Windows op external SSD voor een MacBook

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• bartmatsko
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 31-08 08:18
Ik probeer Windows werkend te krijgen om te booten vanaf een externe SSD zodat ik deze kan opstarten vanuit mijn MacBook. Dit is me een jaar geleden gelukt en wil ik nu weer opnieuw. Helaas kom ik er niet uit.

Ik heb de volgende stappen geprobeerd met verschillende schijven (harddisk en SSD's) en met een MacBook Pro en MacBook Air. Daar lijkt het dus niet aan te liggen.

1. Op mijn vaste computer met Windows de externe schijf voorbereiden
2. Windows 10 ISO via Rufus (3.8) op externe schijf
3. MacBook Pro opstarten op externe schijf
4. Windows installatie setup volgen
5. De stap waar je een schijf moet kiezen gaat het mis en staat er de volgende error:

"Windows cannot be installed to this disk usb or ieee 1394 port"

Ik heb de hele dag al van alles geprobeerd en gegoogled maar ik kom er niet uit. Op internet lees ik over deze error dat Windows niet ondersteund wordt op external drives, maar dit is me een jaar geleden nog gelukt dus dat is niet waar. Daarnaast zie ik een tal van YouTube filmpjes die exact dezelfde stappen volgen als ik waarbij het wel lukt.

Ik hoop dat jullie enige raad hebben hoe ik dit kan fixen?

Alle reacties

• basheijd1997
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13:48
bartmatsko schreef op woensdag 25 september 2019 @ 23:37:
maar dit is me een jaar geleden nog gelukt dus dat is niet waar. Daarnaast zie ik een tal van YouTube filmpjes die exact dezelfde stappen volgen als ik waarbij het wel lukt.
Dit kan misschien komen door updates die in het jaar tijd nog zijn gekomen?
Niet op volle kennis hierover maar misschien heb je iets aan deze links : https://support.apple.com/nl-nl/HT208123 of YouTube: How to install Windows 10 on a Mac using Boot Camp Assistant
Zelf nooit getest maar zou moeten werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online