Anders wel interessant om te weten of je hem wel op de native resolutie aanstuurt. Geef sowieso even wat meer info over hoe je hem aangesloten hebt etc.
[ Voor 62% gewijzigd door Room42 op 25-09-2019 23:51 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Just scan staat aan voor 1:1 pixel mapping
[ Voor 11% gewijzigd door wimpie007 op 26-09-2019 00:08 ]
Laatste plaatje laat daarnaast wat backlicht bleeding zien waardoor het licht ongelijk verdeeld wordt over het scherm. Ook daar; niets vreemds. Zeker niet voor een wat ouder scherm.
[ Voor 28% gewijzigd door Croga op 26-09-2019 06:41 ]

Is op beide ingangen, met alle resoluties
Soort fotolijstje effect
[ Voor 22% gewijzigd door wimpie007 op 27-09-2019 17:50 ]
Wat gebeurd als je langs de randen duwt met een vinger? Of in de schermomlijsting van de TV?
Verandert die rand dan?
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Zelfde als op de rest van het scherm, wordt wat donkerder maar daarna weer hoe het was.Masimo schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 19:00:
Het ziet er naar uit dat een van de optische folies van het backlight, het backlight zelf, of de polarisatiefolie van je scherm aan het loslaten is. Met name die ronding in de hoeken duid daarop.
Wat gebeurd als je langs de randen duwt met een vinger? Of in de schermomlijsting van de TV?
Verandert die rand dan?
Zal de achterkant er binnenkort eens afhalen
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Ja dat dus, alleen dat kan niet ;-)Snake schreef op maandag 30 september 2019 @ 05:07:
Precies alsof iemand 2 jaar lang een CRT emulator heeft gedraait op dat scherm!
Stond bij me op de slaapkamer, amper aangeweest
Verwijderd
Lijkt me sterk, het is een SamsungHet is een oudje maar toen een van de beste
Maar het is handig als je even wat onderzoek doet: heb je ditzelfde effect ook bij een ander inputapparaat? Zie je dit effect ook op een ander scherm? Als je dit allemaal weet, kom je er vanzelf achter welk apparaat het probleem oplevert.
PVOutput: https://pvoutput.org/list.jsp?sid=96760
Het is echt de TV, alle inputs ;-(BobV schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:54:
[...]
Lijkt me sterk, het is een Samsung![]()
Maar het is handig als je even wat onderzoek doet: heb je ditzelfde effect ook bij een ander inputapparaat? Zie je dit effect ook op een ander scherm? Als je dit allemaal weet, kom je er vanzelf achter welk apparaat het probleem oplevert.
Component, HDMI 1,2,3, XBOX en PC erop gehad en mediaplayer
[ Voor 6% gewijzigd door wimpie007 op 30-09-2019 13:18 ]
Heb niet zo'n optie. Speel er geen emulators opCh4oZZzz schreef op maandag 30 september 2019 @ 11:58:
Als je die optie aanzet, heb je dan diezelfde rand? Als je de optie daarna weer uitzet is die rand dan niet ineens weg?
Verwijderd
Voor de zekerheid een reset naar fabrieksinstellingen gedaan?wimpie007 schreef op maandag 30 september 2019 @ 13:19:
[...]
Heb niet zo'n optie. Speel er geen emulators op
Eens in het verleden had ik een vage waas over één van me schermen. Achteraf bleek dat de HDMI kabel niet helemaal lekker was.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Het is niet de waas die het probleem is, maar de donkere rand helemaal rondom.osmosis schreef op maandag 30 september 2019 @ 14:31:
Al een andere HDMI kabel geprobeerd?
Eens in het verleden had ik een vage waas over één van me schermen. Achteraf bleek dat de HDMI kabel niet helemaal lekker was.
Ik sluit me aan bij Masimo:
Lijkt er op dat een van bovenstaande zaken aan de randen aan het opkrullen is gegaan. En de algemene unformiteit van het scherm die omlaag gaat, kun je verklaren doordat bij verdere loslating er ook ribbels, bubbels, etc. ontstaan waardoor het licht niet meer uniform spreidt over het scherm.Masimo schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 19:00:
Het ziet er naar uit dat een van de optische folies van het backlight, het backlight zelf, of de polarisatiefolie van je scherm aan het loslaten is. Met name die ronding in de hoeken duid daarop.
Heb het zelf eerder zien gebeuren bij oudere side-lit en bottom-lit LCD modellen.
Helaas weinig - eigenlijk niets - wat je er zelf aan kunt doen om het te herstellen.
Dat probleem had me sus wat maanden terug, ik verving de twee BU508A Power Transistor, en een 0.1 Ohm Double Pin Resistance Fusible Resistor, en toen werkte haar 10+ jaar oude 42" Philips LCD TV weer.
Dat was veel makkelijker te maken lijkt mij dan wat jij nu heb.
[ Voor 9% gewijzigd door AmigaWolf op 01-10-2019 06:15 ]