Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Weet iemand wat dit is en wat het kan veroorzaken?

Pagina: 1
Acties:

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-11 19:55
Vandaag even mijn slaapkamer tv aangesloten op de XBOX op mijn bureau ipv de slaapkamer
Zit er dus dichter op en nu viel me ineens een storends op aan het scherm:

Lijkt een soort vignettering vooral bij grijze kleuren

Het is een oudje maar toen een van de beste TV's LE40M86 met S paneel

burn
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Aw9T5YjKQRCkWhNevSxAGTp9/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RVqMLs7XY7IADDrvU11rvwbO/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MZYEB8H7x4rJx1shamhU2mR0/thumb.jpg

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@wimpie007 D'r zit niet nog gewoon een beschermfolie op geplakt?

Anders wel interessant om te weten of je hem wel op de native resolutie aanstuurt. Geef sowieso even wat meer info over hoe je hem aangesloten hebt etc.

[ Voor 62% gewijzigd door Room42 op 25-09-2019 23:51 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• wimpie007
Nee geen folie. Is op beide inputs. Xbox en PC Een via hdmi 1080p 60z de andere dvi naar hdmi ook 1080p 60hz. Ook al 50 geprobeerd. Lijkt bijna wel burn in maar zou niet weten wat dit dan veroorzaakt heeft. Lcd degradatie?

Just scan staat aan voor 1:1 pixel mapping

[ Voor 11% gewijzigd door wimpie007 op 26-09-2019 00:08 ]

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-11 10:27

Croga

The Unreasonable Man

Het ziet er uit als een moiré patroon wat onstaat doordat het grijs gemaakt wordt door een dithering op een andere resolutie dan native is voor het paneel. Ziet er in ieder geval heel normaal uit, niets mis met het scherm volgens mij.

Laatste plaatje laat daarnaast wat backlicht bleeding zien waardoor het licht ongelijk verdeeld wordt over het scherm. Ook daar; niets vreemds. Zeker niet voor een wat ouder scherm.

[ Voor 28% gewijzigd door Croga op 26-09-2019 06:41 ]

• FlameDB
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 20-11 11:14
Lijkt mij eerder iets van scaling/aspect ratio. Misschien daar even checken in je tv instellingen.

• wimpie007
Denk dat jullie wat anders bedoelen als ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZhDKs8c3tlY1KxwF2zAGZyKQ/full.jpg

Is op beide ingangen, met alle resoluties

Soort fotolijstje effect

[ Voor 22% gewijzigd door wimpie007 op 27-09-2019 17:50 ]

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:20
Het ziet er naar uit dat een van de optische folies van het backlight, het backlight zelf, of de polarisatiefolie van je scherm aan het loslaten is. Met name die ronding in de hoeken duid daarop.

Wat gebeurd als je langs de randen duwt met een vinger? Of in de schermomlijsting van de TV?
Verandert die rand dan?

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Is het niet een overscan-instelling binnen de XBOX zelf?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• wimpie007
Masimo schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 19:00:
Het ziet er naar uit dat een van de optische folies van het backlight, het backlight zelf, of de polarisatiefolie van je scherm aan het loslaten is. Met name die ronding in de hoeken duid daarop.

Wat gebeurd als je langs de randen duwt met een vinger? Of in de schermomlijsting van de TV?
Verandert die rand dan?
Zelfde als op de rest van het scherm, wordt wat donkerder maar daarna weer hoe het was.
Zal de achterkant er binnenkort eens afhalen

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Precies alsof iemand 2 jaar lang een CRT emulator heeft gedraait op dat scherm!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• wimpie007
Snake schreef op maandag 30 september 2019 @ 05:07:
Precies alsof iemand 2 jaar lang een CRT emulator heeft gedraait op dat scherm!
Ja dat dus, alleen dat kan niet ;-)
Stond bij me op de slaapkamer, amper aangeweest

• Ch4oZZzz
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-10 20:22
Als je die optie aanzet, heb je dan diezelfde rand? Als je de optie daarna weer uitzet is die rand dan niet ineens weg?

Verwijderd

Ik zou hem eerst eens een paar uur aanhouden. Dit soort dingen gaan vaak vanzelf weer weg bij dit model (en zijn zusjes). Ik ken het.

• BobV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-11 21:50
Het is een oudje maar toen een van de beste
Lijkt me sterk, het is een Samsung :Y)

Maar het is handig als je even wat onderzoek doet: heb je ditzelfde effect ook bij een ander inputapparaat? Zie je dit effect ook op een ander scherm? Als je dit allemaal weet, kom je er vanzelf achter welk apparaat het probleem oplevert.

PVOutput: https://pvoutput.org/list.jsp?sid=96760

• wimpie007
BobV schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:54:
[...]

Lijkt me sterk, het is een Samsung :Y)

Maar het is handig als je even wat onderzoek doet: heb je ditzelfde effect ook bij een ander inputapparaat? Zie je dit effect ook op een ander scherm? Als je dit allemaal weet, kom je er vanzelf achter welk apparaat het probleem oplevert.
Het is echt de TV, alle inputs ;-(

Component, HDMI 1,2,3, XBOX en PC erop gehad en mediaplayer

[ Voor 6% gewijzigd door wimpie007 op 30-09-2019 13:18 ]

• wimpie007
Ch4oZZzz schreef op maandag 30 september 2019 @ 11:58:
Als je die optie aanzet, heb je dan diezelfde rand? Als je de optie daarna weer uitzet is die rand dan niet ineens weg?
Heb niet zo'n optie. Speel er geen emulators op

Verwijderd

wimpie007 schreef op maandag 30 september 2019 @ 13:19:
[...]

Heb niet zo'n optie. Speel er geen emulators op
Voor de zekerheid een reset naar fabrieksinstellingen gedaan?

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-11 08:18
Al een andere HDMI kabel geprobeerd?

Eens in het verleden had ik een vage waas over één van me schermen. Achteraf bleek dat de HDMI kabel niet helemaal lekker was.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:02

DukeBox

loves wheat smoothies

De 'hoek' recht boven en links onder is ook niet helemaal gelijk dus lijkt mij ook dat een diffuus filter o.i.d. loslaat.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
osmosis schreef op maandag 30 september 2019 @ 14:31:
Al een andere HDMI kabel geprobeerd?

Eens in het verleden had ik een vage waas over één van me schermen. Achteraf bleek dat de HDMI kabel niet helemaal lekker was.
Het is niet de waas die het probleem is, maar de donkere rand helemaal rondom.

Ik sluit me aan bij Masimo:
Masimo schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 19:00:
Lijkt er op dat een van bovenstaande zaken aan de randen aan het opkrullen is gegaan. En de algemene unformiteit van het scherm die omlaag gaat, kun je verklaren doordat bij verdere loslating er ook ribbels, bubbels, etc. ontstaan waardoor het licht niet meer uniform spreidt over het scherm.

Heb het zelf eerder zien gebeuren bij oudere side-lit en bottom-lit LCD modellen.
Helaas weinig - eigenlijk niets - wat je er zelf aan kunt doen om het te herstellen.

• wimpie007
Ben er ook bang voor, staat pas 3000 uur op zie ik. Zonde ;-(

• AmigaWolf
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-10-2021
Jammer dat je gewoon geen beeld had, en dat hij niet van je stand-by af ging, dan was het hoogstwaarschijnlijk je voeding.

Dat probleem had me sus wat maanden terug, ik verving de twee BU508A Power Transistor, en een 0.1 Ohm Double Pin Resistance Fusible Resistor, en toen werkte haar 10+ jaar oude 42" Philips LCD TV weer.

Dat was veel makkelijker te maken lijkt mij dan wat jij nu heb.

[ Voor 9% gewijzigd door AmigaWolf op 01-10-2019 06:15 ]

Pagina: 1