij geen oplossing, voor beide niet. Heb een voorstel, stort de helft van het bedrag terug en dan is toch nog goed afgehandeld. Deal?
Hij: Stuur maar terug....maak ik xx Euro over
Mijn vraag is eigenlijk, wat zal ik doen? Hou liever het apparaat en krijg dan een korting op de aanschafprijs. Enig idee hoe dit handig op te lossen?...........
[ Voor 206% gewijzigd door Señor Sjon op 26-09-2019 13:27 . Reden: Stoutert, niet zomaar de OP wissen nu men het niet met je eens is. ]